AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #1 Skrevet 2. august 2020 Jeg skal snart starte «brudekjolejakten» og forsøker å velge meg ut noen salonger i Oslo/Viken som jeg skal besøke. Er det noen som har god erfaring med noen salonger med godt utvalg? En bekjent av meg hadde en veldig dårlig opplevelse i Oslo, der en salong nesten ikke hadde kjoler hun kunne prøve fordi hun ikke er en størrelse 34/36. Det er ikke jeg heller og ettersom jeg jobber med å gå ned i vekt og heller ikke er videre fornøyd med kroppen min gruer jeg meg litt til å prøve kjoler om det er sånn at de har lite utvalg til meg. Jeg er forøvrig en størrelse 40 i vanlige klær, men håper å være nede på matchvekt og 36-38 om ikke så alt for lenge. Noen med erfaring? Anonymkode: 1c3d9...c77
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #2 Skrevet 2. august 2020 Ingen personlig erfaring, men jeg ville google alle potensjelle brudesalonger på forhånd for å se hva de har i din størrelse. Føles det som at folk i din størrelse ikke er velkomne...next please, søk videre. Jeg er selv 1,80 (kvinne) og passer ingenting i vanlig "kvinneklær"-størrelse; det er bare at gå videre. Anonymkode: d839b...81b 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #3 Skrevet 2. august 2020 Jeg bruker størrelse 40-44 avhengig av hvilken type plagg det er og om det er stort eller lite i størrelsen. Jeg kjøpte hos Snefrids Hus i Grimstad. Stort utvalg og masse størrelser Anonymkode: e83ff...051 1
axillea Skrevet 3. august 2020 #4 Skrevet 3. august 2020 Jeg var på Kristins Brudesalong i Oslo, og var veldig førnøyd med de selvom de aller fleste kjolene jeg prøvde var litt for små. Får du ikke lukket kjolen, setter de på klemmer bak slik at du kan se hvordan den ville sett ut på deg. Jeg er størrelse 38/40, og de fleste kjolene jeg prøvde var størrelse 36. Noen av de passet, noen av de fikk jeg ikke lukket. Gikk kjempebra likevel. Kjipt å føle seg tjukk, men jeg hadde en veldig bra opplevelse og hun som hjalp meg var så hyggelig og flink.
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #5 Skrevet 3. august 2020 christiane brudesalong i Sandvika hadde godt utvalg av størrelser når jeg var der. Er str 40-42 og veldig mange kjoler passet, noen var litt store og noen litt små, men det løste de med stikker og løyper. Veldig hyggelig personalet! 😄 ring og hør på forhånd ang str eventuelt! Legger rett ved togstasjonen ellers er det parkeringsplass rett på utsiden! 😄 Anonymkode: 8bd19...4a8 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #6 Skrevet 3. august 2020 Var hos Kristins brudesalong i Oslo. Bruker str 42/44. 95% av kjolene jeg prøvde var små, og de jeg fikk på meg var litt sånn "innpakka i ei gardin", ikke så veldig flatterende. Men, så fant vi en kjole som var helt super 😊 Anonymkode: 78e3d...ac6
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #7 Skrevet 3. august 2020 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Var hos Kristins brudesalong i Oslo. Bruker str 42/44. 95% av kjolene jeg prøvde var små, og de jeg fikk på meg var litt sånn "innpakka i ei gardin", ikke så veldig flatterende. Men, så fant vi en kjole som var helt super 😊 Anonymkode: 78e3d...ac6 Så du fikk prøve kjoler selv om de var for små? I salongen jeg besøkte foreslo moren min en kjole, men fikk til svar «den har vi bare i størrelse 34...» og så fikk jeg ikke prøve den. «Alle» (3 stk) kjolene jeg fikk prøve passet. Ble litt forundret, men godt å høre det ikke er vanlig praksis. Anonymkode: 1c3d9...c77
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #8 Skrevet 3. august 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: christiane brudesalong i Sandvika hadde godt utvalg av størrelser når jeg var der. Er str 40-42 og veldig mange kjoler passet, noen var litt store og noen litt små, men det løste de med stikker og løyper. Veldig hyggelig personalet! 😄 ring og hør på forhånd ang str eventuelt! Legger rett ved togstasjonen ellers er det parkeringsplass rett på utsiden! 😄 Anonymkode: 8bd19...4a8 Takk for tips! Skal sjekkes ut 😁 Anonymkode: 1c3d9...c77
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #9 Skrevet 3. august 2020 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg bruker størrelse 40-44 avhengig av hvilken type plagg det er og om det er stort eller lite i størrelsen. Jeg kjøpte hos Snefrids Hus i Grimstad. Stort utvalg og masse størrelser Anonymkode: e83ff...051 Takk for tips Litt langt unna, men skal ha det i bakhodet. Anonymkode: 1c3d9...c77
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #10 Skrevet 3. august 2020 9 timer siden, RosaSokk skrev: Jeg var på Kristins Brudesalong i Oslo, og var veldig førnøyd med de selvom de aller fleste kjolene jeg prøvde var litt for små. Får du ikke lukket kjolen, setter de på klemmer bak slik at du kan se hvordan den ville sett ut på deg. Jeg er størrelse 38/40, og de fleste kjolene jeg prøvde var størrelse 36. Noen av de passet, noen av de fikk jeg ikke lukket. Gikk kjempebra likevel. Kjipt å føle seg tjukk, men jeg hadde en veldig bra opplevelse og hun som hjalp meg var så hyggelig og flink. På salongen jeg var fikk jeg ikke «lov» til å prøve andre kjoler enn de som var i min størrelse. Var veldig forberedt på å ikke passe i kjolene, men når timen ble avsluttet etter 3 kjoler ble jeg litt forundret. Burde jo ha spurt, men ble så tatt på senga. Anonymkode: 1c3d9...c77
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #11 Skrevet 4. august 2020 Anbefaler Brudesenteret i Drammen - jeg var str 44, og fikk prøve masse forskjellig - både noen i min størrelse og noen mindre☺️ Kjempekoselig betjening og stort kjoleutvalg☺️ Anonymkode: 580c9...ebf
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #12 Skrevet 5. august 2020 Ikke book noe før du har spurt om hvordan de gjør det med prøving i ulike størrelser. Jeg var så skuffa da jeg skulle prøve kjoler for første gang. Hadde invitert med søstrene mine og søster til sambo for at vi skulle ha en felles opplevelse. Endte opp hos en ganske brysk dame som gjorde meg veeldig oppmerksom på at jeg ikke kom til å passe inn i eller fikk lov til å prøve 80% av kjolene. Dette var altså en avtalt time som jeg hadde betalt for, og hadde det ikke vært for at jeg ble så satt ut og flau, så hadde jeg ikke nølt med å kreve pengene tilbake. Skal de ta betalt for kjolevisning så synes jeg det bør oppgis på forhånd dersom alt er 34-36. Jeg har en BMI på 23 og bruker størrelse 38 så jeg var ikke klar over at jeg i bryllupsverden blir ansett som plus size. 🥺 Uansett så ringte jeg en salong som jeg tidligere hadde avfeid fordi den virker liten og spurte spakt på forhånd og der var størrelse 38 null problem, da de hadde alle modeller i både 36 og 40, med klemmer som viser hvordan kjolen ser ut i rett størrelse. Inkludert i prisen kunne jeg også få sydd ut drømmekjolen litt (den passet, men ble for trang over brystene). Holder dessverre ikke til i ditt område, så kan ikke hjelpe med konkrete tips, men mitt råd er å spørre direkte om dette på telefon på forhånd. Anonymkode: 584a6...d7f 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #13 Skrevet 6. august 2020 Jeg kjøpte min kjole på Ski brudesalong. Måtte bestille kjole i størrelse 48 eller 50 den gangen. Var null problem å prøve kjoler der. Var innom Brudekjolen i Oslo også. Fikk prøvd kjoler der også, men opplevelsen var mer tja. Anonymkode: b49c6...649
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #14 Skrevet 6. august 2020 On 8/5/2020 at 10:49 PM, AnonymBruker said: (...) Jeg var så skuffa da jeg skulle prøve kjoler for første gang. Hadde invitert med søstrene mine og søster til sambo for at vi skulle ha en felles opplevelse. Endte opp hos en ganske brysk dame som gjorde meg veeldig oppmerksom på at jeg ikke kom til å passe inn i eller fikk lov til å prøve 80% av kjolene. Dette var altså en avtalt time som jeg hadde betalt for, og hadde det ikke vært for at jeg ble så satt ut og flau, så hadde jeg ikke nølt med å kreve pengene tilbake. Skal de ta betalt for kjolevisning så synes jeg det bør oppgis på forhånd dersom alt er 34-36. Jeg har en BMI på 23 og bruker størrelse 38 så jeg var ikke klar over at jeg i bryllupsverden blir ansett som plus size. Anonymkode: 584a6...d7f Herregud for en dum butikk. Jeg lurer seriøst på hvordan det er mulig å drive en business med kjoler/tøy som maks 10% av målgruppen passer!? Jeg mener, det er jo et ekstremt mindretall av voksne kvinner i Skandinavia som faktisk passer 34-36; gjennomsnittet er for høye (ikke fete!) til å passe noe i den størrelsen!? Jeg er selv "stor" (knapp 180 høy, knapp så tynn som i 20-årene, hvis vi kan si det sånn) men jeg passerte jo 34-36 som 10-åring eller sånt. Hvordan kan brudebutikker få det til, hvis 38 regnes som plus size uten å pisse off meste av kundebasen!? Anonymkode: d839b...81b 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå