AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #1 Del Skrevet 2. august 2020 Jeg sa opp jobben min pga muskel og skjellet plager.Tilretteleggingen var ikke holdbar i yrke mitt. Jeg ønsker ikke å sykemelde meg noe mer fra jobb/ være borte, derfor valgte jeg dette. Legen min har sendt en legeerklæring på tilstanden min til nav. For å dokumentere at jeg sa opp av helsemessig årsaker/gyldig grunn. Jeg leser meg blå på NAVs sider men finner ikke helt svar på om jeg kan få dagpenger. Siden jeg har hatt ubetalt foreldrepermisjon i 9 måneder.(Skulle tilbake på jobb i august) Samtidig er jeg bekymret for at jeg ikke kan søke dagpenger siden jeg ikke kan jobbe med for fysisk jobber. Er det noen med erfaring eller som jobber i nav? Anonymkode: 0a0b3...a58 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #2 Del Skrevet 2. august 2020 Det kan hende du har rett til dagpenger, dette vil NAV vurdere når de mottar en søknad fra deg. Søk fra og med dagen du er arbeidsledig, eventuelt et par dager før (men for all del ikke lenge før eller etter). Anonymkode: fdb85...039 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #3 Del Skrevet 2. august 2020 Tviler på du får noe siden du sa opp... Du skulle heller sykmeldt deg Anonymkode: 9d4be...983 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rem Skrevet 2. august 2020 #4 Del Skrevet 2. august 2020 Legeerklæringen gjør iallefall at du ikke må vente til karenstiden er over. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #5 Del Skrevet 2. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Tviler på du får noe siden du sa opp... Du skulle heller sykmeldt deg Anonymkode: 9d4be...983 1. Er man selv grunn til at man «mister» jobben, så får man 12 uker karenstid på dagpenger. 2. Det er legen som sykemelder ikke pasienten. Anonymkode: 99104...7d4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rem Skrevet 2. august 2020 #6 Del Skrevet 2. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: 1. Er man selv grunn til at man «mister» jobben, så får man 12 uker karenstid på dagpenger. 2. Det er legen som sykemelder ikke pasienten. Anonymkode: 99104...7d4 Ikke når det er helsemessige årsaker i bunnen av oppsigelsen. Jeg har selv sagt opp jobben min og fikk penger fra dag 1. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Buldre Skrevet 2. august 2020 #7 Del Skrevet 2. august 2020 Et vilkår for å få dagpenger er at man er reell arbeidssøker, altså at man kan ta ethvert yrke. Der høres da ut som du ikke oppfyller dette kravet. Du bør likevel søke dagpenger, det hender man får det innvilget likevel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #8 Del Skrevet 2. august 2020 Du kan alltid søke og det er det lureste, så får du svar av NAV om du har rett på dagpenger. Ikke vent med å søke for du får ikke betalt for de dagene som har gått fra du slutter til du søker. Anonymkode: 91a1f...ceb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #9 Del Skrevet 2. august 2020 Ja, alle kan søke dagpenger. Det er ikke alle som får dagpenger! Anonymkode: 5cefe...f72 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #10 Del Skrevet 2. august 2020 Er du en reell arbeidssøker i Nav sin betydning av ordet da? En ting er hva du ønsker eller ikke av sykemeldinger, men et vilkår for å motta dagpenger er at man er en reell arbeidssøker, og ikke er syk, så det kan være at du ikke oppfyller dette vilkåret. Anonymkode: d0602...63e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #11 Del Skrevet 2. august 2020 3 minutter siden, Rem skrev: Ikke når det er helsemessige årsaker i bunnen av oppsigelsen. Jeg har selv sagt opp jobben min og fikk penger fra dag 1. Ja, det kan nok stemme. Svaret mitt var ikke myntet på deg 🙂 men man kan også miste sykepengerettigheter ved ulønnet permisjon. Så da er det nok beste å si opp, søke dagpenger og be legen dokumentere hvorfor vedkommende sier opp. Anonymkode: 99104...7d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #12 Del Skrevet 2. august 2020 Søke kan du, om du får avhenger av hvor mye du tjente i fjor. Anonymkode: f19ae...877 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #13 Del Skrevet 2. august 2020 Man kan ha 50 % nedsatt funksjon og alikevell få dagpenger. Anonymkode: 6f3ef...a9a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #14 Del Skrevet 2. august 2020 Det gjør ingenting av det finnes enkelte jobber du ikke kan gjøre. Så lenge du har legeerklæring, og det har du jo. Anonymkode: a8165...281 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #15 Del Skrevet 2. august 2020 Tusen takk for alle svar! Jeg søker så fort jeg får avklart oppsigelse dato. Takk for tiden deres! Anonymkode: 0a0b3...a58 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå