Gå til innhold

Nedfor pga trygt liv


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan få et farligere liv? Uten å være idiot og oppsøke fare? Alt har vært trygt rundt meg hele livet.... bodd på trygt sted, trygg oppvekst, og ser terskelen er ikke stor før foreldrene mine synes ting blir for utrygt. Jeg mener det er i ferd med å gå over i miljøskadethet... 

Er jeg rar som ikke setter pris på slik trygghet? 

Anonymkode: 5356a...d83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er veldig bra å ha det trygt.

Nå vet jeg ikke hvor gammel du er, men er du voksen (ferdig med vgs iallefall) så flytt til en annen by eller ett annet land. Reis til ett nytt sted alene. Møt nye mennesker. Svøm med haier. Begynn med ekstremsport.

Men dropp dop, kriminalitet osv.

Anonymkode: ae0dc...d78

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er veldig bra å ha det trygt.

Nå vet jeg ikke hvor gammel du er, men er du voksen (ferdig med vgs iallefall) så flytt til en annen by eller ett annet land. Reis til ett nytt sted alene. Møt nye mennesker. Svøm med haier. Begynn med ekstremsport.

Men dropp dop, kriminalitet osv.

Anonymkode: ae0dc...d78

Hvorfor det siste der? Jeg mener ikke å oppsøke farer, men leve mer utenfor det som er vanlig. Bli mer internasjonal osv. Synes kriminalitet er spennende, så lenge det ikke skader noen. Alltid så deilig å lure seg unna, gjøre noe vinning uten at noen fikk det med seg. Ærlige samvittighetsfulle folk er veldig kjedelige

Anonymkode: 5356a...d83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor det siste der? Jeg mener ikke å oppsøke farer, men leve mer utenfor det som er vanlig. Bli mer internasjonal osv. Synes kriminalitet er spennende, så lenge det ikke skader noen. Alltid så deilig å lure seg unna, gjøre noe vinning uten at noen fikk det med seg. Ærlige samvittighetsfulle folk er veldig kjedelige

Anonymkode: 5356a...d83

For en dum kommentar. Har du et eksempel på kriminalitet som ikke skader andre? Tenkte ikke det. Ærlige samvittighetsfulle folk er de beste! Heldigvis er de fleste det, og de som ikke er det fortjener det aller verste.

Anonymkode: 17e33...6b9

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

For en dum kommentar. Har du et eksempel på kriminalitet som ikke skader andre? Tenkte ikke det. Ærlige samvittighetsfulle folk er de beste! Heldigvis er de fleste det, og de som ikke er det fortjener det aller verste.

Anonymkode: 17e33...6b9

Så naiv! Ærlige samvittighetsfolk går ofte i tap på mye fordi de er så redd for selv å være frekke. De første som utnyttes ! 
 

Og mange gir uttrykk for å være ærlige fordi det ser bra ut sosialt. Mange er det ikke!! 
 

 

Anonymkode: 5356a...d83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så naiv! Ærlige samvittighetsfolk går ofte i tap på mye fordi de er så redd for selv å være frekke. De første som utnyttes ! 
 

Og mange gir uttrykk for å være ærlige fordi det ser bra ut sosialt. Mange er det ikke!! 
 

 

Anonymkode: 5356a...d83

Det motsatte er min erfaring. De som er uærlige og lurer andre taper på det! Du har ikke noe eksempel på kriminalitet som ikke skader andre?

Anonymkode: 17e33...6b9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det motsatte er min erfaring. De som er uærlige og lurer andre taper på det! Du har ikke noe eksempel på kriminalitet som ikke skader andre?

Anonymkode: 17e33...6b9

Selge noe en syk samler manisk kaster. Disse som samler og samler. Men får den ene episoden der de plutselig skal kaste alt. Bedre å stjele noe og få solgt det da.

Og ta et flaxlodd du finne på bakken, evt pengene du fant på bakken. Gidder isåfall ikke å spørre på Facebook «hvem mistet 500 kr her?»

Anonymkode: 5356a...d83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selge noe en syk samler manisk kaster. Disse som samler og samler. Men får den ene episoden der de plutselig skal kaste alt. Bedre å stjele noe og få solgt det da.

Og ta et flaxlodd du finne på bakken, evt pengene du fant på bakken. Gidder isåfall ikke å spørre på Facebook «hvem mistet 500 kr her?»

Anonymkode: 5356a...d83

Dette er den søteste kriminelle jeg har hørt om! Men for all del, kos deg med tittelen «kriminell» dersom det gir deg noe😂

 

Ts, flytt inn til byen og sats på en krevende kul utdanning, reis rundt i verden, kos deg på byen og ligg med folk, sats og søk på kule jobber. Prøv deg i noe kreativt. Og ikke minst, sett pris på at du har en trygg base inni deg. Vi er mange som ønsker oss det..

Anonymkode: 77225...b33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 hours ago, AnonymBruker said:

Hvordan få et farligere liv? Uten å være idiot og oppsøke fare? Alt har vært trygt rundt meg hele livet.... bodd på trygt sted, trygg oppvekst, og ser terskelen er ikke stor før foreldrene mine synes ting blir for utrygt. Jeg mener det er i ferd med å gå over i miljøskadethet... 

Er jeg rar som ikke setter pris på slik trygghet? 

Anonymkode: 5356a...d83

En idé for folk som ønsker et litt farligere liv:

Gå en tur i skogen der det er veldig lite folk. Ta av seg alle klærne og skoene, legge dem i en haug, og gjemme dem slik at ingen finner dem. Gå videre på en halvtimes tur uten en tråd på kroppen. Gå så tilbake til klærne, kle på seg, og gå rolig hjem.

I løpet av denne halve timen vil det antagelig ikke skje noe som helst, men risikioen er der - både for at man tilfeldigvis kan møte en turgåer, og at klærne i mellomtiden har blitt borte; det siste ville ha vært en smule kjedelig da man måtte gjøre som Adam og Eva, og ikle seg et fikenblad før man drar hjem.

Dette er en utfordring som ikke skader en sjel, men som like fullt skaper litt risiko hvis man synes at hverdagen begynner å bli for kjedelig.

Anonymkode: 1c299...1a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan få et farligere liv? Uten å være idiot og oppsøke fare? Alt har vært trygt rundt meg hele livet.... bodd på trygt sted, trygg oppvekst, og ser terskelen er ikke stor før foreldrene mine synes ting blir for utrygt. Jeg mener det er i ferd med å gå over i miljøskadethet... 

Er jeg rar som ikke setter pris på slik trygghet? 

Anonymkode: 5356a...d83

Basehopping gir spenning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker said:

En idé for folk som ønsker et litt farligere liv:

Gå en tur i skogen der det er veldig lite folk. Ta av seg alle klærne og skoene, legge dem i en haug, og gjemme dem slik at ingen finner dem. Gå videre på en halvtimes tur uten en tråd på kroppen. Gå så tilbake til klærne, kle på seg, og gå rolig hjem.

I løpet av denne halve timen vil det antagelig ikke skje noe som helst, men risikioen er der - både for at man tilfeldigvis kan møte en turgåer, og at klærne i mellomtiden har blitt borte; det siste ville ha vært en smule kjedelig da man måtte gjøre som Adam og Eva, og ikle seg et fikenblad før man drar hjem.

Dette er en utfordring som ikke skader en sjel, men som like fullt skaper litt risiko hvis man synes at hverdagen begynner å bli for kjedelig.

Anonymkode: 1c299...1a6

Bare for å legge til - man kan grovt sett dele opp risikofylte utfordringer i to deler:

1. Der man utsettes for en risiko som kan skje, som i dette eksemplet. eller

2. Der man utsettes for en risiko som allerede skjer, som i diverse mer eller mindre kriminelle aktiviteter som sikkert gir et solid adrenalinkick, eller som i enkelte situasjoner i sport; basehopping er nevnt, fallskjermhopping er sikkert også spennende uten at man satser på at det går galt, og ingen kan nekte for at fotballspillere som tar straffespark i en straffekonkurranse i en viktig kamp er nervøse.

Når unge ønsker å gjøre hverdagen mer spennende, prøver de ofte å gjøre noe som er nytt eller forbudt for dem, som å drikke alkohol før man er 18, få kjæreste i barneskolen, eller debutere seksuelt før man er moden for det. Andre tester grensene ved å prøve ting som generelt er forbudt, som å naske i butikker eller røyke ting man ifølge norsk lov ikke har lov til å inhalere. I 1980-årene, da skateboard var forbudt i Norge, fant mange ungdommer spenning i å skate, mens andre okkuperte hus og kledde seg som pønkere, noe som vakte reaksjoner i samfunnet på samme måte som langt hår hos gutter gjorde det i 1960-årene. Idag er opprørets tid på mange måter over, og de som prøver å gjøre opprør, blir raskt satt i skammekroken på nettet. Livet er blitt litt for trygt - og kjedelig.

Blant eldre mennesker finner man også folk som i en ellers stabil hverdag finner spenning i å naske småting i butikker selv om de har råd til å kjøpe dette, andre finner spenning i å være utro eller date, atter andre finner spenning bak dataskjermen - amatørhacking var lenge en form for søken etter spenning slik skaterne og pønken gjorde det tidligere, men idag er dette gått over til profesjonell kriminalitet slik at det er andre ting man gjør på nett nå dersom man søker spenning; både unge og eldre finner spenning i å oppsøke tomme og forlatte steder i urban exploring eller reiser til fremmede kulturer, andre utforsker det åndelige, og så har man dem som lever på siden av loven, og har gjort dette til en permanent tilstand.

Før i tiden kunne man også finne spenning i å planlegge forbudte handlinger uten å utføre dem, men slik samfunnet har utviklet seg, kan bare det å sitte i et rom og skrive ting på en PC, gi mange år i fengsel. Skal man gjøre dette lovlig idag, må dette gjøres som en del av handlingen i en bok, men da forsvinner også spenningsmomentet.

Så det er mange måter å finne spenning på i en trygg og kjedelig hverdag, og det er ingen grunn til å være nedfor som følge av dette.

Anonymkode: 1c299...1a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...