Gå til innhold

Ferdig med slanking, hvordan vedlikeholde?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gått ned 8 kg. Holdt meg på 1200 kalorier. 
Veier nå 62 kg. Hvor mye bør jeg øke kalorimengden for å holde meg her? 

Anonymkode: d3e5b...af3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det finner du ut av ved å plotte inn data i en kalkulator som beregner det på bakgrunn av høyde/vekt, alder og aktivitetsnivå. Det burde gi deg en pekepinn, i hvert fall :)

Anonymkode: 12f50...00f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest at det er viktig å veie seg ofte (en gang i uka), når man har kommet seg ned til ønsket vekt.

Ellers ville jeg vel bare spist som du har gjort mens du slanket deg, å ev. lagt på et mellommommåltid i første omgang. Så merker du hva det gjør med vekta.

Anonymkode: 6e4f4...a4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er snart der at jeg også skal vedlikeholde vekta. Har gått ned ganske mye mer enn deg. Min plan er å fortsette å veie meg ofte samt fortsette med samme matinntak som nå. Går fortsatt ned i vekt nå, men ser ikke helt poenget med å øke kaloriinntaket når jeg spiser meg mett hver dag. Skulle jeg fortsette å miste vekt når jeg er der jeg vil være, får jeg heller prøve meg frem. Kanskje en ekstra yoghurt, evt med granola er alt som skal til for å eventuelt ikke gå ned mer. 

Anonymkode: 5a4da...be9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du har nådd ønsket vekt fortsetter du med samme kaloriinntak som når du slanket deg, gjerne ett par uker og ser hva vekten sier. Om du fortsetter å gå ned øker du gradvis på med kalorier, øk med f.eks 100 kalorier i ett par uker. Går du fortsatt ned i vekt, øker du igjen og ser hvordan det påvirker vekten. Dersom du ser vekten begynne å gå opp igjen over en periode så senker du kalorimengden litt.

Anonymkode: eab9e...2da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nå det starter vet du....

Lett å gå ned i vekt, men etterpå alle feiler.

Anonymkode: f3ff3...a24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Med bare 1200kcal blir det enda verre for deg, du bør justere til 1500kcal. Å KUN spise vanlig mat, aldri noe annet.

Anonymkode: f3ff3...a24

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fallabella

Vei deg flere ganger PR uke. Bli kjent med kroppen din. Du skal kunne spise uten å regne på behovet utifra det du lærte om inntak når du gikk ned. Er du slapp og går ned mer spiser du for lite. Har du god energi, da særlig på trening spiser du ok. 
Tenk god næring istedenfor kalorier å spis godteri kun en dag i uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...