Gå til innhold

Burde de som har reist betale for munnbindene til andre?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Bare lurer? Siden det er de som har bidratt til økt smitte og påført alle sammen ekstra kostnader hvis munnbind blir påbudt.

Anonymkode: b6df6...7a1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Flere og flere kreative forslag her inne, ser jeg 😂

Anonymkode: ce3c3...f38

• Liker 16
Skrevet

Om man får en oppsving og påfølgende ny innstramning, så er det ikke utgiftene til munnbind som kommer til å bli den store samfunnskostnaden.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du tenker på de som var på Hurtigruten og i Tusenfryd? Eller alle som har deltatt i et bryllup i sommer?

Anonymkode: 61766...329

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Bare lurer? Siden det er de som har bidratt til økt smitte og påført alle sammen ekstra kostnader hvis munnbind blir påbudt.

Med din tankegang så burde vel egentlig regningen sendes til Kina. Er sikker på at den stakkars gamle mannen på markedet har penger nok til å dekke dette....

Anonymkode: 20ff7...30c

• Liker 3
Skrevet

Ja, egentlig, men umulig å gjennomføre. Det er fellesskapet som må ta regningen. Jeg betaler ikke en "formue" (profittmaksimerende salg) for andres ubetenksomhet.

Hvis jeg må bruke munnbind og må betale full pris for det selv, så vil jeg knapt nok bytte. Bare hvis jeg søler på det eller at jeg anser det som skittent fordi jeg har brukt det så lenge. 

Så enten gratis eller billig om dette skal gjennomføres. 

• Liker 4
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Det er vel de som styrer i dette landet som har åpnet opp, som burde ta regningen :sleep: 

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor det? De har da ikke gjort noe ulovlig.

Anonymkode: f8741...76a

• Liker 4
Skrevet

Skjønner du er irritert og skuffet over de som reiste. Men dette er jo bare barnslig. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

De som har reist til røde land og ikke overholdt karantenen burde ihvertfall betale for tapt arbeidsinntekt for dem de har utsatt for smitte og som nå må i karantene.

Anonymkode: 528f3...a30

AnonymBruker
Skrevet

Staten selv kan sponse munnbind. 

Anonymkode: 7283d...a48

AnonymBruker
Skrevet
51 minutter siden, Peanut skrev:

Det er vel de som styrer i dette landet som har åpnet opp, som burde ta regningen :sleep: 

Fikk du med deg hva som ble sagt? Det er lov å reise til "grønne" land, men det anbefales å ikke gjøre det. Hvor er det personlige ansvaret? Veldig få som må reise til utlandet.... 

Anonymkode: acb43...1bf

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du tenker på de som var på Hurtigruten og i Tusenfryd? Eller alle som har deltatt i et bryllup i sommer?

Du bør følge med. Et ganske stort antall er smitte fra folk som har vært utenlands. Ansatte på sykehuset Østfold har fått beskjed om å ikke dra til utlandet. Ikke over grensa engang. Slutt å vær så ignorant  

AnonymBruker
Skrevet

Det er lov, men ikke anbefalt, å reise utenlands. Og nå blir det sannsynligvis anbefalt, men ikke påbudt med munnbind. Ingen kan kritisere deg for ikke å bruke munnbind, uten først å ha gjennomført et oppgjør med alle som har reist. Noe annet vil være et hyklerisk overgrep.

Anonymkode: 3d6ef...01e

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fikk du med deg hva som ble sagt? Det er lov å reise til "grønne" land, men det anbefales å ikke gjøre det. Hvor er det personlige ansvaret? Veldig få som må reise til utlandet.... 

Det er anbefalt å ikke reise til røde land. Grønne land er unntatt fra denne anbefalingen. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg skjønner ikke helt det behovet for å straffe. Jeg syns det er helt idioti selv, at folk må reise utenlands. Men jeg ville ikke gått på enkeltpersoner eller straffe noen, all den tid de ikke har gjort noe ulovlig.

Generell kritikk er ok, men ikke gå på hver og en. 

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er anbefalt å ikke reise til røde land. Grønne land er unntatt fra denne anbefalingen. 

Nei. Sykehuset Østfold ber ansatte holde seg i Norge. Hva kommer det av tror du? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, SoWhat? skrev:

Nei. Sykehuset Østfold ber ansatte holde seg i Norge. Hva kommer det av tror du? 

En sykehusansatt i denne familien også. Det er fritt frem å reise, så lenge man har negativ koronatest før retur til jobb. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En sykehusansatt i denne familien også. Det er fritt frem å reise, så lenge man har negativ koronatest før retur til jobb. 

Da jobber ikke vedkommende på sykehuset Østfold. Der blir alle oppfordret til å holde seg i Norge  Og det er en grunn til det, som du nok forstår

Endret av SoWhat?
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En del må. De som jobber i utlandet, må utføre nødvendig vedlikehold der, har ektefelle eller små barn der osv. 

Anonymkode: 01cd4...54f

• Liker 2
  • Opprett ny...