Jentepånett Skrevet 4. august 2020 #21 Skrevet 4. august 2020 4 minutter siden, MarieLo skrev: Det har noe med noe å gjøre. Jeg skrev vel det også. All usikkerhet kommer fra egoet, og når man lar seg styre av usikkerheten, så hører man på egoet fremfor kjærligheten/hjertet. Man må velge mellom å stole mest på egoet eller mest på kjærligheten. Og med tillit, går det fint. Så usikkerheten til Ts er det bare Ts som kan gjøre noe med. Mitt tips vil være å bry seg mindre om sine egne tanker og litt mer om andres tanker i stedet. I begynnelsen kan det føles uvant å bry seg mindre om sine egne, men etter en liten tid når en har blitt vant til å bry seg litt mindre om seg selv og mer om helheten, så pleier en å innse at det er en bedre livsstil å ikke henge seg opp i egoet og usikkerheten sin, og at det er betryggende å bry seg om andres når andre også gjør det, og at jo mindre man fokuserer på usikkerhet og egoistiske tanker, jo sikrere føler en seg og jo mer selvtillit får en. Så det er alltid noe å gjøre, men det hele kommer ned til Ts sin vilje. Mulig jeg ikke helt tar poengene dine, men jeg forstår ikke hva du sier her. Dette ble for abstrakt for meg tror jeg. Tenker at dette har med situasjoner, kjemi og om det er en god match eller ikke. Hvordan egoet og selvtillit kommer inn i bildet, virker litt rart å snakke om. Relasjoner er dynamiske, så det å ikke se at dynamikk endrer seg over tid og i samspill med andre, klarer jeg ikke å relatere meg til. Du har jo forskjellig kjemi med andre mennesker, selv om du er deg selv i alle settinger? Du har også forskjellige venner, som du oppfører deg litt annerledes med, rett og slett fordi ikke alle personer treffer deg likt. Sånn er det jo med forhold også, selv om grunnpilarene med det å forelske seg, stort sett handler om å finne noe som du beundrer eller at den personen utfordrer deg på en eller annen måte. Men dette er også noe som skjer eller ikke. Du kan ikke endre dette eller tvinge det frem 2
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #22 Skrevet 4. august 2020 Akkurat nå, Jentepånett skrev: Mulig jeg ikke helt tar poengene dine, men jeg forstår ikke hva du sier her. Dette ble for abstrakt for meg tror jeg. Tenker at dette har med situasjoner, kjemi og om det er en god match eller ikke. Hvordan egoet og selvtillit kommer inn i bildet, virker litt rart å snakke om. Relasjoner er dynamiske, så det å ikke se at dynamikk endrer seg over tid og i samspill med andre, klarer jeg ikke å relatere meg til. Du har jo forskjellig kjemi med andre mennesker, selv om du er deg selv i alle settinger? Du har også forskjellige venner, som du oppfører deg litt annerledes med, rett og slett fordi ikke alle personer treffer deg likt. Sånn er det jo med forhold også, selv om grunnpilarene med det å forelske seg, stort sett handler om å finne noe som du beundrer eller at den personen utfordrer deg på en eller annen måte. Men dette er også noe som skjer eller ikke. Du kan ikke endre dette eller tvinge det frem Og hvis det er dette du mener, så ser jeg poenget ditt. Ellers så mener jeg forhold er dynamiske og endrer seg med tiden, så du kan lære deg å takle følelser over tid:) Ble mulig litt motsigende, men tror det både går ann å endre seg og å lære seg å takle ubehag. Kjent sak at trening gjør mester! Anonymkode: 56d3c...551
MarieLo Skrevet 4. august 2020 #23 Skrevet 4. august 2020 1 minutt siden, Jentepånett skrev: Mulig jeg ikke helt tar poengene dine, men jeg forstår ikke hva du sier her. Dette ble for abstrakt for meg tror jeg. Tenker at dette har med situasjoner, kjemi og om det er en god match eller ikke. Hvordan egoet og selvtillit kommer inn i bildet, virker litt rart å snakke om. Relasjoner er dynamiske, så det å ikke se at dynamikk endrer seg over tid og i samspill med andre, klarer jeg ikke å relatere meg til. Du har jo forskjellig kjemi med andre mennesker, selv om du er deg selv i alle settinger? Du har også forskjellige venner, som du oppfører deg litt annerledes med, rett og slett fordi ikke alle personer treffer deg likt. Sånn er det jo med forhold også, selv om grunnpilarene med det å forelske seg, stort sett handler om å finne noe som du beundrer eller at den personen utfordrer deg på en eller annen måte. Men dette er også noe som skjer eller ikke. Du kan ikke endre dette eller tvinge det frem Er vanskelig å hjelpe deg når du bare sier at du ikke forstår uten å nevne spesifikt hva du ikke forstår. Synes du det er rart at selvfølelsen og usikkerhet henger sammen? Eller at å mate det som skaper usikkerheten vil øke usikkerheten? Jo mer du hører og stoler på følelser, jo mer vil du stole på seg selv, fordi du blir tryggere på hele deg selv. Dynamikk er fint da. Egoet kan tilpasse seg på mange måter hvis det vil, selv inngå kompromisser og ofre seg selv for noen andres egoisme. Og jeg snakker ikke om forelskelse, det er bare hormoner, jeg snakker om kjærlighet. Uten komprimisser. 1 eller 0.
