Gå til innhold

Flere som skal ned de siste 10 kiloene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har 10 kilo for mye som jeg desperat prøver å bli kvitt, men har hatt noen dårlige måneder med familietragedier osv som gjør at vektnedgangen stoppet opp (trøstespising og mindre trening). Nå ønsker jeg å fokusere fullt igjen og har begynt å telle kalorier igjen og økt aktivitetsnivået. Er det flere som skal ned de siste 5-15 kiloene? Vet jo hvordan jeg skal gå ned, men litt tungt å være alene om det. Føler det går så sykt sakte nå på slutten og trenger litt støtte. 
 

- A

Anonymkode: d91ad...cb6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Samme her  😊 ja er siste ti er seigest. Men det får vi til skal du se! 😄 jeg håper jeg har klart det til jul. Går ny inn i det nye året. 

Anonymkode: 47843...8a3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste 10 her også 🙋🏻‍♀️ 

Det blir jo vanskeligere å gå ned. Jeg har ikke like mye vannvekt som det jeg hadde da jeg begynte å gå ned, og kaloribehovet mitt for å opprettholde vekta har gått ned så jeg vet at jeg kommer til å gå rett opp igjen dersom jeg starter å spise som før. 

Men samtidig så tenker jeg at dette er stadiet hvor det er på tide å telle gram fremfor kilo, og tenke varig livsstil fremfor slanking. I starten gikk jeg ned over en kg i uka i snitt, og det er helt urealistisk nå med mindre jeg spiser så lite at det er usunt. Veier jeg 200-300 gram mindre nå enn i forrige uke så er det en seier. 

Et tips som jeg synes er lurt når man bare har innspurten igjen er å veie seg hver dag (eller fem dager i uka man-fre hvis man ikke vil veie seg på helg) og bruke en app som regner ut ukesnittet. Man går jo alltid litt opp og ned i væske osv. så det kan være vanskelig å «se» at man faktisk går ned hvis man bare veier seg en gang i uka. I det siste har det for meg føltes ut som jeg går opp og ned annenhver dag, men når jeg ser på ukessnittet så går jeg faktisk ned mellom 150-400 gram - en nedgang som er så liten at jeg nok ikke hadde oppdaget den hvis jeg ikke var nøye med å registrere snittet. Tidligere hadde jeg veiedag kun fredager, men da var det ikke alltid at jeg så denne nedgangen hvis jeg tilfeldigvis hadde mer vann i kroppen fredag morgen.

 

Anonymkode: 3aaf3...ea2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Siste 10 her også 🙋🏻‍♀️ 

Det blir jo vanskeligere å gå ned. Jeg har ikke like mye vannvekt som det jeg hadde da jeg begynte å gå ned, og kaloribehovet mitt for å opprettholde vekta har gått ned så jeg vet at jeg kommer til å gå rett opp igjen dersom jeg starter å spise som før. 

Men samtidig så tenker jeg at dette er stadiet hvor det er på tide å telle gram fremfor kilo, og tenke varig livsstil fremfor slanking. I starten gikk jeg ned over en kg i uka i snitt, og det er helt urealistisk nå med mindre jeg spiser så lite at det er usunt. Veier jeg 200-300 gram mindre nå enn i forrige uke så er det en seier. 

Et tips som jeg synes er lurt når man bare har innspurten igjen er å veie seg hver dag (eller fem dager i uka man-fre hvis man ikke vil veie seg på helg) og bruke en app som regner ut ukesnittet. Man går jo alltid litt opp og ned i væske osv. så det kan være vanskelig å «se» at man faktisk går ned hvis man bare veier seg en gang i uka. I det siste har det for meg føltes ut som jeg går opp og ned annenhver dag, men når jeg ser på ukessnittet så går jeg faktisk ned mellom 150-400 gram - en nedgang som er så liten at jeg nok ikke hadde oppdaget den hvis jeg ikke var nøye med å registrere snittet. Tidligere hadde jeg veiedag kun fredager, men da var det ikke alltid at jeg så denne nedgangen hvis jeg tilfeldigvis hadde mer vann i kroppen fredag morgen.

