Gå til innhold

Har dere blitt kvitt strekkmerker


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har sakte men sikkert gått opp 25 kg de siste to årene, og har som følge av dette (ganske nylig) fått et par røde strekkmerker på fremsiden av magen. Har små strekkmerker på lårene og rumpa som aldri har påvirket meg, men disse er såpass synlige, også representerer de jo også en vektoppgang jeg ikke er stolt over.. Noen som har opplevd at strekkmerkene forsvant når de gikk ned i vekt? Eller noe annet som hjalp? 

Anonymkode: 6e33f...e01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror de er kommer for å bli. Men de blekes etterhvert, det har i hvert fall mine gjort 😊

Anonymkode: 5a4fe...38a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke blitt kvitt dem, men de har blitt veldig lyse, nesten usynlige.

Anonymkode: 1b68b...4e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok kommet for å bli, men blekner med årene. Kan fjernes med laser (?).

Anonymkode: 2749c...8b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan få strekkmerker av gå ned vekt også. Strekkmerker kommer av rask endring i vekt, enten oppgang eller nedgang 

Det er lite man får gjort, og ingenting som har effekt. Men, de blekner over tid, og blir mindre synlige av seg selv.

Når det er sagt, er jeg av typen som ikke har noe imot strekkmerker. Er en fyr jeg liker veldig godt, og han har fullt av strekkmerker på hele magen og kroppen, det har aldri vært noe stygt eller plaget meg. Syns han ser like flott ut, med eller uten strekkmerker. Så syns ikke det er noe grunn til å ta det tungt, strekkmerker er ikke stygt eller noe negativt :) 

Anonymkode: acae5...94e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man kan få strekkmerker av gå ned vekt også. Strekkmerker kommer av rask endring i vekt, enten oppgang eller nedgang 

Det er lite man får gjort, og ingenting som har effekt. Men, de blekner over tid, og blir mindre synlige av seg selv.

Når det er sagt, er jeg av typen som ikke har noe imot strekkmerker. Er en fyr jeg liker veldig godt, og han har fullt av strekkmerker på hele magen og kroppen, det har aldri vært noe stygt eller plaget meg. Syns han ser like flott ut, med eller uten strekkmerker. Så syns ikke det er noe grunn til å ta det tungt, strekkmerker er ikke stygt eller noe negativt :) 

Anonymkode: acae5...94e

Jeg har heller aldri brydd meg om strekkmerker, verken på andre enn meg selv. Tror egentlig bare det føles utrolig tungt å skulle ha disse som påminnelse om hvor tjukk jeg lot meg selv bli.. Kan ikke se for meg at jeg noen sinne kommer til å tørre å vise meg selv foran noen andre igjen. 

Anonymkode: 6e33f...e01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk noen veldig dype rød-lilla når jeg var gravid for 23 år siden, jeg husker jeg syntes det tok mange år før de bleknet og jeg mistet nesten håpet. Men nå er de så og si borte, de er jo der men helt bleket og de plager meg ikke.

Anonymkode: 430e8...8d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fikk noen veldig dype rød-lilla når jeg var gravid for 23 år siden, jeg husker jeg syntes det tok mange år før de bleknet og jeg mistet nesten håpet. Men nå er de så og si borte, de er jo der men helt bleket og de plager meg ikke.

Anonymkode: 430e8...8d8

Får håpe det samme skjer her.. Har fått 7 stk, to av de er ganske store.. Tok på selvbruning i går og de er allerede mindre synlige enn når jeg er blek på huden, men de er synlige fortsatt..

Anonymkode: 6e33f...e01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har heller aldri brydd meg om strekkmerker, verken på andre enn meg selv. Tror egentlig bare det føles utrolig tungt å skulle ha disse som påminnelse om hvor tjukk jeg lot meg selv bli.. Kan ikke se for meg at jeg noen sinne kommer til å tørre å vise meg selv foran noen andre igjen. 

Anonymkode: 6e33f...e01

Du sier at du ikke bryr deg om strekkmerker? Men at du ikke kommer til å tørre å vise deg foran andre?

Det var da voldsomt motsigende.

Strekkmerker eller feit, hva gjør det. Personlig foretrekker jeg fyldige eller feite mennesker over tynne eller trente. Jeg ser ikke hva som er så stygt eller skamfullt med å være litt tykk. 

Vi trenger tykke mennesker og, ikke bare tynne. Fordi folk er ulike og vi liker forskjellig. Noen liker tynne, men noen liker faktisk tykke.

Anonymkode: acae5...94e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du sier at du ikke bryr deg om strekkmerker? Men at du ikke kommer til å tørre å vise deg foran andre?

Det var da voldsomt motsigende.

Strekkmerker eller feit, hva gjør det. Personlig foretrekker jeg fyldige eller feite mennesker over tynne eller trente. Jeg ser ikke hva som er så stygt eller skamfullt med å være litt tykk. 

Vi trenger tykke mennesker og, ikke bare tynne. Fordi folk er ulike og vi liker forskjellig. Noen liker tynne, men noen liker faktisk tykke.

Anonymkode: acae5...94e

Jeg skrev at jeg ikke HAR brydd meg om strekkmerker, altså i fortid. Jeg har aldri brydd meg om strekkmerker, ikke mine egne heller, før disse nye på magen kom. Jeg skal ned i vekt, har ikke tenkt til å godta å være tjukk for alltid. Jeg vet at andre kanskje ikke bryr seg, men jeg personlig bryr meg. Og hadde virkelig håpet at det var noe jeg kunne gjøre for å fjerne disse... 

Anonymkode: 6e33f...e01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skrev at jeg ikke HAR brydd meg om strekkmerker, altså i fortid. Jeg har aldri brydd meg om strekkmerker, ikke mine egne heller, før disse nye på magen kom. Jeg skal ned i vekt, har ikke tenkt til å godta å være tjukk for alltid. Jeg vet at andre kanskje ikke bryr seg, men jeg personlig bryr meg. Og hadde virkelig håpet at det var noe jeg kunne gjøre for å fjerne disse... 

Anonymkode: 6e33f...e01

Det virker ut som du har forakt for de med noen kilo ekstra, når du skriver men jeg bryr meg.

Vet du hva, jeg har ingen medfølelse for deg når du er så overfladisk og har en slik ovenfra og ned holdning til de med overvekt.

Anonymkode: acae5...94e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes ingen garanti for produkter som mener at det fjerner/reduserer strekkmerker. 

Strekkmerker blekes av seg selv etter tid og blir da mindre synlig. 

Strekkmerker er genetisk. 

MAN kan ta laser for å «fjerne de» MEN (!!) Det er ikke alltid det funker. = Bortkastet penger. 

- La strekkmerkene være i fred, de blir mindre synlig når de først blir lysere - 

1DCDE2AE-D1F2-4FDA-A5CE-4863BE67FEE3.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det virker ut som du har forakt for de med noen kilo ekstra, når du skriver men jeg bryr meg.

Vet du hva, jeg har ingen medfølelse for deg når du er så overfladisk og har en slik ovenfra og ned holdning til de med overvekt.

Anonymkode: acae5...94e

Hva? Får ikke inntrykk av at ts har forakt for noen med overvekt? 😜 Hun sier at hun bryr seg om vekta si og ønsker å gå ned, selv om andre i lignende situasjon kanskje ikke ønsker der samme. Ser ikke hva som er galt med det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ble oververktig over årene og fikk strekkmerker på magen. Har gått noe ned i vekt, og de er nesten helt usynlige. Man må lete for å se dem. Tok ca 1 år fra de var røde til de ble usynligr

Anonymkode: ea1be...ca7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det virker ut som du har forakt for de med noen kilo ekstra, når du skriver men jeg bryr meg.

Vet du hva, jeg har ingen medfølelse for deg når du er så overfladisk og har en slik ovenfra og ned holdning til de med overvekt.

Anonymkode: acae5...94e

Så du mener at alle som veier litt ekstra og ønsker å gå ned er overfladiske og har noe imot mennesker med litt ekstra? Å ikke føle seg komfortabel med noen kilo ekstra PÅ SEG SELV har absolutt ingen sammenheng med hva jeg tenker eller føler om andre. Min vektoppgang skyldes trøstespising, og disse ekstra kiloene jeg har er derfor ikke noe jeg klarer å se på som positivt, da det kun er en påminner om tøffe perioder og lange kvelder hvor jeg har stappet i meg mat til jeg ikke maktet mer. Jeg har absolutt ingen negative tanker om andres kropper enten de er større eller mindre, og det at du prøver å presse på meg meninger jeg absolutt ikke har synes jeg er patetisk. 

Anonymkode: 6e33f...e01

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...