AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #1 Skrevet 3. august 2020 Har noen gjort dette? Å legge opp livet perfekt, slik at en eliminerer så mange negative faktorer og usikkerheter som mulig? Jeg har gjort dette, altså det som passer min måte å se dette på. Jeg har bl.a: Sikker innkomst av penger livet ut Kjøpt hus veldig billig og pusset opp med penger jeg hadde på forhånd Eliminert partner og fremtidige barn Hus har beliggenhet så pandemier o.l ikke påvirker Minst mulig ansvar for annet og andre enn meg selv Ingen lån eller kreditter Holder meg i form Mye egentid og fritid som investeres i ting jeg finner interessant Hva med dere andre? Anonymkode: e979b...d6e 3
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #2 Skrevet 4. august 2020 Ingen altså😂😂😂. Jaja😁 Anonymkode: e979b...d6e
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #3 Skrevet 4. august 2020 De aller fleste tar vel forholdsregler de opplever som smarte og gjennomførbare. Men å tenke at det på noe som helst vis kan utelukke at negative ting skjer i fremtiden, er naivt. Anonymkode: f6053...048 9
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #4 Skrevet 4. august 2020 Hva med sykdom osv? Anonymkode: f64ca...5a6 2
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #5 Skrevet 4. august 2020 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: De aller fleste tar vel forholdsregler de opplever som smarte og gjennomførbare. Men å tenke at det på noe som helst vis kan utelukke at negative ting skjer i fremtiden, er naivt. Anonymkode: f6053...048 Kan ikke utelukke, bare minimere sjansen. Anonymkode: e979b...d6e 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #6 Skrevet 4. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hva med sykdom osv? Anonymkode: f64ca...5a6 Det kan selvsagt skje, da jeg ikke har kontroll på det. Hva er osv? Anonymkode: e979b...d6e 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #7 Skrevet 4. august 2020 Jeg kunne ikke legge opp livet perfekt, på grunn av sykdom og hendelser utenfor min kontroll. Det jeg har lært er å tåle smerte. Det virker som om du ts er oppdatt av å unngå smerte, som den smerten som kan komme ved å knytte seg til andre mennesker? Jeg tror livet blir mye mer perfekt hvis vi tør å utsette oss for den risikoen Anonymkode: 85306...134 6
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #8 Skrevet 4. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg kunne ikke legge opp livet perfekt, på grunn av sykdom og hendelser utenfor min kontroll. Det jeg har lært er å tåle smerte. Det virker som om du ts er oppdatt av å unngå smerte, som den smerten som kan komme ved å knytte seg til andre mennesker? Jeg tror livet blir mye mer perfekt hvis vi tør å utsette oss for den risikoen Anonymkode: 85306...134 Ja, jeg unngår dypere bindinger til andre. Både pga at jeg ikke trenger det og at jeg har stort behov for alenetid. Selvsagt er jeg med andre, men da på mine egne premisser og når det passer meg. Jeg ser på det som en fordel å slippe å forholde meg til folk jeg ikke bestemmer selv. Anonymkode: e979b...d6e 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #9 Skrevet 4. august 2020 Jeg synes mye av det du skriver er fornuftig. Og hvis du har nok penger livet ut er det imponerende. Men jeg er usikker på hvordan det med å eliminere partner/ barn slår ut. For meg hadde det ikke vært positivt. Jeg er disponert for demens og regner barna mine som en styrke i den sammenheng. (Nei, det var ikke derfor jeg fikk dem men når de likevel er her anser jeg meg som heldigere stilt enn uten barn.) Hva tenker du om alderdomen? Vi vet i bunn og grunn ikke hva slags velferdsstat vi har om noen tiår. Anonymkode: db361...417 3
asterix Skrevet 4. august 2020 #10 Skrevet 4. august 2020 Høres helt ærlig ut som et utrolig flatt liv. Jeg foretrekker å leve livet med mange krumspring og avsporinger og ikke så voldsomt langsiktig detaljplanlegging, og er faktisk veldig fornøyd med hvor det har ført meg så langt. 11
Hotwife Skrevet 4. august 2020 #11 Skrevet 4. august 2020 Se fleste ønsker å leve livet. Ikke bare overleve det. 6