Rant Skrevet 4. august 2020 #24 Skrevet 4. august 2020 Du er redd for at det er for godt til å være sant. Det er ofte sånn om man er utrygg. Anbefaler deg å forholde deg til hva han gjør, og ikke hva han sier. Ikke tilegn ham dine egne følelser. Selv om du hadde reagert på en bestemt måte, sagt, skrevet noe - så betyr ikke det at han ville gjort det samme. Om han sier han liker deg, så stol på det. Han er ikke mer komplisert enn deg selv om han er en mann. Menn og kvinner er ikke så forskjellig følelsesmessig. Husk det. Når disse vonde tankene kommer, spør heller her inne eller snakk med en venninne. Om han føler du stiller spørsmål til alt han gjør vil han komme til å gå lei til slutt. Det verste som finnes er å føle at noen ikke tar ens følelser på alvor.
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #25 Skrevet 4. august 2020 9 minutter siden, Rant skrev: Du er redd for at det er for godt til å være sant. Det er ofte sånn om man er utrygg. Anbefaler deg å forholde deg til hva han gjør, og ikke hva han sier. Ikke tilegn ham dine egne følelser. Selv om du hadde reagert på en bestemt måte, sagt, skrevet noe - så betyr ikke det at han ville gjort det samme. Om han sier han liker deg, så stol på det. Han er ikke mer komplisert enn deg selv om han er en mann. Menn og kvinner er ikke så forskjellig følelsesmessig. Husk det. Når disse vonde tankene kommer, spør heller her inne eller snakk med en venninne. Om han føler du stiller spørsmål til alt han gjør vil han komme til å gå lei til slutt. Det verste som finnes er å føle at noen ikke tar ens følelser på alvor. Synes absolutt dette er et godt råd. Se på handlinger, ikke ord og ja, spør her eller snakk med en venninne. Ikke han, har selv opplevd å stille for mange spørsmål, gutten gikk lei, og avslutta kontakt og akutt der og da. Rett og slett forbanna. Mente jo alt godt, men blir fort sånn når du blir ivrig og følelsene tar overhånd. Vond erfaring, og har lært av den, for å si det sånn Anonymkode: 56d3c...551 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #26 Skrevet 4. august 2020 13 minutter siden, MarieLo skrev: Er vanskelig å hjelpe deg når du bare sier at du ikke forstår uten å nevne spesifikt hva du ikke forstår. Synes du det er rart at selvfølelsen og usikkerhet henger sammen? Eller at å mate det som skaper usikkerheten vil øke usikkerheten? Jo mer du hører og stoler på følelser, jo mer vil du stole på seg selv, fordi du blir tryggere på hele deg selv. Dynamikk er fint da. Egoet kan tilpasse seg på mange måter hvis det vil, selv inngå kompromisser og ofre seg selv for noen andres egoisme. Og jeg snakker ikke om forelskelse, det er bare hormoner, jeg snakker om kjærlighet. Uten komprimisser. 1 eller 0. Det er ikke det at jeg ikke forstår hva du snakker om, men jeg synes ikke det er noe poeng eller sammenheng i hva du sier. Synes du trekker inn mye som er irrelevant og utenfor selve temaet av hva som er aktuelt. Relasjoner er dymanisle, ikke rigide satte former, som tidligere nevnt, se på innlegget sist referert til om dette. Orker ikke å skrive inn alt på nytt. Derfor jeg mener at vi antageligvis har totalt forskjellig oppfattelse av relasjoner, og ikke kommer til å se hverandres poenger. Oppsummert så synes jeg siste innlegg forklarer hva jeg mener, og ser ikke poengene dine her heller, desverre.. Anonymkode: 56d3c...551 2
MarieLo Skrevet 4. august 2020 #27 Skrevet 4. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er ikke det at jeg ikke forstår hva du snakker om, men jeg synes ikke det er noe poeng eller sammenheng i hva du sier. Synes du trekker inn mye som er irrelevant og utenfor selve temaet av hva som er aktuelt. Relasjoner er dymanisle, ikke rigide satte former, som tidligere nevnt, se på innlegget sist referert til om dette. Orker ikke å skrive inn alt på nytt. Derfor jeg mener at vi antageligvis har totalt forskjellig oppfattelse av relasjoner, og ikke kommer til å se hverandres poenger. Oppsummert så synes jeg siste innlegg forklarer hva jeg mener, og ser ikke poengene dine her heller, desverre.. Anonymkode: 56d3c...551 Du ser det du vil se. Dessverre.
