Gå til innhold

Laptop til student


sirenas

Anbefalte innlegg

Noen som har  noen anbefalinger til grei laptop til studie bruk? Skal kun brukes til oppgave skriving, lese pensum ect. 

Vekt må være lav og batteritiden god. Ikke minst må den være god å skrive på da jeg skal skrive master neste år.  

Max pris 10000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Får man ikke en mac for 10k? Hadde anbefalt mac

Anonymkode: cc35b...cf0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Macbook air. Kjøpte en nettopp til 12000

overstiger budskjettet ditt men er verdt det! Utrolig lett, godt batteri, enkelt å skrive med. Og utrolig fin å se på haha. jeg kjøpte da årets modell men hvis du kjøper fjordårets som er basically helt lik så koster det vel under 10k

Anonymkode: 8bfea...78b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Lenovo Ideapad, meget fornøyd. Pris for min var 10000. 

Skjønner ikke hvorfor mange bruker mac, utrolig mye klunder med dem. De er nok mest bare stilige å se på;) 

Anonymkode: 057bd...174

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mac er 8 år i år og den har det aldri vært noe tull med, aldri vært på service eller noe så er super fornøyd. Har også gått på skole alle de årene jeg har hatt den og det fungerer kjempefint. Det eneste er vel at batteriet har blitt noe dårligere med åra, men det er vel å forvente. Men jeg sier ikke at mac er det beste, finnes mange windows pc'er som også fungerer kjempebra

Anonymkode: 67dff...c19

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MacBook Air! Kjempe fornøyd, aldri hatt problemer med den.

Anonymkode: cf76f...ceb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal selv begynne å studere ingeniør nå i høst og har en Mac pro som funker ganske greit, men er litt treig. Vet ikke hvilken det er akkurat, men legger til kvittering. Noen erfaring med denne til utdanning? Retina early 2015

C7F19FF1-149D-4D0A-97AA-FCFDAA046D7C.jpeg

Anonymkode: eb11a...3e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skal selv begynne å studere ingeniør nå i høst og har en Mac pro som funker ganske greit, men er litt treig. Vet ikke hvilken det er akkurat, men legger til kvittering. Noen erfaring med denne til utdanning? Retina early 2015

C7F19FF1-149D-4D0A-97AA-FCFDAA046D7C.jpeg

Anonymkode: eb11a...3e6

Skal sjølv begynne på ingeniør. Vil dog ikkje anbefale Mac med mindre den har 16gb ram og 512 ssd + i7 prosessor. Må også bruke windows når det kommer til 3d modellering osv. 15,6 tommer virker å være det foretrukne. 

Anonymkode: 9798f...751

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mac er ikke lurt om du skal studere IT, alle med mac har større problemer med installasjoner av tung programvare.

Hvis ikke er det bare å kjøpe hva som helst, så lenge det er 4000 + kr er min erfaring. Jeg har en Lenovo, den er lett og kraftig. Lett var viktig for meg siden jeg skal dra på den frem og tilbake omtrent daglig. Hadde en tyngre eldre laptop det første halvåret,men oppgraderte, og er ikke lei meg for det.

Anonymkode: c5db8...bbe

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis ikke er det bare å kjøpe hva som helst, så lenge det er 4000 + kr er min erfaring. Jeg har en Lenovo, den er lett og kraftig. Lett var viktig for meg siden jeg skal dra på den frem og tilbake omtrent daglig. Hadde en tyngre eldre laptop det første halvåret,men oppgraderte, og er ikke lei meg for det.

 

Finn og billigere?

Anonymkode: eb11a...3e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal kjøpe mac, så bør du gå i butikk å prøve tastaturet, jeg var egentlig glad i mac, men taklet ikke de nye tastaturene, så endte opp men en Lenovo pc til 7000, veldig fornøyd med den. Anbefaler å teste i butikk og lese reviews på nett før man kjøper, for å finne noe man liker.

Anonymkode: 18c8a...1c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er siv.ing-student og har brukt denne i år:  https://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/windows-barbar-pc/134374/huawei-matebook-d-15-6-barbar-pc-solv 
 

Du får den på Elkjøp for 5990kr frem til 10.august, noe som er en særdeles god pris. Hvis du skal bruke den til studie og Netflix osv (ikke spilling) så er denne perfekt. 

Anonymkode: efca6...72c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har mac, men skal gå over til pc igjen. Hadde Lenovo tidligere da jeg studerte, og den var helt super til samme bruk som deg. Så nå når jeg går løs på master, er det lenovo for alle pengene! Kostet rundt 4500 i 2014. :)

Anonymkode: dfeb7...ee9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.8.2020 den 3.28, AnonymBruker skrev:

Skal sjølv begynne på ingeniør.

Skal begynne på bygg selv. Jeg vil investere i en kalkulator. Hvilken anbefales?

Anonymkode: eb11a...3e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...