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #12 Skrevet 4. august 2020 1 minutt siden, asterix skrev: Høres helt ærlig ut som et utrolig flatt liv. Jeg foretrekker å leve livet med mange krumspring og avsporinger og ikke så voldsomt langsiktig detaljplanlegging, og er faktisk veldig fornøyd med hvor det har ført meg så langt. Helt enig. Et liv som TS sitt ville være trist for meg. Men vi er forskjellige og ønsker forskjellige ting. Anonymkode: 74d52...c5e 6
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #13 Skrevet 4. august 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes mye av det du skriver er fornuftig. Og hvis du har nok penger livet ut er det imponerende. Men jeg er usikker på hvordan det med å eliminere partner/ barn slår ut. For meg hadde det ikke vært positivt. Jeg er disponert for demens og regner barna mine som en styrke i den sammenheng. (Nei, det var ikke derfor jeg fikk dem men når de likevel er her anser jeg meg som heldigere stilt enn uten barn.) Hva tenker du om alderdomen? Vi vet i bunn og grunn ikke hva slags velferdsstat vi har om noen tiår. Anonymkode: db361...417 Alderdommen blir bra. Ikke særlig annerledes enn det livet jeg har nå. Kommer jeg på gamlehjem, kan jeg sikkert savne de barna som hadde max giddet å besøke meg 1 gang i mnd uansett:-) Anonymkode: e979b...d6e
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #14 Skrevet 4. august 2020 Hvordan har du sikret deg penger for livet ut? Bare nysgjerrig Det er drømmen min også på sikt, å bli økonomisk uavhengig, kunne jobbe utelukkende på grunn av lyst og ikke nødvendighet. Anonymkode: 08ba5...f22
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #15 Skrevet 4. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Helt enig. Et liv som TS sitt ville være trist for meg. Men vi er forskjellige og ønsker forskjellige ting. Anonymkode: 74d52...c5e Hvordan trist? Jeg har da 1000 ting som opptar meg og som jeg driver med. Bortsett fra at jeg velger disse tingene selv, uten at noen sier jeg skal gjøre dem. Anonymkode: e979b...d6e
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #16 Skrevet 4. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvordan har du sikret deg penger for livet ut? Bare nysgjerrig Det er drømmen min også på sikt, å bli økonomisk uavhengig, kunne jobbe utelukkende på grunn av lyst og ikke nødvendighet. Anonymkode: 08ba5...f22 Uføretrygd. Anonymkode: e979b...d6e 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #17 Skrevet 4. august 2020 3 minutter siden, Hotwife skrev: Se fleste ønsker å leve livet. Ikke bare overleve det. Helt 100% enig. Og jo mer man tilrettelegger, jo flere gode dager er det i dette livet:-) Anonymkode: e979b...d6e
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #18 Skrevet 4. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Uføretrygd. Anonymkode: e979b...d6e Og her prøvde du å fremstille det som om du var den tøffe selvstendige personen som gikk på tvers av samfunnet, og så er du en helt ordinær snylter. 😂 Anonymkode: b1ae5...d29 8
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #19 Skrevet 4. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvordan trist? Jeg har da 1000 ting som opptar meg og som jeg driver med. Bortsett fra at jeg velger disse tingene selv, uten at noen sier jeg skal gjøre dem. Anonymkode: e979b...d6e Jeg sier at for meg hadde det vært trist, ikke at det er det for deg. Jeg har kommet fram til at det er tett samspill med andre som gir livet mening for meg, og også å ha ansvar og omtanke for andre. Det virker som du også er bevisst på hvordan du vil leve ditt liv, bra for deg! Anonymkode: 74d52...c5e
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #20 Skrevet 4. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Og her prøvde du å fremstille det som om du var den tøffe selvstendige personen som gikk på tvers av samfunnet, og så er du en helt ordinær snylter. 😂 Anonymkode: b1ae5...d29 Nei, det har jeg ikke sagt:-). Her lager du dine egne forestillinger i hodet ditt. Som at jeg er en snylter, f.eks:-) Anonymkode: e979b...d6e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå