Gå til innhold

Hurtigrutepassasjerer som nekter å teste seg

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Leste nettopp at to passasjerer fra den første hurtigruteturen ikke vil testes, og dette gjelder nok også flere.

Jeg fatter bare ikke hvordan det er mulig. Hva kan være grunnen til noe sånt? :klo:

Anonymkode: 31a31...59e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Forstår ikke at det er valgfritt?! De burde påtvinge 14 dager isloat dersom de nekter! 

Anonymkode: ac56a...eac

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Forstår ikke at det er valgfritt?! De burde påtvinge 14 dager isloat dersom de nekter! 

Ja, det er helt sykt.

Greit nok at Norge er et fritt land, men når konsekvensene kan være så store, så må man da virkelig kunne gjøre noe så enkelt for fellesskapet.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er ikke tilstrekkelig, da smitte la være uten symptomer. Personene må holdes isolert til de har testet negativt mhp viruset. Så lenge de nekter testing, må de fortsatt holdes i isolat med luftsmitte, selvsagt for egen regning.

Anonymkode: 07834...1f7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Burde straffes.

Anonymkode: ca86e...9ba

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Leste nettopp at to passasjerer fra den første hurtigruteturen ikke vil testes, og dette gjelder nok også flere.

Jeg fatter bare ikke hvordan det er mulig. Hva kan være grunnen til noe sånt? :klo:

Hvor leste du dette?

Anonymkode: 926eb...db9

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvor leste du dette?

Anonymkode: 926eb...db9

Jeg tror det var her, men kan ikke si det med hundre prosent sikkerhet. Men da jeg leste det sto det "ønsker ikke å testes" i stedet for "vil ikke testes". Kan det ha vært en feil? Synes uansett det er merkelig at de ikke skal testes når helsemyndighetene anbefaler at alle fra de to cruisene testes :klo:

– 28 av disse er testet. 25 tester er negative, tre venter på svar, mens to andre er ute av karantene og vil ikke testes. De resterende testene vil gjøres mandag og tirsdag, sier Kristoffersen.

https://www.itromso.no/nyheter/2020/08/03/En-passasjer-til-bekreftet-smittet-–-kommunen-begynner-å-få-kontroll-på-smittesporingen-22403352.ece

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en av de som virkelig håper jeg aldri må testes. Men jeg hadde heller da valgt å gå i karantene i 14 dager. 

Jeg har vært utsatt for grovt seksuelt misbrukt som barn, og alt som skal inn i munn, og spesielt den som må opp nesa, det går ikke, jeg får kraftig angstanfall, og etterpå sliter jeg med flash backs. Så vet virkelig ikke hvordan de skulle klart å teste meg. Men hadde mer enn gjerne gått i karantene. 

Anonymkode: def4f...789

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er frivillig, men da må de i karantene. 

Anonymkode: fe16b...7f3

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er en av de som virkelig håper jeg aldri må testes. Men jeg hadde heller da valgt å gå i karantene i 14 dager. 

Jeg har vært utsatt for grovt seksuelt misbrukt som barn, og alt som skal inn i munn, og spesielt den som må opp nesa, det går ikke, jeg får kraftig angstanfall, og etterpå sliter jeg med flash backs. Så vet virkelig ikke hvordan de skulle klart å teste meg. Men hadde mer enn gjerne gått i karantene. 

Anonymkode: def4f...789

Veldig trist at du har opplevd dette, og jeg håper du slipper testing :klemmer:

Er det ikke mulig med blodprøvetesting? Er det noen som vet om disse hurtigtestene også tas via nesen?

• Opprett ny...