Gå til innhold

Evig singel?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nå vært singel altfor lenge, datet noen men treffer på feil folk gang på gang. Virker som en del damer er veldig opptatt av utdanning 🙄 jeg har kun yrkesrettet utdanning, en jobb jeg stor trives i og tjener greit.  

Jeg har alt på stell når det kommer til bolig, økonomi og alt det der. Dessverre kan jeg ikke få egne barn. 

Hva tenker damer her inne? Menn også. Er utdanning noe av det viktigste?

Anonymkode: e95e1...ea0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Så vidt meg bekjent har under halvparten av menn i Norge høyere utdanning. Og håndverkere er de mest populære blant norske kvinner.

Jeg tror det er en myte dette med at norske kvinner er så opptatte av utdanning og økonomi. I resten av verden er nok dette viktig, men ikke her.

Anonymkode: 69ed1...42e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du sikter etter kvinner med utdanning så er det ikke sååå rart om de velger deg bort. Jeg har selv høyere utdanning og jobber i akademia/helsevesenet, og har gitt opp å.date håndverkere. Vi har ingen felles plattform. Der jeg har lyst å kunne diskutere politikk, litteratur, nyhetssaker og lignende, er det helt uinteressant for dem. De vet knapt hvem som er utenriksminister i landet. De har ikke lest bøker, bortsett fra kanskje Harry Potter, og vil helst mekke på bil/MC eller se Netflix. Jeg vil diskutere, gå på konserter, at vi kan vise hverandre noe vi leser og finne det like interessant og dermed diskutere. Det harvært veldig, veldig langt derfra med de med yrkesrettet bakgrunn jeg har data. 

De er bra mannfolk, for all del! Men ikke det jeg ser etter og ønsker. 

Så for meg blir utdannelsesnivå viktig fordi det er en slags indikator på intelektet, ikke pga utdanningen i seg selv. 

Anonymkode: 948a5...b11

Gjest Peanut
Skrevet

«Evig singel» er noe jeg tenker om en på 90+ som aldri har datet eller vært i forhold med noen. 

Gjest Kaiminator
Skrevet

Ikke en eneste av damene jeg har data har noensinne brydd seg ett sekund om hva dlags karriere jeg har. Du sikter nok ALT for høyt i forhold til din egen ambisjon, du sier selv du har en jobb og enkel utdanning du er fornøyd med, mens du virker som du sikter etter damer med alt for mye ambisjoner. 

AnonymBruker
Skrevet

Som en over her sa, det er ikke vitnemålene det står på,  men at de gir en pekepinn på hva slags person du er, og intellektet ditt. Jeg går stort sett etter kvinner med mye høyere utdanning enn meg selv, men å ha allmenkunnskaper, samfunnsinteresse, og skriveferdigheter, gjør det mulig.  

Det er helt umulig å vite hvem du fremstår som, ut i fra HI. De fleste er noe mer enn jobben sin, og skolegangen sin. 

Anonymkode: 55f10...159

AnonymBruker
Skrevet

Å være single er jo helt topp.

Forstår ikke de som klager på det.

Utdannelse sier ingenting om din personlighet, du ser jo hvor grusomme mange med høy utdannelse er.

Anonymkode: d2828...f58

• Liker 2
Skrevet

Jeg er dame og bryr meg ikke om hva slags utdanning andre har, mine single venninner bryr seg heller ikke. Problemet her hadde vært at du ikke kan få barn. Tror ikke du kommer til å være evig singel, du har nok bare møtt på feil damer.

AnonymBruker
Skrevet

For meg er det viktig at vi er på samme intellektuelle nivå, at vi har samme holdninger og ønsker for livet. 

Jeg har en doktorgrad. Jeg skal innrømme at jeg synes det er turnoff med folk som "bare" har yrkesskolen. For meg signaliserer det at man ikke er så interessert i å bruke hjernen sin, men heller liker å jobbe med kroppen. Ikke at det er noe galt med det, men jeg tiltrekkes altså mer av "hjernebaserte" folk. Jeg har mange venner som har gått yrkesfag, som er intelligente og oppegående, altså, jeg anser ikke yrkesskolefolk som mindre begavede. Men for meg er det ikke turn-on. 

