AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #41 Skrevet 5. august 2020 On 8/3/2020 at 4:30 PM, AnonymBruker said: Smittetallene er på vei oppover, antaløet sykehusinnlagte økte mer i dag enn på lenge, vi har situasjonen på Hurtigruten og mange som kommer fra røde land uten at det kontrolleres om de overholder karantene. Det er ganske åpenbart at det nå går mot en bølge to og ny nedstengning av landet. Spørsmålet mitt er om det ikke er best å starte nedstengningen først som sist? Det er jo mye lettere å slå ned et utbrudd som er i startfasen, enn å vente til det er ute av kontroll og vi har like mye innenlands smittespredning som i mars. Dermed kan nedstengning nummer to kanskje vare flere uker kortere enn om man venter, og dermed gi færre økonomiske skadevirkninger. Både Australia og Tyskland starter nå kraftige innstramminger på økende smittetall, uten å vente til ting er ute av kontroll. Anonymkode: 9f60c...6e3 Ja, jeg syns det. Bedre å ta utveuddet først som sist. Anonymkode: 9e85a...817
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #42 Skrevet 5. august 2020 På 3.8.2020 den 17.12, AnonymBruker skrev: Tenkte bare at hvis vi gjeninnfører karantene for alle som kommer fra utlandet og strammer kraftig inn på retten til å reise til utlandet for nordmenn, vil det kanskje holde med en 2-ukers nedstengning for å bryte den smitteøkningen vi ser nå. Venter vi til utbruddet er i full blomst, trengs det kanskje 6 til 8 ukers nedstengning, med katastrofale følger for økonomien. Anonymkode: 9f60c...6e3 Nå ble både hurtigrutepassasjerer og bryllupsgjester smittet i Norge... Anonymkode: ff7b5...3f7 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #43 Skrevet 5. august 2020 6 timer siden, Snabeltann skrev: Haha, I wish... 😄 Ikke noe haha, det er nettopp det vi gjorde i to måneder. Samtidig som vi måtte jobbe fra hjemmekontor. Ingen undervisning fra lærere gitt. De sjekket bare at alle oppgavene var gjort og maste hvis vi ikke rakk det fordi hjemmekontoret krevde sitt. Anonymkode: ff7b5...3f7
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #44 Skrevet 5. august 2020 On 8/3/2020 at 5:13 PM, AnonymBruker said: NEI!! RO NED HYSTERIET! Anonymkode: bfd45...684 Kan du være så snill å si det en gang til? Jeg fikk det ikke med meg for du roper jo sånn....... Anonymkode: ea2a1...c2d
Enda en tulling Skrevet 5. august 2020 #45 Skrevet 5. august 2020 4 timer siden, Snabeltann skrev: I koronaoversikten i avisen Nordlys er frykt-tillitsbarometer. Jeg blir ringt hver 2. Uke av en automatisk stemme som spør om dette. Så 43% er redde? Interessant.
