AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #1 Skrevet 5. august 2020 Hallo! Noen som har litt peiling på hamster atferd her? Vi adopterte en ett år gammel søt syrisk hamster for et par mnd siden. Hun virker kjempenysgjerrig og kontaktsøkende❤️ vi lager mat, og hun kommer opp av huset sitt. Jeg kjøpte en inngjerding fra dyrebutikken jeg ikke var fornøyd med, alt for liten og hun klatrer bare over. Så lagde jeg en, og den er ca 120 cm x 6 i en sekskant, hvor jeg legger forskjellige leker, gravekassa og diverse. Hun springer rundt på alle tingene, spiser og lager tuneller i teppet. Men virker som hun vil vekk for hun prøver å komme over.. Legger kjente gjenstander nå i begynnelsen siden den er ny. Det at hun er aktiv, er det tegn på stress eller at hun er glad? Når hun hopper ned fra ting (ikke høyt, typ huset sitt eller noe), hender det at hun lager sånn tutelyd, det minner om babyleke. Hender også når hun løper, at det kommer et par tut innimellom.. Hva betyr dette? Virker ellers som hun har det bra, spiser, løper masse i hjulet og styrer på med redet sitt. 😊 Anonymkode: 633b1...a88
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #2 Skrevet 5. august 2020 Hun kan ha vondt, at det er et klynk? Kan jo være lurt å dra innom en veterinær med etterutdanning på eksotiske dyr for en liten helsesjekk om du er usikker (hvor bo du?) Anbefaler å prøve å hamstersikre et rom eller leiligheten så hun kan løpe mer fritt De vil alltid prøve å komme ut av innhenginger og de vil også løpe langs kanten av rom hvis de har et helt rom. Dette er helt normalt, det er sånn de får oversikt - føler seg frem. Hamstre ser dårlig, så får ikke oversikt over hvor grensene går ved å bare se. Hamster er supersøte og kule Anonymkode: 25270...227 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #3 Skrevet 5. august 2020 Hamstere er ikke naturlig så spretne, sp hvis hun hopper ned fra en hindring føler hun nok ubehag. De bør ha mulighet til å klatre ned fra ting via stige etc. Vanligvis er hamstere helt tause og lager ikke lyd hvis de ikke har ubehag. Ellers er de jo nysgjerrige og utbryterkonger. Mine klarte å bryte seg ut fra bur og inn i skap, så du må sikre dem godt. Anonymkode: 24146...516 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #4 Skrevet 5. august 2020 Tusen takk for svar dere ❤️ Hun har stige ned fra alle de stedene hun kan klatre, men velger å hoppe😅 veldig merkelig lyd, ikke lys og skrikende, mer sånn tut.. Har aldri tenkt at hun har vondt for hun springer og er veldig aktiv, ser ikke ut som hun misliker å bli løftet engang.. Men det er kanskje lurt å ta henne med til en veterinær for sikkerhetsskyld. Vi bor i indre østfold, regner med det er noen som kan sånt her. Vurderte å hamstersikre det ene rommet, men vi landet heller på et stort gjerde pga det var lettere å komme til midt på stuegulvet med mopp enn på det andre rommet som stadig blir rotete og stikkontakter og diverse😅 Anonymkode: 633b1...a88
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå