Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Samboer har et familiemedlem som er hyggelig og omgjengelig men som ofte blir 4-5 timer selvom vedkommende "bare" skulle komme innom en kort tur. Jeg kjenner personlig jeg blir sliten etter en time eller to (er nok mere introvert) og lurer på hvordan andre i samme situasjon takler det. Bør jeg da reise ut av eget hus etter en stund? Samboeren er også slik at han kan ha besøk i noen timer, for deretter gå på nytt besøk noen timer.. Jeg liker å være sosial, i den grad at jeg velger det selv. Ikke minst tidsbruken av det. 

Anonymkode: fe333...541

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis dere bor trangt er det der et helvete. 

Kjenner til det selv. Sambo har en kompis på besøk og jeg må være på soverommet for å få fred. Dere må bli enige om en løsning her og møtes på halvveien. Kan jo si at folk er hjertelig velkommen til å komme på besøk men ikke i timesvis. Drar det ut så får de gå hjem til den som er på besøk/dra på puben/ut på gåtur eller noe annet. 

Jeg blir sur og gretten hvis jeg ikke får fred i mitt eget hjem. Verste er de som breier seg ut i sofaen (gjerne ligger i sofaen også) prater ustanselig og prater og ler kjeeeempe høyt 😒

Anonymkode: 4ad4f...cff

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan kan jeg ta dette alvorlig når du lyver, du sier de aldri går hjem, også sier du at de går hjem etter 4-5 timer.

Hva sannheten, går de hjem eller går de ikke hjem ?

Anonymkode: 1516f...9c4

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

En grunn til at jeg aldri har besøk hjemme utenom familiemedlemmer, pga jeg ikke orker å ha folk inn i mitt aller mest private.

Anonymkode: e584a...835

• Liker 3
Skrevet

Hadde du følt slik på det om det var "dine" gjester? God venninne eller familie? 

• Liker 3
Skrevet

Jeg hadde "vært med" på besøket en times tid eller to, også hadde jeg etter det fortsatt å leve mitt eget liv. Gått på soverommet for å lese litt, dratt på butikken hvis jeg trengte det eller gått en tur. Hvis kjæresten din synes det er gøy å være vert i timesvis, så kan han deale med det på egenhånd! 

• Liker 8
Skrevet

Hmm har samme problem. Selv i juleselskap når vi begynner kl 16.00, sitter de til 02-03. Da har jeg vært dødssliten siden 21.30 😅

AnonymBruker
Skrevet

Vær vennlig men direkte. Ikke alle tar hint. Det er ikke rettferdig at du irriterer deg over dem om du ikke sier klart ifra. 

Anonymkode: dc820...bb2

AnonymBruker
Skrevet

Har dere et ekstra oppholdsrom? Da kan du eller besøket være der. Om ikke bør jo han ta hensyn til deg også. Han bør få ha besøk 4t innimellom, men ikke ukentlig. Kan de gå en tur, trene, treffes på kafé i stedet?

Anonymkode: f1e51...9eb

Gjest Dævendøtte
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjenner personlig jeg blir sliten etter en time eller to (er nok mere introvert) og lurer på hvordan andre i samme situasjon takler det

Jeg går inn på soverommet og legger meg i senga, ser på en film eller sitter på KG om jeg har lyst. 

Når det ikke er "mitt" besøk, overlater jeg de neste timene til min mann. Han er ekstrovert og jeg er introvert. 

AnonymBruker
Skrevet

4-5 timer er vel et helt vanlig besøk.

Anonymkode: 27aeb...4db

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

4-5 timer er vel et helt vanlig besøk.

Anonymkode: 27aeb...4db

Jaha, hvem bestemmer det? 🙂 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jaha, hvem bestemmer det? 🙂 

Ingen bestemmer det, det bare er ganske vanlig. F eks komme kl 18, spise middag og drikke kaffe, eller skravle over kaffe/te/øl, dra seg hjemovet i 22-tida.

Anonymkode: 53061...0ff

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

En grunn til at jeg aldri har besøk hjemme utenom familiemedlemmer, pga jeg ikke orker å ha folk inn i mitt aller mest private.

Så kun familiemedlemmer får komme inn i ditt aller mest private?

Anonymkode: 0fc10...639

• Liker 2
Skrevet

Familie er ok for meg, men jeg hadde ei venninne en gang, hun kom på besøk lillejulaften da jeg stod på hue i vaskebøtta og ble sittende i fem timer. Jeg prøvde å hinte ganske kraftig flere ganger men den gang ei

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, MarianneE skrev:

Familie er ok for meg, men jeg hadde ei venninne en gang, hun kom på besøk lillejulaften da jeg stod på hue i vaskebøtta og ble sittende i fem timer. Jeg prøvde å hinte ganske kraftig flere ganger men den gang ei

Hinte??

• Liker 6
Gjest MrTeddy29
Skrevet

har jeg besøk og jeg går lei så sier jeg enkelt ifra at det er på tide og gå, eller at jeg har andre ærend å gjøre.

Er ikke værre en det.

Holder med 1-2 times besøk så lenge det ikke er noe annet. Date er noe annet, men familie og sånn går man fort lei etter flere timer :P

Skrevet

Jeg synes det er mye triveligere med "the never-leavers" enn med "the speed-leavers". Har ingen problem med å fortelle folk at det er på tide å gå heller, så for meg er det null stress! Folk er forskjellige :fnise: 

• Liker 5
Skrevet
12 minutter siden, MrTeddy29 skrev:

har jeg besøk og jeg går lei så sier jeg enkelt ifra at det er på tide og gå, eller at jeg har andre ærend å gjøre.

Er ikke værre en det.

Holder med 1-2 times besøk så lenge det ikke er noe annet. Date er noe annet, men familie og sånn går man fort lei etter flere timer :P

Selvfølgelig er det verre enn det. Normalt vil ikke folk såre eller fornærme/støte noen. Derfor sier ikke folk bare ifra, sånn som flere sier at det "bare er å gjøre" 

Akkurat som om du sier at det er på tide å gå... vits med å være så "tøff " liksom? Hadde du hatt sosiale antenner, så hadde du fint skjønt at det ikke er "bare" å si fra  

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen bestemmer det, det bare er ganske vanlig. F eks komme kl 18, spise middag og drikke kaffe, eller skravle over kaffe/te/øl, dra seg hjemovet i 22-tida.

Når folk «bare stikker innom» så er hverken det der eller en varighet på 4 timer vanlig nei. 

Anonymkode: f0fff...c0f

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...