Snabeltann Skrevet 5. august 2020 #46 Skrevet 5. august 2020 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ikke noe haha, det er nettopp det vi gjorde i to måneder. Samtidig som vi måtte jobbe fra hjemmekontor. Ingen undervisning fra lærere gitt. De sjekket bare at alle oppgavene var gjort og maste hvis vi ikke rakk det fordi hjemmekontoret krevde sitt. Anonymkode: Synd det ble slik hos dere 😕 det var nok ikke helt enkelt for alle skoler. Var det lite digitale ressurser der? Slik at der kun ble innleveringer? Her hadde vi vanlig undervisning, med gruppeoppgaver, diskusjonsoppgaver etc... for å unngå å sitte med så mye vurderinger utover natta. Kjenner meg veldig igjen i det du skriver, har selv tre barn. Det var toppen av kransekaka, etter en heftig dag med "mine" 31 tiendeklassinger, å få telefon fra mitt barns lærer klokka 21.00, om at min sønn ikke hadde levert en eller annen tekst....mine egne barn fikk desverre lite oppfølging hjemmefra denne perioden. Var evig takknemlig den dagen skolene åpnet, og håper vi slipper nedstenging igjen. Endret 5. august 2020 av Snabeltann
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #47 Skrevet 5. august 2020 32 minutter siden, Snabeltann skrev: Synd det ble slik hos dere 😕 det var nok ikke helt enkelt for alle skoler. Var det lite digitale ressurser der? Slik at der kun ble innleveringer? Her hadde vi vanlig undervisning, med gruppeoppgaver, diskusjonsoppgaver etc... for å unngå å sitte med så mye vurderinger utover natta. Kjenner meg veldig igjen i det du skriver, har selv tre barn. Det var toppen av kransekaka, etter en heftig dag med "mine" 31 tiendeklassinger, å få telefon fra mitt barns lærer klokka 21.00, om at min sønn ikke hadde levert en eller annen tekst....mine egne barn fikk desverre lite oppfølging hjemmefra denne perioden. Var evig takknemlig den dagen skolene åpnet, og håper vi slipper nedstenging igjen. Mange førsteklassinger sliter med å lese enda. De kan derfor ikke lese instruksjoner til oppgaver, og det ble ikke gitt noe undervisning via Skype. Derfor måtte jeg rives mellom møter på hjemmekontor, undervisning av to barn og oppfølging av barnehagebarn. I tillegg skal man jo lage lunch osv for barna midt i arbeidstiden. Jeg er jurist med nøkkelstilling, og opplevde enormt press på jobb i denne perioden. Anonymkode: ff7b5...3f7
Snabeltann Skrevet 5. august 2020 #48 Skrevet 5. august 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mange førsteklassinger sliter med å lese enda. De kan derfor ikke lese instruksjoner til oppgaver, og det ble ikke gitt noe undervisning via Skype. Derfor måtte jeg rives mellom møter på hjemmekontor, undervisning av to barn og oppfølging av barnehagebarn. I tillegg skal man jo lage lunch osv for barna midt i arbeidstiden. Jeg er jurist med nøkkelstilling, og opplevde enormt press på jobb i denne perioden. Anonymkode: ff7b5...3f7 Men da er vi jo enig da! Nedstenging bør ikke skje om det ikke er fullstendig krise. Alt det du nevner til slutt kjenner vi oss også igjen i, med våre tre barn. Men jeg skrev, "I wish" til den som sa lærere satt på ræva i to mnd... det hadde jammen vært noe! Virkeligheten var noe av det tøffeste jeg har vært borti, det er derfor jeg sier at jeg slutter om det blir flere lange hjemmeskoleperioder. Nettskole ble forresten driftet 50% fra klasserommet, der vi hadde parallell undervisning med grupper av "sårbare barn". Hadde yngste jenta vår med meg på jobb disse øktene, siden far har nøkkelstilling og måtte drifte sitt Hjemmekontor.
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #49 Skrevet 5. august 2020 2 minutter siden, Snabeltann skrev: Men da er vi jo enig da! Nedstenging bør ikke skje om det ikke er fullstendig krise. Alt det du nevner til slutt kjenner vi oss også igjen i, med våre tre barn. Men jeg skrev, "I wish" til den som sa lærere satt på ræva i to mnd... det hadde jammen vært noe! Virkeligheten var noe av det tøffeste jeg har vært borti, det er derfor jeg sier at jeg slutter om det blir flere lange hjemmeskoleperioder. Nettskole ble forresten driftet 50% fra klasserommet, der vi hadde parallell undervisning med grupper av "sårbare barn". Hadde yngste jenta vår med meg på jobb disse øktene, siden far har nøkkelstilling og måtte drifte sitt Hjemmekontor. Fy faen for et opplegg. Anonymkode: ff7b5...3f7
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #50 Skrevet 5. august 2020 På 3.8.2020 den 17.40, AnonymBruker skrev: Det er ikke helt skille mellom nedstegning og økonomi. Folk holder seg unna der hvor det har oppstått eller kan oppstå en smittesituasjon. Se bare på Sverige. Ingen nedstigning men økonomien har likevel fått seg en real kakk. Anonymkode: ba328...7e0 Fordi de er avhengig av verdensøkonomien. Det er likevel dyrere å stenge. Anonymkode: 040b8...5f9
Fremhevede innlegg