Gå til innhold

Glemt en P-pille...

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Jeg glemte en p-pille på lørdag, så tok både lørdag og søndagspillen på søndag. P-pille typen er Microgynon. Hadde den pillefrie uken for ca en og en halv uke siden, og har ikke vært seksuelt aktiv på flere uker Jeg hadde sex i dag, og brukte kondom. Men i begynnelsen av sexen ble jeg litt penetrert uten kondom.

Burde jeg fortsette på p pillene eller ta nødprevensjon imorgen?

Anonymkode: a6d5f...7fe

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bare fortsett på pillen, sjangsen du blir gravid er minimal. Typ 0,001% 

Anonymkode: 2ea72...a3e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg velger å fortsette på p-pillene og håpe på det beste...

Skrevet

Du har et slingringsmonn på 12 timer med Microgynon, men har du kun glemt én pille i løpet av 30 dager, så er det såpass mye hormoner i kroppen allerede, at sannsynligheten er veldig liten. Men det KAN skje.
Nødprevensjon gjør i praksis det samme som p-pillene; den hindrer eggløsning. Har eggløsningen allerede skjedd, hjelper det ikke en dritt.
I tillegg kan det føkke så innmari med kroppen at det er bedre å la være når du allerede går på p-piller, men er du bekymret, kan du ta en graviditetstest om et par uker.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde en pillefri uke fra 14-21 juli tror jeg det var! Jeg tok en litt tilfeldig pillefri uke midt i et brett fordi jeg ville bli kvitt masse mellomblødninger Da er jeg vel på ‘ uke 2‘i brettet nå, siden jeg har gått på p pillene i 7 dager i strekk nå. Ifølge Microgynon katalogen i uke 2 er man ennå beskyttet med en glemt pille..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...