Gå til innhold

stedatter som systematisk maser seg til det hun vil ha.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå har det vert konstant masing fra stedatter på 16 i snart fire år.

Hun hater å jobbe, og gjør sjeldent mer enn nødvendig... 

Siden hun ble 13, så har hun mast seg til supbrett, jakke til 6000kr, to stk nye iphoner, airpods, ny scooter(selv om vi allerede hadde en) og nå har hun begynt å mase om bil, den dyre varianten.  Varer til 60 000kr ++, utenom bilen har hun fått etter myyyyye mas, sånn typ sette seg på fanget å vise bilder og sende linker. Ikke med meg, men med faren, besteforeldre, onkler og tanter. 

Vi har to mindre barn. Som jeg omtrent smekker om munnen om de viser antydning til slik tigging. spesielt med andre enn vi foreldre. Dyre ting får de vise arbeidsinnsats om de i det hele tatt skal kunne si høyt at de ønsker seg det. Samboer syns jeg er urimelig som reagerer på hans datters tigging

Er det jeg som er streng og urimelig? Burde de andre barna også få mase hos andre familiemedlemmer? 

 

Anonymkode: f9d74...266

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han skaper en bortskjemt unge som kommer i økonomiske problemer det øyeblikket hun får tilgang på et kredittkort.

Hun aner ikke verdien av penger og hvor mye hun må jobbe for å ha råd til alt dette.

Hvordan skal hun en gang bo for seg selv og ikke havne i luksusfellen?

Anonymkode: 5b42e...b86

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo farens feil, som gir etter for tiggingen. Hun har lært at ved å tigge lenge nok, så får hun det. 
 

Faren gjør henne en svæær bjørnetjeneste ved å gi etter. 

Anonymkode: 684b2...162

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en idiot av en mann du har funnet deg.

Anonymkode: 2ae9b...e90

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man lærer barn å ikke mase ved å ikke gi etter for mas. Helt unødvendig å «smekke noen om munnen» for å mase og tigge. De slutter når det ikke nytter. 

Denne jenta har lært å mase. Man kan nesten ikke klandre henne for å benytte seg av muligheten. Hun er 16 år, og sekstenåringer er ikke kjent for å være altruister.

Hun kan med tiden bli et nøysomt og økonomisk selvgående menneske likevel, men det må hun i så fall lære seg selv. Unødvendig tungt for henne å måtte oppdra seg selv som voksen, men sånn blir det når foreldrene abdiserer.

Endret av Hactar
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina1975

Tenk på det som deres problem, ikke ditt. Lær dine unger at det er forskjell på hvordan foreldre oppdrar sine barn, også ang. økonomi. 

Håper dere har delt økonomi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om du er streng og urimelig med de yngre barna? Nei, Men det er jo urimelig hvis en av tre får alt det du ramser opp (jakke til 6000, -, jeg hadde klikka! Har du ingen ting du skulle ha sagt, og hva slags far har denne jenta? Og idiotslekt?). . Kan du ikke kreve at de andre to får tilsvarende, på konto, slik at de også kan kjøpe seg scooter og bil når de blir så gamle. 

Hvor finner dere disse mennene, og hvorfor lager dere flere barn med dem?

Anonymkode: 5443f...3e3

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå har det vert konstant masing fra stedatter på 16 i snart fire år.

Hun hater å jobbe, og gjør sjeldent mer enn nødvendig... 

Siden hun ble 13, så har hun mast seg til supbrett, jakke til 6000kr, to stk nye iphoner, airpods, ny scooter(selv om vi allerede hadde en) og nå har hun begynt å mase om bil, den dyre varianten.  Varer til 60 000kr ++, utenom bilen har hun fått etter myyyyye mas, sånn typ sette seg på fanget å vise bilder og sende linker. Ikke med meg, men med faren, besteforeldre, onkler og tanter. 

Vi har to mindre barn. Som jeg omtrent smekker om munnen om de viser antydning til slik tigging. spesielt med andre enn vi foreldre. Dyre ting får de vise arbeidsinnsats om de i det hele tatt skal kunne si høyt at de ønsker seg det. Samboer syns jeg er urimelig som reagerer på hans datters tigging

Er det jeg som er streng og urimelig? Burde de andre barna også få mase hos andre familiemedlemmer? 

 

Anonymkode: f9d74...266

Stedatteren din virker å være meget smart og oppgående - hun har nemlig funnet ut hvordan hun skal få det som hun vil, uten å måtte jobbe noe særlig for det. Synes du eller bør gi henne kreditt for det - også får du gi samboeren din ris - for ikke å ha oppdratt datteren til å samsvare med dine verdier om hvordan ting og tang skal være.

Anonymkode: 01caf...a05

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Stedatteren din virker å være meget smart og oppgående - hun har nemlig funnet ut hvordan hun skal få det som hun vil, uten å måtte jobbe noe særlig for det. Synes du eller bør gi henne kreditt for det - også får du gi samboeren din ris - for ikke å ha oppdratt datteren til å samsvare med dine verdier om hvordan ting og tang skal være.

Anonymkode: 01caf...a05

Jeg skjønner da det, men å gi ris for å tigge på andre gjør jeg ikke.. det er ufint og er dårlig oppførsel/oppdragelse.. 

Anonymkode: f9d74...266

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv en 17 åring i hus som har fått ganske mye av sin far og ber om noe hele tiden. Han er rett og slett bortskjemt og har en oppførsel som er lik en bortskjemt drittunge. Arrogant og motbydelig. Fysj a meg. 
og ikke tro at han skal hjelpe til med noe hjemme for alt han får. Nei da er han plutselig veldig opptatt. 
Enda mener far det er resten av slekta hans og mora til gutten som har skjemt han bort.

Mine barn og felles skal ihvertfall ikke bli slike da det er noe av det værste jeg vet.  

Anonymkode: 072e3...fec

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva i alle dager skal hun med en scooter eller bil i en alder av 13?😂

Anonymkode: 20950...452

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Men hva i alle dager skal hun med en scooter eller bil i en alder av 13?😂

Anonymkode: 20950...452

Hun er 16. Fortsatt for tidlig for bil da.

Anonymkode: 64508...b7d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo resten av familien som lar henne holde på sånn. Hadde de (særlig far da) sagt nei og vært konsekvent hadde hun jo ikke fortsatt...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bortskjemte unger er det mest motbydelig som finnes 

Anonymkode: 1fea5...165

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i all verden går du på 16-åringen her? Ungdom er ikke modne nok til å oppdra seg selv, og her er det far, besteforeldre, tanter og onkler som har all skyld. 

Så her tror jeg ikke at du kommer noen vei og klarer å forandre så mange voksne. Så oppdra dine egne barn, og la de andre holde på. Du får ikke gjort noe uansett. 

Anonymkode: 5fe84...68c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...