Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest HunSomSaDetRettUt
Skrevet

La oss alle ha det sagt; noen måtte bli Norges dummeste fotballspiller!

Videoannonse
Annonse
Skrevet
37 minutter siden, HunSomSaDetRettUt said:

Men uansett, han hadde ikke sluppet unna med å være dum om han hadde litt mindre pigmentering. Jeg tror faktisk det hadde vært skjerpende omstendigheter, hvit-dum-rasist er enda mindre sympatisk en bare rasist (da er det mange som tenker på en statsleder...)

Skrevet
1 time siden, Tiuren skrev:

Men uansett, han hadde ikke sluppet unna med å være dum om han hadde litt mindre pigmentering. Jeg tror faktisk det hadde vært skjerpende omstendigheter, hvit-dum-rasist er enda mindre sympatisk en bare rasist (da er det mange som tenker på en statsleder...)

Definitivt! Hadde han vært hvit, hadde karrieren hans vært over!

Gjest HunSomSaDetRettUt
Skrevet
1 time siden, Tiuren skrev:

DA er det noe feil i systemet!!!!!!

Skrevet
15 minutter siden, HunSomSaDetRettUt said:

Men er det ikke slik da, denne saken viser vel det?

Tenk deg at det var Jan Simonsen, eller en profilert hvit artist på 50, som sendte disse meldingene. Hvor lenge hadde stormen i media stått på da? 

• Liker 1
Skrevet (endret)
19 minutter siden, Tiuren skrev:

Men er det ikke slik da, denne saken viser vel det?

Tenk deg at det var Jan Simonsen, eller en profilert hvit artist på 50, som sendte disse meldingene. Hvor lenge hadde stormen i media stått på da? 

Det hadde blitt en verdenssensasjon hvis det var Jan Simonsen som sendte disse meldingene.

Endret av Klossmajor
Skrevet
2 minutter siden, Klossmajor said:

Det hadde blitt en verdenssensasjon hvis det var Jan Simonsen som sendte disse meldingene.

Ser den, tok bare et navn fra høyre siden uten å sjekke bostedsadresse....

Skrevet
På 4.8.2020 den 9.53, Tiuren skrev:

Jeg synes denne saken er litt søt, en marokkansk fotballspiller blir anklaget for rasisme. Noe han selvfølgelig ikke er for.... Kommer han til å slippe unna fordi "han ikke mente det" eller fordi han ikke er hvit nok til å være rasist? 

https://www.nettavisen.no/sport/tidligere-valerenga-spiller-beskyldes-for-rasisme---meldingene-ble-sendt-uten-at-jeg-hadde-noen-anelse/3424000669.html

Hans unnskyldning var latterlig.  " I have a black friend" så jeg kan ikke være rasist🙄. Han mente det han sa.

Skrevet
45 minutter siden, HunSomSaDetRettUt skrev:

Det var noe feil i systemet allerede når Obama fikk fredsprisen. 

Jeg er den siste som vil ha en ytre høyre fremmarsj, men det som skjer når man forskjellsbehandler folk så til de grader som gjøres nå, i form av at hvite henges ut, og andre dysses ned, for akkurat den samme forbrytelsen, gjør at det oppstår en mistillit til mediene og myndighetene. Og da hopper folk i flokk over på ytre høyre til slutt, for kanskje alt det andre de står for er rett også, tenker de.

Skremmende! Rasisme er rasisme, og selv om vi liksom har kommet så langt med "likestilling og mangfold" kan jeg ikke huske at folk er satt i båser så mye som nå i 2020. 

• Liker 2
Gjest HunSomSaDetRettUt
Skrevet
14 timer siden, Callisto83 skrev:

Det var noe feil i systemet allerede når Obama fikk fredsprisen. 

Jeg er den siste som vil ha en ytre høyre fremmarsj, men det som skjer når man forskjellsbehandler folk så til de grader som gjøres nå, i form av at hvite henges ut, og andre dysses ned, for akkurat den samme forbrytelsen, gjør at det oppstår en mistillit til mediene og myndighetene. Og da hopper folk i flokk over på ytre høyre til slutt, for kanskje alt det andre de står for er rett også, tenker de.