 

Anonymkode: 3aaf3...ea2

Kan jeg spørre hvor mye du har gått ned? Høres ut på innlegget ditt at du har gått ned en del og drevet med dette en stund 😊
Jeg har kun vært 15kg for mye så jeg har tatt av 5 kg (egentlig 9, men gikk opp igjen 4 pga corona og familie ting), men aldri vært kraftig overvektig. Har aldri opplevd å gå ned særlig mer enn 500 gram på en uke så det er jeg vant med, men kommer nok ikke til å gå på vekta hver dag. For meg er det deprimerende, så jeg holder meg til en gang i uka under samme forhold (tidspunkt, tom mage osv) også måler jeg midje, hofte, lår og armer en gang i måneden. Midjen og hofta forsvinner først hos meg, men jeg vil så gjerne bli kvitt de lårene. Jeg har en app for vekta jeg bruker så tror det blir ok statistikk av å veie med en gang i uka. Jeg bruker også Apple Watch til å se et ca gjennomsnitt av hvor mye jeg forbrenner (prøver å øke aktivitetsnivået siden min bmr er ganske lav), også bruker jeg myfitnesspal til kaloritelling. Prøver å ligge 300-500 kalorier i underskudd for å ikke gå under min bmr. 

Anonymkode: d91ad...cb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg var aldri over 10 kg jeg skulle ned, men startet på 8 og har nå 5 kg til jeg vil ned :)  Det har gått svært sakte for meg, jeg får ikke økt hverdagsaktiviteten pga sykdom, men jeg startet med å spise fornuftige porsjoner, og har den siste uka telt kalorier. Går i snegle-fart, men håper å være ferdig til jul :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i "vi som skal ned i vekt før høsten 2020" tråden?😊 Ellers synes jeg diskusjonstråden er god å ha, både når det går bra og når det går dårlig. 

Anonymkode: 758d4...e3d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bli med i "vi som skal ned i vekt før høsten 2020" tråden?😊 Ellers synes jeg diskusjonstråden er god å ha, både når det går bra og når det går dårlig. 

Anonymkode: 758d4...e3d

Jeg synes de «vi som skal ned i vekt...» trådene blir litt demotiverende fordi jeg går ikke ned så mye på bare én uke også må man skrive ned info hver uke. 

 

39 minutter siden, Navani skrev:

Ja, jeg var aldri over 10 kg jeg skulle ned, men startet på 8 og har nå 5 kg til jeg vil ned :)  Det har gått svært sakte for meg, jeg får ikke økt hverdagsaktiviteten pga sykdom, men jeg startet med å spise fornuftige porsjoner, og har den siste uka telt kalorier. Går i snegle-fart, men håper å være ferdig til jul :) 

Jeg kjenner igjen den snegle-farten, men da blir det kanskje lettere å ikke gå opp igjen etterpå for matinntaket blir ikke så ulikt. Jeg har også litt vanskelig for å øke aktivitet pga sykdom, men gjør mitt beste i gode perioder og har ganske lave mål for jeg vil helst ikke spise altfor lite. Jeg håper å være ferdig til neste sommer i alle fall. 5 kg før jul burde gå hvis du klarer å holde deg til rutinen. 😊

Anonymkode: d91ad...cb6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også de siste 10 som skal bort, de er vanskelige å gå ned! Har slitt lenge med dem. 

Anonymkode: 9e6b9...b75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har også de siste 10 som skal bort, de er vanskelige å gå ned! Har slitt lenge med dem. 

Anonymkode: 9e6b9...b75

Jeg sliter også litt med de. Vanskelig å være motivert når det går så sakte, men har større fokus på økt aktivitetsnivå nå og ikke bare maten. Har du gått ned mye fra før?

Anonymkode: d91ad...cb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har og de siste 10 kiloene nå. Har nå gått ned 17 kg. Og kjenner at nå går det sakte. Jeg teller kalorier, men får ikke trent da jeg er kronisk syk. Går en liten tur noen dager i uken. 

Anonymkode: 4d553...1fe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har og de siste 10 kiloene nå. Har nå gått ned 17 kg. Og kjenner at nå går det sakte. Jeg teller kalorier, men får ikke trent da jeg er kronisk syk. Går en liten tur noen dager i uken. 

