Gå til innhold

Til dere med hormonspiral !!

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal ettet 4år fjerne min, (endelig egentlig). Føler humøret har vært ekstremt opp og ned, gråter for ingenting. Har perioder en slank og fin figur (er slank fra før), men på de fleste dagene er jeg skikkelig oppblåst i kroppen- også ansiktet!! Aner ikke om det er Hormon.spr, men jeg vil nå fjerne den . 

Noen råd jeg bør følge? Ikke krise om jeg blir gravid, men skal jo helst ikke bli det da. Hvilken prevensjonsmiddel kan jeg nå bruke? Jeg har fått anbefaling av leger å ikke bruke P-piller, så nei takk. P-piller er også kreftfremkallende ved langvarig bruk. 

Andre? ♡ :) Kvinne33

Anonymkode: 61e94...4dc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

P-piller er kreftfremkallende ved langvarig bruk? Hvor har du hentet dette fra, om jeg kan spørre så freidig?

Anonymkode: 69124...b43

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg har prøvd alle hormonelle prevensjonsmidler og fikk masse bivirkninger.

Jeg har også prøvd vanlig kobberspiral og da ble det mye blødninger, men så oppdaget jeg at det fantes en liten kobberspiral som heter Gynefix 200 og den har jeg fått satt opp.

Har normale blødninger og ingen bivirkninger, det beste prevensjonsmiddelet jeg har brukt. 

Endret av Tough cookie
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

P-piller er kreftfremkallende ved langvarig bruk? Hvor har du hentet dette fra, om jeg kan spørre så freidig?

P-piller er en pille leger har vurdert å stoppe. Grunnen er at det er flere studier som viser at ved bruk av p-piller kan øke sjansen for brystkreft hos enkelte. 

- Til andre slm har forhøyet blodtrykk, noe jeg hadde i graviditeten min, så er p-iller helt utelukkende. Det er en økt fare for blodpropp. Man trenger ikke ufarliggjøre deg fordi om man selv tåler det. For noen kan p-piller være livsfarlig. 

Over til andre, noen tips om hvilke prevensjonsmidler jeg kan bruke? 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
41 minutter siden, Tough cookie skrev:

Jeg har prøvd alle hormonelle prevensjonsmidler og fikk masse bivirkninger.

Jeg har også prøvd vanlig kobberspiral og da ble det mye blødninger, men så oppdaget jeg at det fantes en liten kobberspiral som heter Gynefix 200 og den har jeg fått satt opp.

Har normale blødninger og ingen bivirkninger, det beste prevensjonsmiddelet jeg har brukt. 

Takk for info. Du har ikke prøvd mini-pillen da? Jeg gikk umåtelig med mens av den og måtte kutte den med ett. Begynte da på hormonspiralen. Men der er jo bivirkningene betydelig størst i begynnelsen. Det er noe vi må igjennom alle. Syntes bare det aldri tok slutt. 

Men har noen blitt gravide rett etter man avsluttet hormonspiralen? 

Ts

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Takk for info. Du har ikke prøvd mini-pillen da? Jeg gikk umåtelig med mens av den og måtte kutte den med ett. Begynte da på hormonspiralen. Men der er jo bivirkningene betydelig størst i begynnelsen. Det er noe vi må igjennom alle. Syntes bare det aldri tok slutt. 

Men har noen blitt gravide rett etter man avsluttet hormonspiralen? 

Ts

Joda jeg har prøvd minipillen, og da spottet jeg og småbløddr i månedsvis sånn som jeg gjorde etter at jeg fikk satt opp hvor hormonpiralen.

I tillegg fikk jeg kviser og hårvekst i ansiktet av hormonspiralen, mistet sexlysten, fikk brystspreng og hadde perioder der jeg ble i veldig dårlig humør. 

Anonymkode: ff0f2...a6d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det vanlig å føle seg deprimert av hormonspiralen? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Trodde hormonspiralen skulle fungere mer lokalt jeg? Bruker det selv, og har litt psykiske utfordringer...kan det skyldes denne?

Først tenker jeg at du må bestemme deg for om du vil bli gravid eller ikke. Du gir litt blandede signaler. Vi brukte kondom en god stund, ble vant til det og. Tenkte det var lurt siden det ikke var altfor lenge til vi skulle prøve å få barn.

Anonymkode: 4345d...6ca

AnonymBruker
Skrevet
56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trodde hormonspiralen skulle fungere mer lokalt jeg? Bruker det selv, og har litt psykiske utfordringer...kan det skyldes denne?

Først tenker jeg at du må bestemme deg for om du vil bli gravid eller ikke. Du gir litt blandede signaler. Vi brukte kondom en god stund, ble vant til det og. Tenkte det var lurt siden det ikke var altfor lenge til vi skulle prøve å få barn.

Anonymkode: 4345d...6ca

Jeg føler jeg er litt mer lei periodevis. Ikke lei av livet, men lei av småting. Småirritabel osv. Kan jo skyldes ddnne spiralen. Jeg bare lurer på hvordan det blir etter at den er utd av kroppen. Vil det gå tid føf mensen kommer? Kan jeg bli gravis på et knips? 

Er redd kroppen reagerer negativt også. 

AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

I allefall på katt 😿

Anonymkode: 91593...a81

AnonymBruker
Skrevet

P staven er jo og uten østrogen. Har gått på den og den funker bra på meg.

Anonymkode: ca207...fbf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

I allefall på katt 😿

Anonymkode: 91593...a81

Nei, hos oss mennesker også. 

• 1 måned senere...
Skrevet

Har gått ei uke nå uten prevensjon etter Horminspiralbruk. Er jeg gravid, så er jeg gravid. Men hva er sannsynligheten? Skal egentlig begynne på cerazette, men kan ikke det før jeg tar en test. Kan den virke så tidlig? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...