Gå til innhold

Redd for avvisning

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har noen tidligere erfaringer som gjør at med en gang jeg begynner å like noen er jeg sikker på å bli avvist. Dette gir meg angst og jeg begynner å overanalysere. 

Flere som har det sånn? Hva gjør dere?

Anonymkode: e610c...64b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har det også litt sånn. 

Anonymkode: eb932...447

AnonymBruker
Skrevet

En må jo regne med å bli avvist av og til, det er endel av det å finne noen og er helt naturlig.

Anonymkode: a0641...f62

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er viktig å lære seg at en «slem» avvisning handler om den som avviser og ikke om deg. Det er lov å bli såret av det, for det er helt naturlig, men da må man tilgi og gå videre. 

Anonymkode: b5e3c...950

• Liker 1
Skrevet

Avvisning er noe dritt og det er skikkelig vondt noen ganger.   Selv om noen over her sier at det er helt naturlig, så betyr det ikke at det ikke gjør vondt. Jeg hadde en periode i 20-åra en lang rekke avvisninger og det gjorde meg superskeptisk til omtrent alle. Legg til at barndommen heller ikke var så bra på akkurat det området, så får man jo en fin miks.  "Ikke ta det personlig" sier folk. Men hallo.. hvordan skal man ta det? Det er vanskelig å ikke ta det personlig når "ingen" har lyst å gjøre noe med deg. Det gjør jo at man føler at man ikke har en verdi, at man ikke betyr noe og at man ikke er bra nok. 

Det som hjalp for meg var å bli eldre, klokere og tryggere på meg selv. Jeg VET at jeg har gode verdier, vet at jeg har noe å by på og jeg vet at jeg er mer enn bra nok.  Og sitatet: Bare fordi han ikke ser det, betyr ikke at du ikke har det, hjalp meg masse. 

men bli tryggere i deg selv, stå på krava og kjenn din verdi :) 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Har en litt annerledes vri op dette,men kansje det hjelepr å vite at du ikek er alene om tankene på følelsen av å være forlatt.For det er hva du har, hvis jeg skal trekke konklusjoner på dette.

Det er ikke ofte det kommer gutter inn i livet som du vil og ønsker å satse på, det føler ihvertfall jeg.. Trist fordi enhver kontakt med en gutt blir såpass stor,og blir uten at du vil det, betyr plutselig veldig mye..Er selv singel, og har ingen single venninner. Hvordan skal du i det hele tatt finne noen andre i det sosiale livet kjenner jeg. Føler på at det å få inn en gutt i livet mitt, ville vært kleit på flere arenaer. I tillegg til lite erfaring,så er det få venninner å introdusere, og kjenner jeg begynner å tro at jeg går glipp av noe..Og det er det tøffeste synes jeg. 

Så det å være redd for å date, det synes jeg du ikke skal være. Synes heller du er heldig som finner dutter som du ønsker å bruke tid og energi på. Vet ikke om dette hjalp deg, men synes du skal være glad for at du finner mye verdi i muligheten av å føle at du dater gutter som du ønsker å få og ha kontakt med. :)

Anonymkode: 56d3c...551

Skrevet

Det handler om tillit og kjærlighet. 

Hvis du har dette, så er det lite sannsynlig at du blir avvist.

Hvis du ikke har det så er det en gamble, men sannsynligvis mindre å tape også så da er det ikke så sårende.

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, MarieLo skrev:

Det handler om tillit og kjærlighet. 

Hvis du har dette, så er det lite sannsynlig at du blir avvist.

Hvis du ikke har det så er det en gamble, men sannsynligvis mindre å tape også så da er det ikke så sårende.

Så om man blir avvist så er det ens egen feil? 

Anonymkode: aafaf...5cb

• Liker 1
Skrevet (endret)
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så om man blir avvist så er det ens egen feil? 

Nei, det skrev jeg ikke.

Endret av MarieLo
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, MarieLo skrev:

Nei, det skrev jeg ikke.

Selvfølgelig skrev du det. Om man har tillit og kjærlighet nok, så blir man ikke avvist. Skrev du

Så de som ikke har nok av dette kan takke seg selv. Hvor mye kjærlighet og tillit må man ha for å bli godtatt og ikke avvist? 

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig skrev du det. Om man har tillit og kjærlighet nok, så blir man ikke avvist. Skrev du

Så de som ikke har nok av dette kan takke seg selv. Hvor mye kjærlighet og tillit må man ha for å bli godtatt og ikke avvist? 

Det handler ikke om mengder, enten har man det eller så har man det ikke.

AnonymBruker
Skrevet

Det er helt nafurlig å ha det slik. Dine tidligere erfaringer var sikkert vonde og hjernen gjør alt den kan for å ikke oppleve det igjen. Hvis du blir mer komfortabel med å gå takle vanskelige følelser, blir det lettere. Men det kan være en lang prosess å øve seg på dette. 

Anonymkode: 0825a...6d4

Gjest theTitanic
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har noen tidligere erfaringer som gjør at med en gang jeg begynner å like noen er jeg sikker på å bli avvist. Dette gir meg angst og jeg begynner å overanalysere. 

Flere som har det sånn? Hva gjør dere?

Anonymkode: e610c...64b

Frykt for å bli avvist har nok de aller fleste. Tror også det er veldig vanlig å overanalysere. Du må prøve å ignorere det/holde det usynlig for dagen så ikke det blir en selvoppfyllende profeti. 

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, MarieLo skrev:

Det handler ikke om mengder, enten har man det eller så har man det ikke.

Når det kommer til følelser, så er vel det kanskje den ene tingen du faktisk kan ha gråsoner på? 

Her må du utdype.. Er du selv en som alltid er såpass svart hvit i følelseslivet? Når er det isåfall du ombestemmer deg, hvis du har gjort det i det hele tatt med denne instillingen? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, theTitanic skrev:

Frykt for å bli avvist har nok de aller fleste. Tror også det er veldig vanlig å overanalysere. Du må prøve å ignorere det/holde det usynlig for dagen så ikke det blir en selvoppfyllende profeti. 

Også må du slutte å overanalysere. Alt for mye tankekjør. Jeg mistenker at du har for mye tid for deg selv, for mye tid inni ditt eget hode.. 

Mulig frekt å si, men prøver å hjelpe deg til å se at du bare må slippe alt dette, og gå gjennom det, ikke velte deg inni dette og psykologisk finne ut av noe. 

Det er ingenting å hente her.. Bare å ignorere å gjøre andre ting istedet:) 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når det kommer til følelser, så er vel det kanskje den ene tingen du faktisk kan ha gråsoner på? 

Her må du utdype.. Er du selv en som alltid er såpass svart hvit i følelseslivet? Når er det isåfall du ombestemmer deg, hvis du har gjort det i det hele tatt med denne instillingen? 

Niks. Logikk har gråsoner. Følelser har ikke, der er det bare 1 eller 0.

Jeg har ikke alltid vært sånn nei, har ikke alltid følt på betingelsesløs kjærlighet. Før jeg visste hva ren kjærlighet var kunne jeg finne på å ombestemme meg pga usikkerhet og egoisme, men man vokser og man lærer.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, MarieLo skrev:

Niks. Logikk har gråsoner. Følelser har ikke, der er det bare 1 eller 0.

Jeg har ikke alltid vært sånn nei, har ikke alltid følt på betingelsesløs kjærlighet. Før jeg visste hva ren kjærlighet var kunne jeg finne på å ombestemme meg pga usikkerhet og egoisme, men man vokser og man lærer.

Ok.. 

Men jeg sliter med å sehva du vil oppnå? 

Mener du å si at det å være redd for avvisning, blir da TS sin bane, og nedgang, drt er ingenting å gjøre noe med, og sånn er det.? 

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ok.. 

Men jeg sliter med å sehva du vil oppnå? 

Mener du å si at det å være redd for avvisning, blir da TS sin bane, og nedgang, drt er ingenting å gjøre noe med, og sånn er det.? 

Det har noe med noe å gjøre.

Jeg skrev vel det også. All usikkerhet kommer fra egoet, og når man lar seg styre av usikkerheten, så hører man på egoet fremfor kjærligheten/hjertet.

Man må velge mellom å stole mest på egoet eller mest på kjærligheten. Og med tillit, går det fint.

Så usikkerheten til Ts er det bare Ts som kan gjøre noe med. Mitt tips vil være å bry seg mindre om sine egne tanker og litt mer om andres tanker i stedet.

I begynnelsen kan det føles uvant å bry seg mindre om sine egne, men etter en liten tid når en har blitt vant til å bry seg litt mindre om seg selv og mer om helheten, så pleier en å innse at det er en bedre livsstil å ikke henge seg opp i egoet og usikkerheten sin, og at det er betryggende å bry seg om andres når andre også gjør det, og at jo mindre man fokuserer på usikkerhet og egoistiske tanker, jo sikrere føler en seg og jo mer selvtillit får en.

Så det er alltid noe å gjøre, men det hele kommer ned til Ts sin vilje.

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, MarieLo skrev:

Det har noe med noe å gjøre.

Jeg skrev vel det også. All usikkerhet kommer fra egoet, og når man lar seg styre av usikkerheten, så hører man på egoet fremfor kjærligheten/hjertet.

Man må velge mellom å stole mest på egoet eller mest på kjærligheten. Og med tillit, går det fint.

Så usikkerheten til Ts er det bare Ts som kan gjøre noe med. Mitt tips vil være å bry seg mindre om sine egne tanker og litt mer om andres tanker i stedet.

I begynnelsen kan det føles uvant å bry seg mindre om sine egne, men etter en liten tid når en har blitt vant til å bry seg litt mindre om seg selv og mer om helheten, så pleier en å innse at det er en bedre livsstil å ikke henge seg opp i egoet og usikkerheten sin, og at det er betryggende å bry seg om andres når andre også gjør det, og at jo mindre man fokuserer på usikkerhet og egoistiske tanker, jo sikrere føler en seg og jo mer selvtillit får en.

Så det er alltid noe å gjøre, men det hele kommer ned til Ts sin vilje.

Har du en diagnose? 

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du en diagnose? 

Nei.

Er det relevant eller er du bare dømmende?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...