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #28 Skrevet 4. august 2020 Akkurat nå, MarieLo skrev: Du ser det du vil se. Dessverre. Mulig det. Anonymkode: 56d3c...551 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #29 Skrevet 4. august 2020 Akkurat nå, MarieLo skrev: Du ser det du vil se. Dessverre. Har du vansker med å takle at andre ser verden på en annen måte enn deg? Anonymkode: 0825a...6d4 1
MarieLo Skrevet 4. august 2020 #30 Skrevet 4. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Mulig det. Anonymkode: 56d3c...551 Da er det hvert fall ingenting jeg kan gjøre.
MarieLo Skrevet 4. august 2020 #31 Skrevet 4. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Har du vansker med å takle at andre ser verden på en annen måte enn deg? Anonymkode: 0825a...6d4 Niks. Liker fri vilje jeg. Enn med deg? Har du vansker med å ikke kontrollere andre mennesker?
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #32 Skrevet 4. august 2020 Akkurat nå, MarieLo skrev: Niks. Liker fri vilje jeg. Enn med deg? Har du vansker med å ikke kontrollere andre mennesker? Jeg stiller spørsmål siden jeg oppfatter deg som ufin når noen ikke er enig med deg. Hvor spørsmålet om kontroll kommer fra forstår jeg ikke. Anonymkode: 0825a...6d4 1
MarieLo Skrevet 4. august 2020 #33 Skrevet 4. august 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg stiller spørsmål siden jeg oppfatter deg som ufin når noen ikke er enig med deg. Hvor spørsmålet om kontroll kommer fra forstår jeg ikke. Anonymkode: 0825a...6d4 Du merker ikke det i holdningen din? Har du selvinnsikt?
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #34 Skrevet 4. august 2020 Slutt å forsøple tråden med meningsløs krangling da jenter Anonymkode: 90113...eb0 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #35 Skrevet 4. august 2020 40 minutter siden, MarieLo skrev: Nei. Er det relevant eller er du bare dømmende? Dømmer ingen med diagnose. Anonymkode: aafaf...5cb 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #36 Skrevet 4. august 2020 2 minutter siden, MarieLo skrev: Du merker ikke det i holdningen din? Har du selvinnsikt? Haha, du kan erte på deg en stein. Keep it up! ❤ Anonymkode: b5e3c...950 1
MarieLo Skrevet 4. august 2020 #37 Skrevet 4. august 2020 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Haha, du kan erte på deg en stein. Keep it up! ❤ Anonymkode: b5e3c...950 Jeg vil alltid være ærlig og lyse opp mørke ting. Mørket liker selvfølgelig ikke lys, men da bør det ikke oppsøke lyset heller, for da kommer mørket frem i lyset. ❤ Endret 4. august 2020 av MarieLo
MarieLo Skrevet 4. august 2020 #38 Skrevet 4. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Dømmer ingen med diagnose. Anonymkode: aafaf...5cb Så da er du dømmende. Siden jeg ikke har en. Man får bare dårligere karma av å dømme andre altså, det går ikke ut over noen andre enn deg selv. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå