AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #1 Skrevet 4. august 2020 Hei. Har nylig fått satt inn Mirena hormonspiral som kan ligge i 5 år. Har fra før migrene uten aura og har i perioder blitt verre når jeg har gått på ulike p-piller. Satte nylig inn hormonspiral litt på sparket og påfølgende kveld fikk jeg hodepine. Dette forsvant heldigvis etter en god natts søvn. Er det noen som har erfaring med hormonspiral og migrene? Er redd jeg bare må ta den ut igjen hvis det fører til mer migrene. Anonymkode: f4802...478
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #2 Skrevet 4. august 2020 Jeg er som deg og de første 4-5 mnd gikk det veldig bra, så fikk jeg hodepine nesten hver dag og veldig ofte migrene på det igjen. Måtte fierne det fordi det ble bare mer intenst. Samme gjaldt psprøyte. Anonymkode: 21440...5b5
Carrot Skrevet 4. august 2020 #3 Skrevet 4. august 2020 Har hatt migrene så langt tilbake som jeg kan huske og har hatt hormonspiral siden ca 2001, fikk en annen type sist gang i januar 2019 med mindre hormoner og DA fikk meg oftere migreneanfall enn jeg har hatt de siste 10 - 15 årene. Om det henger sammen med spiralen har jeg aldri tenkt over, før nå kanskje? Siden jeg har hatt anfall hver uke opptil flere ganger pr uke i perioder får jeg botox mot den, noe jeg opplever som en stor hjelp, i tillegg bruker jeg ved behov vanlige medisiner som eksempelvis zoomig, maxalt osv..
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #4 Skrevet 4. august 2020 hormonspiral er galskap, få den ut! den gjør deg skikkelig ustabil. unngå all form for hormonprevansjon. bruk kondom, steriliser deg også om du kan. Anonymkode: 06852...1b4
Kalevala Skrevet 4. august 2020 #5 Skrevet 4. august 2020 Jeg satt inn hormonspiral (Mirena) etter anbefaling fra hodepinespesialisten min, pga. ekstra sterke migreneanfall rundt menstruasjonen. Hun forklarte at disse anfallene trigges av det kraftige østrogenfallet som skjer i den fasen av syklusen. I tillegg gir livmorsammentrekninger og blødninger også økt sjanse for migreneanfall. Hormonspiralen fjerner (ofte) blødningene, og jevner ut hormonsvingningene. Det hjelper mange med migrene. For meg har det vært gull. Blødningene er helt borte, og jeg har ikke lenger migrene relatert til syklusen. Men: Det kan ta litt tid før hormonene i spiralen gir ønsket effekt. I begynnelsen fikk jeg uregelmessige blødninger. Det er helt vanlig. Man må ha litt tålmodighet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå