AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #61 Skrevet 6. august 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: har du et tall på disse skypeeksteskapene og skypebarna? det må jo være massivt, siden så mange mener det bør trumfe alle forsøk på smittevern? Anonymkode: b98e8...db0 Det er en del skilte foreldre som bor i forskjellige land. Mange jobber i andre land. En del gifte som bor i forskjellige land. Skal disse ikke få sett hverandre på 10 år? Anonymkode: 9a4e4...588
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #62 Skrevet 6. august 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Men dette varer jo ikke evig. Det er snakk om til vaksine kommer. Vi vet ikke når, men vi er jo godt i gang, vi har jo gjort unna noen måneder allerede. Var det ikke slik at man kunne søke om dispensasjon for å treffe ektefelle/barn før? Men måtte jo da være i karantene. Miste jobben, fordi de jobber i andre land? Forstår ikke hvorfor det. Det må i så fall være de som jobber like over svenskegrensen. Alle andre har vel et sted i det landet de jobber i der de bor mens de er på jobb? Båt, plattform osv , da gjelder karantene før og etter. Anonymkode: 76754...d18 Tja. FHI sier vi må forberede oss på restriksjoner i minst 2-3 år. Stadig flere land varsler nå 10+ år. Jeg er enig i myndighetenes strategi. Tilbake til normalen, gjenåpning, risiko for lokale utbrudd, god smittesporing. Om du ser på tallene er ikke hovedproblemet utenlandsturer. Men de som ikke evner å tenke lengre enn sin egen nese i det de har vært i en større forsamling, eller kommer hjem fra Hurtigruten, eller hjem fra et grønt land for den sags skyld. Jeg har selv reist, men ville ALDRI gjort det om jeg måtte rett på jobb i åpent kontorlandskap, ta kollektivtransport, eller dra rett i et bryllup. Anonymkode: b51e5...337 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #63 Skrevet 6. august 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er en del skilte foreldre som bor i forskjellige land. Mange jobber i andre land. En del gifte som bor i forskjellige land. Skal disse ikke få sett hverandre på 10 år? Anonymkode: 9a4e4...588 men de får jo se hverandre. Har det ikke vært egne regler for det hele tiden? Hvor står det at de ikke skal se hverandre på 10 år? hva er greia med disse enorme overdrivelsene??? Anonymkode: b98e8...db0 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #64 Skrevet 6. august 2020 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er en del skilte foreldre som bor i forskjellige land. Mange jobber i andre land. En del gifte som bor i forskjellige land. Skal disse ikke få sett hverandre på 10 år? Anonymkode: 9a4e4...588 Hvis de ikke får sett hverandre på 10 år, så evner de ikke å sette seg inn i reglene. Da landegrensene var stengt, kunne man søke dispensasjon. Anonymkode: 76754...d18
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #65 Skrevet 6. august 2020 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tja. FHI sier vi må forberede oss på restriksjoner i minst 2-3 år. Stadig flere land varsler nå 10+ år. Jeg er enig i myndighetenes strategi. Tilbake til normalen, gjenåpning, risiko for lokale utbrudd, god smittesporing. Om du ser på tallene er ikke hovedproblemet utenlandsturer. Men de som ikke evner å tenke lengre enn sin egen nese i det de har vært i en større forsamling, eller kommer hjem fra Hurtigruten, eller hjem fra et grønt land for den sags skyld. Jeg har selv reist, men ville ALDRI gjort det om jeg måtte rett på jobb i åpent kontorlandskap, ta kollektivtransport, eller dra rett i et bryllup. Anonymkode: b51e5...337 Ja, men nå hjelper det jo ikke hva du eller jeg gjør eller har gjort og er plikttro mot smitteregler og tar ekstra forholdsregler Det må flere til Smitteoppblussingen som skjer nå , stammer fra utenlandsturer, eller utlendinger i Norge. Selv om man altså har blitt smittet i Norge. Anonymkode: 76754...d18
Fremhevede innlegg