AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #1 Skrevet 4. august 2020 Jeg tok testen i dag siden jeg har vondt i halsen. Jeg tror ikke selv at det er korona. La oss si at denne testen blir negativ. Så blir jeg forkjølt igjen i oktober, og blir snørrete og får hodepine litt før jul. Skal jeg ta denne testen hver gang? Vi har små barn og er vant til en del sykdom i løpet av et år. Jeg synes den var HELT grusom. Anonymkode: 85ff4...f9f
Pterinochilus Skrevet 4. august 2020 #2 Skrevet 4. august 2020 Hva får deg til å tro at du ikke skal testes igjen neste gang hvis denne testen er negativ? Selvfølgelig burde du ta testen dersom du får symptomer, men det viktigste er likevel at du holder deg hjemme dersom du er syk. Du kan forøvrig bruke denne dersom du er usikker på om du skal testes: https://tjenester.helsenorge.no/veileder?Query=Questionnaire%2F305 4
missmcbeal Skrevet 4. august 2020 #3 Skrevet 4. august 2020 Ja. Og det er lenge mellom august og oktober og desember. Skjønner at det bare var et eksempel, men om du synest det er ille med 3 tester i løpet av perioden august - desember, så har du det jammen godt. 3
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #4 Skrevet 4. august 2020 Dersom du virkelig blir smittet av forkjølelse så mange ganger, da er du påpasselig nok med avstand og smittevern. Neste gang kan det likegodt være korona nå når smitten i samfunnet øker igjen. Skjønner ikke alle disse som er forkjølte hele tiden..nå Anonymkode: 2b8a1...ae6 2
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #5 Skrevet 4. august 2020 ja, selvfølgelig. Det som skjer i oktober har jo ingenting med august eller desember å gjøre. Anonymkode: d29be...a8e 2
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #6 Skrevet 4. august 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dersom du virkelig blir smittet av forkjølelse så mange ganger, da er du påpasselig nok med avstand og smittevern. Neste gang kan det likegodt være korona nå når smitten i samfunnet øker igjen. Skjønner ikke alle disse som er forkjølte hele tiden..nå Anonymkode: 2b8a1...ae6 Når man har unger i barnehage som putter alt i munnen, er det ikke så veldig vanskelig å bli forkjøla flere ganger nå. Anonymkode: e6be5...a63 3
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #7 Skrevet 4. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg tok testen i dag siden jeg har vondt i halsen. Jeg tror ikke selv at det er korona. La oss si at denne testen blir negativ. Så blir jeg forkjølt igjen i oktober, og blir snørrete og får hodepine litt før jul. Skal jeg ta denne testen hver gang? Vi har små barn og er vant til en del sykdom i løpet av et år. Jeg synes den var HELT grusom. Anonymkode: 85ff4...f9f Uff, ja jeg gleder meg ikke til høsten/vinteren. Jobber i barnehage og må testes hver gang en blir forkjølet. Pyton test! Anonymkode: 5d4d1...02c
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #8 Skrevet 4. august 2020 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dersom du virkelig blir smittet av forkjølelse så mange ganger, da er du påpasselig nok med avstand og smittevern. Neste gang kan det likegodt være korona nå når smitten i samfunnet øker igjen. Skjønner ikke alle disse som er forkjølte hele tiden..nå Anonymkode: 2b8a1...ae6 Jeg er en av de som blir ofte forkjølet, året gjennom. Men vanligvis går jeg jo på jobb med litt snue eller litt vond hals. Nå er det jo veldig lav terskel for å være hjemme med forkjølelsessymtomer, er nok derfor mange er "syke nå. Skriver med" - tegn, fordi dette er noe folk hadde gått på jobb med i en vanlig situasjon men ikke nå når det er sjanse for corona. Til TS, du må teste deg hver gang. Anonymkode: 2dc79...0dc 1
