AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #1 Skrevet 5. august 2020 Hei! Har en problemstilling jeg aldri tenkte jeg skulle stå i. Jeg har blitt sammen med en mann som har barn fra tidligere forhold. Han er 36, jeg 24. Vi ble sammen da det hadde vært slutt mellom dem i 14 måneder, og bor ikke sammen men siden vi har vært ilag i 1,5 år vil vi tenke tanken. Men problemet er at hun nekter han å ha barna siden han er blitt sammen med meg. Dette er fryktelig trist, da jeg aldri vil stå imellom han og barna. Jeg har tilbydd meg alt for å møte henne, prate med henne og bli kjent, men hun ønsker ikke ha noe med meg å gjøre. Barna er 15 og 8 år. Har møtt barna, men per nå må vi belage oss på å bo hver for oss til jeg får bli bedre kjent med de over lengre tid. De har egentlig 50/50 løsning, men hun jobber heller mindre for å ha ungene, siden hun er redd jeg skal være med de når han har dem. Har noen stått i samme situasjon som kan hjelpe/komme med råd? Anonymkode: 7af5a...a7e
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #2 Skrevet 5. august 2020 Hun kan ikke endre samværsavtale fordi eksen har fått seg kjæreste. Be han finne en advokat som kan sende henne en truende brev om hva det betyr å holde barna fra et avtale faren har og privat livet hans har ingenting med henne å gjøre. Er hun alene? Anonymkode: b65ab...527 11
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #3 Skrevet 5. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun kan ikke endre samværsavtale fordi eksen har fått seg kjæreste. Be han finne en advokat som kan sende henne en truende brev om hva det betyr å holde barna fra et avtale faren har og privat livet hans har ingenting med henne å gjøre. Er hun alene? Anonymkode: b65ab...527 Nei vi er klar over det etter mye undersøking og snakk med venner som jobber med dette. Men han kan jo ikke kjøre dit å rive dem ut av armene hennes, så vi er ganske rådville. Kanskje han må snakke med advokat som du sier her ja. Hun er alen ja.. Anonymkode: 7af5a...a7e 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #4 Skrevet 5. august 2020 Allerede i overskrifta synes jeg du bommer. Hun skal ikke samarbeide med far og deg, hun skal samarbeide med far. Jeg tipper at hun reiser bust fordi hun oppfatter at du trenger deg på. Da gjør du situasjonen enda verre med å prøve å presse henne til å forholde seg til deg. Hvis du ønsker å gjøre dette så smertefritt som mulig lar du kjæresten din ta seg av eksen. Flytt gjerne inn når du og han mener tiden er moden for det, men gi henne så lite vann på mølla som mulig. 15-åringen bestemmer selv om han/ hun vil til far uansett. Anonymkode: de6a0...fc2 15
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #5 Skrevet 5. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Allerede i overskrifta synes jeg du bommer. Hun skal ikke samarbeide med far og deg, hun skal samarbeide med far. Jeg tipper at hun reiser bust fordi hun oppfatter at du trenger deg på. Da gjør du situasjonen enda verre med å prøve å presse henne til å forholde seg til deg. Hvis du ønsker å gjøre dette så smertefritt som mulig lar du kjæresten din ta seg av eksen. Flytt gjerne inn når du og han mener tiden er moden for det, men gi henne så lite vann på mølla som mulig. 15-åringen bestemmer selv om han/ hun vil til far uansett. Anonymkode: de6a0...fc2 Er fryktelig klar over at jeg ikke skal trenge meg innpå, noe jeg heller ikke gjør. Men jeg og barnefar er et par, noe som innebærer at hun må forholde seg til meg også, om barna skal ha ett godt forhold til far. Noe hun velger å ikke gjøre, som er veldig dumt overfor barna. De bor 4 timer unna, så er vanskelig for 15 åringen å komme hit når hun nekter å kjøre.... Selvom han har gitt uttrykk for at han ønsker det. Anonymkode: 7af5a...a7e 8
SoWhat? Skrevet 5. august 2020 #6 Skrevet 5. august 2020 Hva mener du med at du har tilbydd deg alt for å møte henne osv? 1
