Gå til innhold

Hvorfor står du ikke i enden av kassen og passer varer?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vær jævla gang jeg handler så står det en idiot ved siden  av rullebåndet rett siden av bankterminalen og pakker varer. Hvorfor ser ikke folk hva som er feil med dette? Det er korona nå og ellers så vil jeg taste PIN-koden i fred. Seriøst er folk så blåste? Neste gang så sier jeg i fra nå rabler det snart for meg. Og hvorfor skal du absolutte stå klistret oppi meg når vi venter på å komme til kassen. 

Anonymkode: eff15...f81

• Liker 9
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fordi den i kassen stadig lar være å sende ting ned rullebåndet, men bare legger det der ved siden av bankterminalen.

Anonymkode: 4f2a5...9f3

• Liker 38
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Fordi den i kassen stadig lar være å sende ting ned rullebåndet, men bare legger det der ved siden av bankterminalen.

Anonymkode: 4f2a5...9f3

Da strekker du deg opp og drar varene ned, eller sier i fra til kassa dama. Den problemstillingen var ikke tilfellet i dag når jeg handlet

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vær jævla gang jeg handler så står det en idiot ved siden  av rullebåndet rett siden av bankterminalen og pakker varer. Hvorfor ser ikke folk hva som er feil med dette? Det er korona nå og ellers så vil jeg taste PIN-koden i fred. Seriøst er folk så blåste? Neste gang så sier jeg i fra nå rabler det snart for meg. Og hvorfor skal du absolutte stå klistret oppi meg når vi venter på å komme til kassen. 

To vogner, en foran deg og en bak. Ellers ville jeg anbefale å bruke selvbetjeningskasser og handle når det er lite folk. Tok storhandelen i februar, da passet jeg på å handle på tidspunkt jeg forventet lite folk.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dette opplever jeg også ganske ofte. Folk står ved siden av bankterminalen, med handlevogna foran seg, og pakker varene sine. De blokkerer veien ut av kassen, og gjør avstandsregelen umulig å overholde. 

Anonymkode: b6d18...fce

• Liker 4
Skrevet

Enkelte ting skal ikke sendes nedover på rullebånd. Det er gjerne egg, myke varer eller ting som kan komme i klem. Slike ting blir ofte satt på siden så det ikke blir ødelagt.

Et annet tilfelle er hvis begge sider av rullebånd er stappet fullt av varer og det kommer kunde nr 3 med varer. Da blir disse varene lagt øverst på siden ved bank terminalen.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da strekker du deg opp og drar varene ned, eller sier i fra til kassa dama. Den problemstillingen var ikke tilfellet i dag når jeg handlet

Vær voksen og si ifra da vell. "Unnskyld, men kan du stille deg litt lengre vekk?". Får du en "Hvorfor det?" så sier du enten pinkode eller corona eller begge deler. 
Om du ikke tørr å si ifra og være et voksent menneske, slutt å klag! 

Anonymkode: 3c103...2dd

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Av og til er det fordi den før meg blokkerer enden av kassa med handlevogn, masse varer og ungen/mannen sin, så valget er der eller kliss oppi dem.. Flytter meg gradvis nedover etterhvert som det blir bedre plass der nede og alltid når noen skal betale. 

Anonymkode: ad416...f07

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er såpass liten/kort, at jeg har problemer med å strekke meg over den pakkehylla som er på baksiden, og få tak i varene.  Derfor må jeg stå på siden for å pakke.  

Anonymkode: 7b486...8e3

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg er såpass liten/kort, at jeg har problemer med å strekke meg over den pakkehylla som er på baksiden, og få tak i varene.  Derfor må jeg stå på siden for å pakke.  

Men jeg passer på at jeg ikke står i veien for andre da.

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vær voksen og si ifra da vell. "Unnskyld, men kan du stille deg litt lengre vekk?". Får du en "Hvorfor det?" så sier du enten pinkode eller corona eller begge deler. 

Ja kommer til å begynne og si fra.

Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg bruker selvbetjening og shop-express til storhandling og går kun i små butikker uten slike tilbud for suppleringskjøp (svært sjelden).

Når jeg har registrert alle varene og betalt tar jeg med vognen ut av kasseområdet og pakker i ryggsekken min slik at jeg ikke står i veien for andre.

AnonymBruker
Skrevet

Dersom jeg står på siden for å pakke varene mine så er det fordi jeg ikke får tak i de fra enden av rullebåndet, pga. den greia man skal sette posene på. 

Det er ikke lett å være liten...

Anonymkode: 59dde...05e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men det har noe med at folk må skjønne lurte granne selv også. Er lov å tenke selv. Når jeg er i butikken med handlevogn så setter jeg ikke handlevognen foran ost avdelingen for å plukke med meg kjøttpålegg. Det er utrolig mange som setter fra seg vognen overalt. Poenget mitt er at det er lov å tenke litt.

Skrevet

Fordi jeg har en prolaps som ikke tillater meg å bøye meg i en slik posisjon. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
40 minutter siden, Iceman skrev:

To vogner, en foran deg og en bak. Ellers ville jeg anbefale å bruke selvbetjeningskasser og handle når det er lite folk. Tok storhandelen i februar, da passet jeg på å handle på tidspunkt jeg forventet lite folk.

Oj, det må ha vært litt av en storhandel.

Litt som: "Jeg tok storhandelen i 2013" liksom

Anonymkode: 5bd48...d44

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva i Svarte.... TASTE PINKODEN!!!?!??!?!?. Har du ikke fått med deg at det er en CORONAVIRUS EPIDEMI PANDEMI GREIE på gang.

Du trykker på tastene og sprer ditt virus til andre og andres virus til deg ????

Nå rabler det snart for meg assa

Men fra alvor til spøk, alle terminaler skal ha mulighet for kontaktløs betaling nå, og tror alle betalingskortsiste 3-4 år minst år har sånn trådløs chip, så godt mulig du kan redde kloden ved å legge kortet ditt oppå maskinen isteden for å trykke inn pinkoden, noen maskiner krever at du trykker "ok" da av en eller annen grunn, men har butikken det så får du bli rasende og skrike i trynet dems og be dem bytte til maskin eller innstilling på maskinen så en ikke trenger trykke "ok" fordi VIRUS 

Er ikke helt oppdatert men er sikkert en maksgrense for hvor mye du kan handle for uten pinkode da.

Noe sånnt

Anonymkode: 2c22d...91d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva i Svarte.... TASTE PINKODEN!!!?!??!?!?. Har du ikke fått med deg at det er en CORONAVIRUS EPIDEMI PANDEMI GREIE på gang.

Du trykker på tastene og sprer ditt virus til andre og andres virus til deg ????

Nå rabler det snart for meg assa

Men fra alvor til spøk, alle terminaler skal ha mulighet for kontaktløs betaling nå, og tror alle betalingskortsiste 3-4 år minst år har sånn trådløs chip, så godt mulig du kan redde kloden ved å legge kortet ditt oppå maskinen isteden for å trykke inn pinkoden, noen maskiner krever at du trykker "ok" da av en eller annen grunn, men har butikken det så får du bli rasende og skrike i trynet dems og be dem bytte til maskin eller innstilling på maskinen så en ikke trenger trykke "ok" fordi VIRUS 

Er ikke helt oppdatert men er sikkert en maksgrense for hvor mye du kan handle for uten pinkode da.

Noe sånnt

Ja kontraktløs betaling fungerer kun til et vist beløp 👍 hos der jeg handler funker det ikke over 400kr

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

jeg fikk nytt kort i år (trumf visa) og det har ikke kontaktløs betaling

Anonymkode: 9a9e9...bcd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja kontraktløs betaling fungerer kun til et vist beløp 👍 hos der jeg handler funker det ikke over 400kr

Vel, noen har satt den grensen, ring dem og be dem ta seg sammen og øke grensen, det er krisetider/krigstid. Jeg får pakker verdt tusenvis fra postkontoret nå uten å signere for å ha mottatt dem lenger pga viruset

Aner ikke hvordan dette funker, men det virker som det er disse folka som driver på, 

https://bankaxept.no/kortbetaling/

• Opprett ny...