Iceman Skrevet 4. august 2020 #9 Skrevet 4. august 2020 Tester meg hver gang før jeg skal besøke foreldre, man blir vant til det. Synes bare det er irriterende at man må lyge på seg symptomer, hva med å bare teste alle som vil det? 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #10 Skrevet 4. august 2020 Jeg har kronisk hoste, spesielt etter at jeg har spist. Har hatt det i mange år. Jeg hoster derfor litt hver dag. Må også "rense halsen" nå og da. Er det virkelig meningen at jeg skal teste meg hver dag fram til vi får en vaksine? I og med at det gjerne tar en dag til man får svar på testen må jeg ha karantene fram til vaksinen da eller? Anonymkode: 0a149...b75 2
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #11 Skrevet 4. august 2020 Mine barn har testet seg over 10 ganger siden mars. De må testes hver gang de har et symptom pga jobben min. Klarer de så klarer du 👍 de er 1,5 og 3 år. Anonymkode: b6171...6d3 2
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #12 Skrevet 4. august 2020 1 time siden, Iceman skrev: Tester meg hver gang før jeg skal besøke foreldre, man blir vant til det. Synes bare det er irriterende at man må lyge på seg symptomer, hva med å bare teste alle som vil det? 🤦🏼♀️ Det er et øyeblikksbilde. Du tester kanskje negativt onsdag kl. 12, torsdag kl. 14 tester du positivt. Falsk trygghet. Testen er for å kunne gå tilbake og spore smitte, isolere og sette folk i karantene. Les på FHI hvorfor man ikke tester symptomfrie. Anonymkode: 7b670...123
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #13 Skrevet 4. august 2020 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har kronisk hoste, spesielt etter at jeg har spist. Har hatt det i mange år. Jeg hoster derfor litt hver dag. Må også "rense halsen" nå og da. Er det virkelig meningen at jeg skal teste meg hver dag fram til vi får en vaksine? I og med at det gjerne tar en dag til man får svar på testen må jeg ha karantene fram til vaksinen da eller? Anonymkode: 0a149...b75 Nei. Anonymkode: 7b670...123 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #14 Skrevet 4. august 2020 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mine barn har testet seg over 10 ganger siden mars. De må testes hver gang de har et symptom pga jobben min. Klarer de så klarer du 👍 de er 1,5 og 3 år. Anonymkode: b6171...6d3 Såpass! Mens andre ikke får lov til å teste seg fordi de ikke har hatt feber eller kraftig hoste i minimum 3 dager. Har de vært syke med feber og hoste så mange ganger? Anonymkode: 52f09...625
Iceman Skrevet 4. august 2020 #15 Skrevet 4. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Såpass! Mens andre ikke får lov til å teste seg fordi de ikke har hatt feber eller kraftig hoste i minimum 3 dager. Har de vært syke med feber og hoste så mange ganger? Anonymkode: 52f09...625 Bare å si over tlf at du har feber og pustevansker, de sjekker ikke etter det.
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #16 Skrevet 4. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Mine barn har testet seg over 10 ganger siden mars. De må testes hver gang de har et symptom pga jobben min. Klarer de så klarer du 👍 de er 1,5 og 3 år. Anonymkode: b6171...6d3 Hjelpes. Tøffe unger! Anonymkode: db3d7...129
isw Skrevet 4. august 2020 #17 Skrevet 4. august 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg tok testen i dag siden jeg har vondt i halsen. Jeg tror ikke selv at det er korona. La oss si at denne testen blir negativ. Så blir jeg forkjølt igjen i oktober, og blir snørrete og får hodepine litt før jul. Skal jeg ta denne testen hver gang? Vi har små barn og er vant til en del sykdom i løpet av et år. Jeg synes den var HELT grusom. Anonymkode: 85ff4...f9f Den testen overlever du. Har tatt den selv, ikke superdigg men en liten pris å betale. Ja, du skal teste deg hver gang du opplever et symptom fra luftveiene med mindre du vet årsaken, som allergi. 2
Anbefalte innlegg