AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #1 Skrevet 5. august 2020 Hei, kort fortalt var jeg heldig og fikk sommerjobb. Jeg har hele livet slitt med traumer fra oppvekst, men ikke fått hjelp eller diagnose for det enda men har prøvd. Trives i jobben, men kjenner det trigger noe i meg noen gqnger, og kveldene denne uka skal jeg jobbe bare et par timer men jeg har denne formiddagen allerede hatt to angstanfall og kjenner et nytt et komme. Har virkelig ikke lyst til å stå alene på jobb og få enda et anfall (foran folk), men jeg klarer ikke å få dette til å slutte av seg selv. Hva skal jeg si til sjefen eller evt hva skal jeg gjøre?? Er på venteliste til psykolog, har ingen venner eller familie å høre med til å hjelpe meg med noe Anonymkode: 49520...097
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #2 Skrevet 5. august 2020 Hjelper å lese litt om det, syns jeg. Lære hva det er, og hva man kan tenke eller gjøre når det kommer. Det siste du bør gjøre er å droppe jobben fordi du kanskje får et angstanfall. Da forteller du kroppen at disse anfallene er farlige, og det gir mer angst. For de anfallene er jo ikke farlige i det hele tatt, og det går alltid over. For meg hjelper det å tenke at det er noe fysisk som skjer, som jeg må puste meg gjennom. Men det skal ikke få ødelegge eller begrense meg. Anonymkode: fa2f2...7ad 2
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #3 Skrevet 5. august 2020 Uff, jeg fikk det en gang på jobb forrige sommer og det var grusomt. Det var mens jeg ekspederte en mor og en datter. Jeg prøvde å late som ingenting og gjøre jobben min, men de ble så satt ut. Skulle ønske jeg sa noe til de, at jeg hadde angst. Men det gjorde jeg ikke. Butikken mistet nok henne som kunde der Anonymkode: e5e0b...34f
Candiru Skrevet 5. august 2020 #4 Skrevet 5. august 2020 Det høres sikkert kynisk ut, men det er viktig å bestemme seg for at panikkangst ikke skal få hindre deg i å leve et normalt liv. Jo mer du begrenser deg for å unngå anfall, jo mer invalidiserende vil dette bli. Du vil til slutt ende opp med en uendelig liste med ting du "ikke kan" gjøre, og det vil bare balle på seg. Du sier du står på venteliste til psykolog, det er flott! Der kan du lære deg mestringsstrategier og sannsynligvis vil du bli mye bedre også. Vet at mange med panikkangst bruker antidepressiva med god effekt, men det er en sak mellom deg og legen. Mens du venter på psykolog kan du forebygge anfall med å holde deg i fysisk aktivitet. Å gå tur er fint, men litt mer intens trening som løping eller styrketrening har veldig god effekt. Å få nok søvn, spise nok, sunn mat og begrense alkoholinntak er også fint.
louisandsteve Skrevet 5. august 2020 #5 Skrevet 5. august 2020 Om du forsetter å møte opp på jobb vil du etterhvert ikke vær redd lenger og du vil ikke oppleve panikkanfall. Har slitt med det samme selv. Det som hjalp meg var å tenke at det rett og slett bare er angst, en naturlig reaksjon kroppen har. Flytt fokus, fokuser på det kundene sier og ikke symptomene du opplever. Det vil gi seg til slutt, stå på! Du er sterk
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå