Gå til innhold

Lav selvtillit og dating

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. 

Jeg har det siste året vært plaget av ordentlig lav selvtillit (alltid vært et problem, men mye verre nå) og til tider sosial angst. Den sosiale angsten dukker stort sett opp i møte med mennesker jeg ikke har sett på en stund.

Nå har jeg blitt invitert på date av en fyr jeg traff et par ganger ute på byen for 2-3 år siden. Vi pratet litt på meldinger rundt den tiden og hadde sex én gang. 

Jeg har veldig lyst til å dra, men er redd for å ikke være fin nok eller morsom nok, for å bli avvist osv. Rett og slett redd jeg ikke er bra nok, og også bekymret for å få et angstanfall. Har dere noen råd å komme med? Jeg har så lyst til å bare hoppe i det, og tenker at sannsynligheten er større for at jeg går fra det med mer selvtillit enn motsatt. 

Anonymkode: e1e63...1b1

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Anbefaler deg å jobbe med deg selv før du går på date. Selvtillit er viktig, for deg selv. Du må være trygg på at du er god nok slik du er - om ikke, så kan du lett bli overkjørt av andre. Eller du kan ende opp i et forhold hvor du støter vekk ham du elsker pga. din usikkerhet. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Da må du finne noen som også har det.....

Men fraråder deg å date når du ikke har det bra med deg selv.

Anonymkode: 943a1...385

AnonymBruker
Skrevet

Hmm.. Men man blir jo aldri bedre ved å unngå det man er redd for? Går til psykolog for tiden (for andre ting enn dette med selvtillit, men får likevel snakket om det og), eksponerer meg for mest mulig sosiale greier og jobber aktivt med å endre tankemønsteret mitt. Vil si at jeg er i en prosess hvor jeg sakte men sikkert blir bedre, og jeg har fått mye selvinnsikt når det kommer til destruktive tanker. Mener dere fortsatt at jeg burde droppe det?

Ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Som mann hadde det vært over og ut, men menn bryr seg bare om kvinners selvtillit når den fører til at du trekker deg unna. Da gir du inntrykk av du ikke er interessert, eller mer jobb enn det er verdt.

Anonymkode: d54e1...ef7

AnonymBruker
Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Som mann hadde det vært over og ut, men menn bryr seg bare om kvinners selvtillit når den fører til at du trekker deg unna. Da gir du inntrykk av du ikke er interessert, eller mer jobb enn det er verdt.

Anonymkode: d54e1...ef7

På hvilken måte ville du merket den lave selvtilliten, og hva er dealbreakeren sånn spesifikt?

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...