Gjest gjesta Skrevet 14. juli 2005 #1 Skrevet 14. juli 2005 Fikk engang smake ei eplekake med masse epler i, og litt vaniljefyll.. den va nyyyydelig.. e det nåken som har oppskrift på noko lignande???
Gjest *-*Pinky*-* Skrevet 14. juli 2005 #2 Skrevet 14. juli 2005 Mamma'n min bruker ålage eplekake med vaniljekrem inni.. Hun bruker bare en vanlig eplekake oppskrift å har på vaniljekrem menst hun tømmer føra i formen før steking.. Jeg liker ikke eplekake... Men når hun lager med vaniljekrem synst jeg det er godt (pirker vekk eplene..)
Gjest gjesta Skrevet 14. juli 2005 #3 Skrevet 14. juli 2005 oookay! eg får prøve det da.. men syns kaka va litt meir "sprø" enn vanlig eplekake og.. spørs om eg må ringe han eg smakte kaka med, og be han få oppskrifta med bestemora.. litt pinlig men....
NullHull Skrevet 15. juli 2005 #4 Skrevet 15. juli 2005 Kan det ha vært en type eplepai du fikk kanskje? Vet mamma har pleid å lage det, og den har jo da sprø paibunn, tykk vaniljesaus, epler og rosiner og "gitter" av paideig på toppen. Har dessverre ikke oppskrift her og nå. Ellers så kan du gå inn på Kakemonsen og skriv "eplekake med vaniljekrem" i søkefeltet, og du får opp iallfall ett alternativ som så ganske fristende ut
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå