Gå til innhold

Antrekk bærplukking

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hva har man på seg når man skal ut å plukke bær. 

Anonymkode: f63c5...6fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det kommer an på temperatur og flåttforekomst.

Anonymkode: 550aa...b5f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Lang bukse (ikke digg å gå i lyng og kratt med shorts). 
ellers tøy etter temperatur, klær som er behagelig å bevege seg i, du vil stå bøyd mye så en bukse som ikke skjærer deg i magen er et must. 

Anonymkode: 33c91...302

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg bruker treningstights og fleecejakke. Evt kun t-skjorte om det er varmt. Synes fjellsko over ankel er best. Når man plukker går man i ulent terreng og greit med støtte. Bruk hårstrikk. Jeg glemte sist. Vind og masse hår i ansiktet.

Anonymkode: 04076...31d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk for nyttige tips om klær og sko. Jeg er invitert med på bærplukking (molter) på fjellet i morgen. Vi skal dra tidlig ut og bruke hele dagen på fjellet. Jeg har aldri vært på bærtur på fjellet før, så det blir en ny erfaring. Vi har avtalt at vi skal pakke en tursekk hver for oss med klær, mat, drikke og annet utstyr. Noen tips om hva jeg bør/må ta med?

Anonymkode: 9265d...f96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lange bukser som nevnt ovenfor er et must. Kanskje også regntøy. Ellers mat og utstyr som for vanlig dagstur. Dersom dere ikke skal gå langt fra bilen behøves knapt noe mer. Noen i gruppen har sikkert med bøtte/kasse e.l. til å frakte bærene i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I tillegg til det som er nevnt her, så bruker jeg fiskehatt med netting! Jeg er så drittlei fluer og andre insekter i håret, så jeg har begynt med det. 

75B4AB57-C086-4E7A-9B73-88FF85BF1577.jpeg

Anonymkode: 01e76...d3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siden det er molter du skal plukke bør du absolutt ha på deg vanntette sko som fjellstøvler, gummistøvler eller lignende. Molter vokser på myr og det er som regel veldig vått der det er flest bær. 
Plukket masse molter selv i forrige uke og her på Østlandet er det i alle fall veldig vått i fjellet. 
Ellers er det behagelige turklær som gjelder, slik flere her skriver. 
God tur!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle gode tips. Trøndelag her. Vi var ute både mandag og i går, og fikk tak i mye bær. Vi skal også ut i dag, men mest for turen sin del da. Vi hadde tette sko og det var bra, for det var ganske fuktig på myrene. En bagatell hadde vi alle oversett blant utstyret, nemlig dopapir. Det ble vi smertelig klar over i det vi stanset på parkeringsplassen og den ene av oss måtte gjøre et avtrede på naturens vegene. Helt utrolig at vi kunne glemme det. Lite med mygg, så det ble ikke noe problem.

Anonymkode: 9265d...f96

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...