Anonymkode: bb7ab...fd6

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal innrømme at jeg synes det er turnoff med folk som "bare" har yrkesskolen. For meg signaliserer det at man ikke er så interessert i å bruke hjernen sin, men heller liker å jobbe med kroppen.

Å jobbe som elektriker, rørlegger, tømrer osv krever at man evner å se løsninger, jobbe selvstendig, ta ansvar (jobben krever samsvarserklæring etter forskrift og lovverk) og i mange tilfeller være kreative for å få til en løsning kunden er fornøyd med. Så hvordan du får det til at mennesker med yrkesfag ikke bruker hjernen sin, forstår jeg ikke.

Anonymkode: 9394d...8a8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bryr meg litt om utdanning, men i din case går det i din favør. Jeg må innrømme at jeg synes yrkesfag er hot. Dessuten har trives på jobb alt å si for helsa til folk, så dermed er det et stort pluss.

At du ikke kan få barn passer meg helt perfekt.

Det finnes kvinner der ute som vil ha den mannen du er! Ikke gi opp😊

Anonymkode: 8096b...0fb

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er kvinnelig ingeniør, og av alle jeg har datet så har det funket best med de uten høyere utdanning.

At du ikke kan få egne barn er helt uvesentlig for meg, det er mye viktigere hvorvidt dette er ett savn fra din side.
Jeg hverken har barn eller ønsker barn, og jeg kunne aldri vært sammen med noen som savnet/ønsket seg barn.
En annen vesentlig ting er hvor gammel du er...  De som er i starten av 20-årene og klager på å være evig singel, aldri møte noen, og sånt virker for meg desperate.

Anonymkode: fa7ea...0d8

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Som en over her sa, det er ikke vitnemålene det står på,  men at de gir en pekepinn på hva slags person du er, og intellektet ditt. Jeg går stort sett etter kvinner med mye høyere utdanning enn meg selv, men å ha allmenkunnskaper, samfunnsinteresse, og skriveferdigheter, gjør det mulig.  

Det er helt umulig å vite hvem du fremstår som, ut i fra HI. De fleste er noe mer enn jobben sin, og skolegangen sin. 

Jeg gpr etter gutter som er flinke sosiale, er populære og flinke til å prate for seg. De er ofte de  kule. De sjarmere og har veldig god selvtillit. 

Jeg faller for gutter i millitæret, og har ofte ikke helt skjønt hvorfor det ikke blir emg som blir valg av dem. Greit nok at de er player og bad Boys, men de velger seg jo noen til slutt. 

Får ofte oppmerksomhet på kropp, og ette rhva jeg oppfatter, så ser jeg ut som en 5-6på skalaen. 

Tror det kan ha noe med kommunikasjonen å gjøre, at språket er litt for forskjellig. Kan ofte bli litt enkelt å se at det er dårlig se tillitt, og tror dette er en del braker for en som er såpass sosial kameleon. Lurer på om det er en taktikk å kjøre litt bitchy modus? 

Siden du veker til å ha skjønt tiltrekningslover, hva slags tips Hsr du å komme med til meg på dette? :)

Anonymkode: 83743...c1f

AnonymBruker
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gpr etter gutter som er flinke sosiale, er populære og flinke til å prate for seg. De er ofte de  kule. De sjarmere og har veldig god selvtillit. 

Jeg faller for gutter i millitæret, og har ofte ikke helt skjønt hvorfor det ikke blir emg som blir valg av dem. Greit nok at de er player og bad Boys, men de velger seg jo noen til slutt. 

Får ofte oppmerksomhet på kropp, og ette rhva jeg oppfatter, så ser jeg ut som en 5-6på skalaen. 

Tror det kan ha noe med kommunikasjonen å gjøre, at språket er litt for forskjellig. Kan ofte bli litt enkelt å se at det er dårlig se tillitt, og tror dette er en del braker for en som er såpass sosial kameleon. Lurer på om det er en taktikk å kjøre litt bitchy modus? 

Siden du veker til å ha skjønt tiltrekningslover, hva slags tips Hsr du å komme med til meg på dette? :)

Anonymkode: 83743...c1f

Hei du, deg har jeg svart noen ganger i diverse tråder. Jeg kjenner deg som sagt igjen overalt,  og du er for komplisert til at jeg greier å gi deg noe som helst. Men ha en god dag videre!  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...