Gå til innhold

Munnbind som også dekker hodet og ører

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det lov på bussen? Eller er det for mye? Hvis jeg klipper til hull for ørene, er det greit da?

WEB_Image%20Woolpower%20200%20Balaklava%

Anonymkode: be3fe...e1d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Like greit å hive på seg en helmaske når du først skal dekke deg til såpass.

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Er det lov på bussen? Eller er det for mye? Hvis jeg klipper til hull for ørene, er det greit da?

WEB_Image%20Woolpower%20200%20Balaklava%

Anonymkode: be3fe...e1d

Du vil trenge sveisemaske, eller minimum slalåmbriller for på hindre smitte gjennom øynene

Anonymkode: 33012...80a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det må være helt i orden det der. Det gir betydelig bedre beskyttelse enn andre tøymunnbind, da det ikke slipper ut på sidene, samt at det er mindre fare for feilbruk. Skal man ha munnbind i tøy, kan man like gjerne gå for den varianten.

Anonymkode: 1ce5d...d22

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke helt hvorfor du er bekymret for å bli smittet gjennom hår/hodebunn, det har vel aldri vært et tema.
Da er det kanskje mer bekymringsverdi med ørene, hvis du skulle ha hull i trommehinnene eller noe slik.
Foreslår dermed å kakke av toppen, men beholde ørene tildekket.

Anonymkode: 3ba3c...e47

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

På fly tillater de ikke buff eller skjerf som munnbind,  så denne er nok neppe godtatt den heller. de tillater derimot munnbind av tøy. 

så mulig samme regel på buss 

Anonymkode: bbee8...812

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde tenkt du var på vei til et bankran eller lignende. Akkurat som de som går med de vektvestene. Jeg synes det er skummelt. 

Anonymkode: 36d13...ff0

• Liker 1
Skrevet

Kvinner kan jo og vurdere burka :P 

AnonymBruker
Skrevet

Du får ta på deg burka i stede, om du tror den maska er til hjelp så er vel bruka like mye til hjelp.

Anonymkode: 4ec5d...dfe

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som har forsket på om kvinner med burka sjeldnere rammes av viruset? 

Anonymkode: b4570...455

AnonymBruker
Skrevet

Hva med øynene? Er det ikke ''mucus membranes'' der?

Anonymkode: 18d20...50c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner liksom ikke, alle som sier ¨''ikke ta deg i øynene'' men å beskytte øynene med maske går jo ikke...

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner liksom ikke, alle som sier ¨''ikke ta deg i øynene'' men å beskytte øynene med maske går jo ikke...

Briller eller visir.

Anonymkode: 42bdd...182

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vernebriller/briller?

Anonymkode: d60c8...e9c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det noen som har forsket på om kvinner med burka sjeldnere rammes av viruset? 

Anonymkode: b4570...455

Folkegruppene som typisk bruker burka er overrepresentert blant de koronasyke. 

Anonymkode: 50309...2fd

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Folkegruppene som typisk bruker burka er overrepresentert blant de koronasyke. 

Anonymkode: 50309...2fd

Men smittes de burkabærende kvinnene i hovedsak ute blant folk, eller i hjemmene sine, der de ofte bor tettere sammen i storfamilier? Mennene er burkafrie, og kvinnene kan vel gjerne også være det innenfor husets fire vegger.

Anonymkode: d60c8...e9c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg husker da koronaviruset startet i Kina at folk som bodde der sikret seg med fullt verneutstyr bare de skulle i butikken. Det er bare her i Norden at det sitter så langt inne å bruke noe som helst, til og med munnbind. image.png.49527793050ef562b1462a4bbd70091b.png

Anonymkode: f98ef...7ea

• Liker 1
  • Opprett ny...