Anonymkode: 4d553...1fe

Wow, bra jobba med de 17 kiloene altså 👏🏻. Kaloritelling her også, men tur er jo supert for å øke aktivitetsnivået når man ikke har så mye energi. 

Anonymkode: d91ad...cb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sliter også litt med de. Vanskelig å være motivert når det går så sakte, men har større fokus på økt aktivitetsnivå nå og ikke bare maten. Har du gått ned mye fra før?

Anonymkode: d91ad...cb6

35 kg, men det er noen år siden. De siste 10 har liksom virkelig grodd seg fast 😄 Hos meg er maten det største problemet, jeg sliter med overspising og har et veldig problematisk og usunt forhold til mat. Så jeg jobber hardt med å endre innstillingen til mat, jeg tror det er løsningen på mine vektproblemer.

Håper du lykkes nå 😀

Anonymkode: 9e6b9...b75

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

35 kg, men det er noen år siden. De siste 10 har liksom virkelig grodd seg fast 😄 Hos meg er maten det største problemet, jeg sliter med overspising og har et veldig problematisk og usunt forhold til mat. Så jeg jobber hardt med å endre innstillingen til mat, jeg tror det er løsningen på mine vektproblemer.

Håper du lykkes nå 😀

Anonymkode: 9e6b9...b75

Wow, det er jo fantastisk 🙌🏻. Hovedproblemet mitt er snacks/ godteri i vanskelig perioder (trøstesnacking). Jeg gikk opp 15kg under studietiden, og har gått opp og ned 8kg av de siden da. Håper å komme meg ned nå slik at jeg slipper å fokusere på kaloriunderskudd, men heller å holde vekten. Lykke til med maten, det tar jo ofte litt tid å endre så innlærte mønstre. 

Anonymkode: d91ad...cb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Andre som er usikre på hvor langt ned dere vil? Jeg har ikke vært slank siden jeg var tenåring. Aner ikke om jeg vil kle best 60, 55, 50 eller 45 kg (og alt er innenfor normalvekt for min høyde).

Er på 66 kg nå og tror jeg vil ned 10 til iallefall 🙂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Nuith skrev:

Andre som er usikre på hvor langt ned dere vil? Jeg har ikke vært slank siden jeg var tenåring. Aner ikke om jeg vil kle best 60, 55, 50 eller 45 kg (og alt er innenfor normalvekt for min høyde).

Er på 66 kg nå og tror jeg vil ned 10 til iallefall 🙂

Jeg gikk ned fra 50kg til 46kg da jeg begynte å trene som 18-åring og opprettholdt en god vekt på 48kg i flere år. Da jeg gikk opp til ca 63kg fikk jeg for første gang føle på dårlig psykisk helse pga vekt (aldri tenkt over vekt tidligere) og måtte gjøre noe. I noen år nå har jeg vekslet mellom 55kg og 60kg  Jeg er nå 58kg og vil ned til 48kg (eller samme buksestørrelse som på den tiden). Jeg kan fint veie mer om jeg bestemmer meg for å bygge muskler, men baserer meg på tidligere erfaringer. Aldri prøv å sikt for tenåringskiloene, det er som regel urealistisk. 48kg for meg er vel en bmi på ca 21, så da har jeg litt å gå på før jeg vipper på grensen til overvektig som nå.  

Anonymkode: d91ad...cb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, Nuith skrev:

Andre som er usikre på hvor langt ned dere vil? Jeg har ikke vært slank siden jeg var tenåring. Aner ikke om jeg vil kle best 60, 55, 50 eller 45 kg (og alt er innenfor normalvekt for min høyde).

Er på 66 kg nå og tror jeg vil ned 10 til iallefall 🙂

Jeg er også ganske usikker. Var 69,5 kg ca for et par uker siden har nok gått opp et par tre nå mtp ferie, men tenker sånn egentlig at jeg vil ned nærmere 60.. Likevel så er søstra mi lavere enn meg, veier rundt 62 kilo og hun ser kjempefin ut.

 

Vi får bare se hvor det bærer hen 🙃 problemet er vel at jeg bare ser en hval i speilet uansett hva jeg gjør. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...