SoWhat? Skrevet 5. august 2020 #7 Skrevet 5. august 2020 (endret) 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er fryktelig klar over at jeg ikke skal trenge meg innpå, noe jeg heller ikke gjør. Men jeg og barnefar er et par, noe som innebærer at hun må forholde seg til meg også, om barna skal ha ett godt forhold til far. Noe hun velger å ikke gjøre, som er veldig dumt overfor barna. De bor 4 timer unna, så er vanskelig for 15 åringen å komme hit når hun nekter å kjøre.... Selvom han har gitt uttrykk for at han ønsker det. Anonymkode: 7af5a...a7e Hvordan kan de ha 50/50 når mor bor 4 timer unna? Går ikke ungene på skole? Endret 5. august 2020 av SoWhat? 15
Muskath Skrevet 5. august 2020 #8 Skrevet 5. august 2020 (endret) Hvis du er lur, ligger du svært så lavt i denne situasjonen. Prøv å gjøre ting lettere for pappaen og barna ikke minst. Ikke bry deg, vær så lite involvert som mulig. Kan du ikke la far ha barna hos seg ,og så holder du deg unna. Kanskje alt blir enklere etter hvert. Dere har god tid. Endret 5. august 2020 av Muskath 2
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #9 Skrevet 5. august 2020 1 minutt siden, SoWhat? skrev: Hva mener du med at du har tilbydd deg alt for å møte henne osv? Hun hadde skrevet til barnefar at hun ikke kjente meg, dermed ikke turte å la barna være sammen med oss. Hun skrev også at jeg måtte være en dust som sikkert ikke forstår seg på barn. Derfor ba jeg han skrive at jeg gjerne ønsket å møte henne, men hun nektet det og skrev at hun ikke ville bli sett sammen med «en ung hore». Anonymkode: 7af5a...a7e
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #10 Skrevet 5. august 2020 1 minutt siden, SoWhat? skrev: Hvordan kan de ha 50/50 når mor bor 4 timer unna? Går ikke ungene på skole? Om sommeren i skoleferien bor de med foreldrene hennes der hun har sommerjobb. Anonymkode: 7af5a...a7e 1
SoWhat? Skrevet 5. august 2020 #11 Skrevet 5. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hun hadde skrevet til barnefar at hun ikke kjente meg, dermed ikke turte å la barna være sammen med oss. Hun skrev også at jeg måtte være en dust som sikkert ikke forstår seg på barn. Derfor ba jeg han skrive at jeg gjerne ønsket å møte henne, men hun nektet det og skrev at hun ikke ville bli sett sammen med «en ung hore». Anonymkode: 7af5a...a7e Oj Ok Da er det sjalusi som driver henne da. Men bare gir deg et råd : ikke prøv å strekk ut en hånd. Det vil bare gjøre alt verre som hun er. Faren bør som en skriver her, gå til advokat. Moren kan ikke nekte barna å treffe faren sin. 4
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #12 Skrevet 5. august 2020 Jeg har vært i dine sko og jeg måtte holde meg unna barnet til kjæresten min i 5 år!! Det resulterte i at vi aldri flyttet sammen, og er fortsatt særboere i dag. Han fikk ikke se barnet sitt de to første månedene etter at hun fant ut at han hadde fått seg kjæreste, og da han begynte så smått å få ha samvær, så styrte hun hele samværet.Hun så på han som barnevakt, og forandret ofte på avtaler de hadde inngått. Hun stakk kjepper i hjulet og bestemte hvem som skulle komme på besøk til han når han hadde barnet og hvem han ellers skulle omgås. Hun mente også at han burde gå til barnepsykolog for å bli en bedre far. Han var livredd for ikke å se barnet sitt, så han danset etter hennes pipe og gjorde alt hun ba han om. Han tok kontakt med advokat som sendte henne brev der hun fikk beskjed om å la far ha jevnlige samvær, samt at hun ikke hadde noen rett til å bestemme hvem barnet ble eksponert for når barnet var hos faren. Hun ga blaffen i hva advokaten mente og bare kjørte sitt løp. De var også til mekling mange ganger, men der styrte hun hele samtalen og overkjørte terapeuten. Samtalene dreide seg mye om å slenge dritt om meg, som hun ikke visste noe om og ikke hadde møtt. Anonymkode: 009bf...a90