Skremmende! Rasisme er rasisme, og selv om vi liksom har kommet så langt med "likestilling og mangfold" kan jeg ikke huske at folk er satt i båser så mye som nå i 2020. 

Ingen haner galer :P 

Gjest HunSomSaDetRettUt
Skrevet
På 8.8.2020 den 22.18, Klossmajor skrev:

Er det dårlig å tenke; at man forventer høyere standard fra hvite? :P 

Skrevet
2 timer siden, HunSomSaDetRettUt skrev:

Er det dårlig å tenke; at man forventer høyere standard fra hvite? :P 

Det er i hvert fall en besynderlig tanke å forvente noe som helst fra en som tok kvelden i fjor.

Skrevet
3 hours ago, Klossmajor said:

Det er i hvert fall en besynderlig tanke å forvente noe som helst fra en som tok kvelden i fjor.

Det har du allerede påpekt, og det er besvart over. Tar kritikk for ikke å ha sjekket nåværende bostedsadresse. 

Gjest HunSomSaDetRettUt
Skrevet
2 timer siden, Tiuren skrev:

Det har du allerede påpekt, og det er besvart over. Tar kritikk for ikke å ha sjekket nåværende bostedsadresse. 

Let them cake

Skrevet
On 8/5/2020 at 11:33 AM, Aragorn ll Elessar said:

Rasisme kommer aldri til å forsvinne før folk også er villige til å innrømme at folk som ikke er hvite også kan være rasister.

Rasisme forsvinner aldri så lenge folk fortsetter å snakke om det ved hver bidige anledning 

Skrevet
5 timer siden, Tiuren skrev:

Det var ikke meningen å strø salt i såret. Ingen kritikk av deg. Jeg fant det bare litt rart å bli stilt et spørsmål som hadde lite å gjøre med utspillet jeg ble sitert på, så jeg svarte i stedet ved å følge opp hva jeg hadde blitt sitert på. Men, ja, kommentaren min ble en gjentakelse og ganske unødvendig...det tar jeg kritikk på.

• Liker 1
Skrevet
På 8.8.2020 den 19.04, HunSomSaDetRettUt skrev:

Det var på tide å få utnevnt en verdig arvtager til den tronen. Tittelen har jo stått ledig noen år nå siden Frank Strandlis pint-historie viste seg å være en smule overdrevet.

• Liker 1
Gjest HunSomSaDetRettUt
Skrevet
12 timer siden, Klossmajor skrev:

Det var på tide å få utnevnt en verdig arvtager til den tronen. Tittelen har jo stått ledig noen år nå siden Frank Strandlis pint-historie viste seg å være en smule overdrevet.

Jeg tror jeg er enig (hvis du er etisk og moralsk)? Forstår ikke...link?...

Skrevet
42 minutter siden, HunSomSaDetRettUt skrev:

Jeg tror jeg er enig (hvis du er etisk og moralsk)? Forstår ikke...link?...

https://www.vg.no/rampelys/i/3r6bq/strandli-om-kongens-strandli-vits-helt-topp

Den ble en kjent vandrehistorie blant norske fotballtilhengere som vel neppe tjente til å styrke CV-en til Frank Strandli. Jeg hørte den første gang rundt 94-95 tror jeg, og den har gått sin seiersgang inntil Strandli selv dementerte den i 2012. Det var visst Frode Olsen som sto bak.

Gjest HunSomSaDetRettUt
Skrevet
3 timer siden, Klossmajor skrev:

https://www.vg.no/rampelys/i/3r6bq/strandli-om-kongens-strandli-vits-helt-topp

Den ble en kjent vandrehistorie blant norske fotballtilhengere som vel neppe tjente til å styrke CV-en til Frank Strandli. Jeg hørte den første gang rundt 94-95 tror jeg, og den har gått sin seiersgang inntil Strandli selv dementerte den i 2012. Det var visst Frode Olsen som sto bak.

I have no words....

Pint though........

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...