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #13 Skrevet 5. august 2020 Det er jo ikke deg hun skal samarbeide med. Du har ingenting med dette å gjøre du. Trekk deg helt tilbake, slutt å bland deg, så skal du se de klarer å finne ut av det. Anonymkode: d4cfa...fba 4
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #14 Skrevet 5. august 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om sommeren i skoleferien bor de med foreldrene hennes der hun har sommerjobb. Anonymkode: 7af5a...a7e Og hvordan klarer de da å ha 50/50 om faren bor 4 timer unna og om sommeren bor de hos foreldrene hennes??? Anonymkode: beaf2...78d 5
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #15 Skrevet 5. august 2020 Hvorfor skal moren kjøre? Far kan vel like gjerne kjøre. og: mannen er 36 og har en 15-åring? 36-åringen med foreldreansvar for en 15-åring har blitt sammen med en 24-åring (!?!) som skal leke stemor for en 15-åring? Herregud. Anonymkode: 7837c...66b 11
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #16 Skrevet 5. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor skal moren kjøre? Far kan vel like gjerne kjøre. og: mannen er 36 og har en 15-åring? 36-åringen med foreldreansvar for en 15-åring har blitt sammen med en 24-åring (!?!) som skal leke stemor for en 15-åring? Herregud. Anonymkode: 7837c...66b Spar deg for den siste 🤓 stor forskjell på 15-åringer og 24 åringer. Anonymkode: 7af5a...a7e 10
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #17 Skrevet 5. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og hvordan klarer de da å ha 50/50 om faren bor 4 timer unna og om sommeren bor de hos foreldrene hennes??? Anonymkode: beaf2...78d Vanligvis har de hadd 2 uker hver, hvor de har kjørt hver sin gang for å hente.. Anonymkode: 7af5a...a7e
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #18 Skrevet 5. august 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er fryktelig klar over at jeg ikke skal trenge meg innpå, noe jeg heller ikke gjør. Men jeg og barnefar er et par, noe som innebærer at hun må forholde seg til meg også, om barna skal ha ett godt forhold til far. Noe hun velger å ikke gjøre, som er veldig dumt overfor barna. De bor 4 timer unna, så er vanskelig for 15 åringen å komme hit når hun nekter å kjøre.... Selvom han har gitt uttrykk for at han ønsker det. Anonymkode: 7af5a...a7e Nei hun må absolutt ikke forholde seg til deg. Dere har bare vært sammen en svært, svært kort stund. Det er flere år til det er naturlig at hun må forholde seg til deg. At du blander deg etter så kort tid er fullstendig galemattias. Du må slutte å presse deg inn som en stemor her. Antageligvis er det det som gjør at piggene settes ut. Du er fars kjæreste og ingenting annet på lenge ennå. Når du trekker deg tilbake og ikke blir presset på moren så kan jeg nesten garantere deg at hun roer seg. Anonymkode: d4cfa...fba 8
Gjest Emet Skrevet 5. august 2020 #19 Skrevet 5. august 2020 Gi henne litt tid, dette er ufattelig vanskelig for en mor. Det er ikke lenge siden de gikk fra hverandre sånn egentlig . Noen ganger kommer du lengre sånn, ikke bland inn advokat enda. Ikke gjør henne til skurken. Vis at du er snill og mener alvor. Dette kan løse seg 😊
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #20 Skrevet 5. august 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vanligvis har de hadd 2 uker hver, hvor de har kjørt hver sin gang for å hente.. Anonymkode: 7af5a...a7e Den forelderen som bor 4 timer unna skolen har jo ikke akkurat mulighet til å kjøre barna 4 timer hver vei i 2 uker for at barnet skal på skolen..? 8 timer kjøring og antar forelderen må vente på dette stedet mens skoledagen varer. Stakkers barn i tilfelle😅 8 timer kjøring i 2 uker for å gå på skolen.. nei dette gir ikke mening. Anonymkode: 4085d...b32 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå