Gå til innhold

Bør de vente med å komme?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min eksmann og våre tre felles barn (15, 16 og 18 år gamle) har i helga vært i et bryllup i hans familie. De tre skal etter planen komme til meg i morgen. Bør de vente med å komme mtp evt smitte? 

Anonymkode: 48080...f27

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du sjekket om bryllupet var i en kommune med mye ny smitte? Eller om det var gjester fra sånne kommuner... kanskje ikke like lett å sjekke kanskje. Jeg vet faktisk ikke hva jeg hadde gjort. 
syns det er rart at folk ikke kan klare å vente med å ha bryllup. 

Anonymkode: 879b4...64b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg aner ikke hvor mange gjester, om de er fra kommuner med mye smitte eller noe. Ja hodeløst med slike arrangementer nå. Men jeg bare lurer på om de bør vente med å komme til oss. Vi har en liten  3åring og både jeg og samboer jobber i samfunnskritiske yrker. Jeg jobber med pasienter som ikke tåler å bli smittet. 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg aner ikke hvor mange gjester, om de er fra kommuner med mye smitte eller noe. Ja hodeløst med slike arrangementer nå. Men jeg bare lurer på om de bør vente med å komme til oss. Vi har en liten  3åring og både jeg og samboer jobber i samfunnskritiske yrker. Jeg jobber med pasienter som ikke tåler å bli smittet. 

Hadde ventet jeg. 

Hilsen sykehusansatt.

Anonymkode: 38384...167

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min eksmann og våre tre felles barn (15, 16 og 18 år gamle) har i helga vært i et bryllup i hans familie. De tre skal etter planen komme til meg i morgen. Bør de vente med å komme mtp evt smitte? 

Det er skremmende at en mor vurderer å avvise barna sine og nekte dem å komme hjem. Viruset har virkelig fått frem det verste i folk. 

Anonymkode: ff540...08a

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er skremmende at en mor vurderer å avvise barna sine og nekte dem å komme hjem. Viruset har virkelig fått frem det verste i folk. 

Skikkelig ondskapsfullt å ikke ville risikere å ende opp som denne moren:

https://www.nbcdfw.com/news/coronavirus/dallas-mother-of-3-dies-after-complications-following-covid-19-battle/2399361/

Anonymkode: 2dddf...2ef

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Disse barna er såpass store at de helt sikkert vil forstå bekymringen til mor om de blir forklart hvorfor. De vil sikkert også være med på å beskytte sitt søsken på tre år, samt forstå at foreldrenes yrker krever litt ekstra varsomhet.

Jeg ville forklart dem situasjonen, og ventet litt.

Anonymkode: 4026d...db9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Disse barna er såpass store at de helt sikkert vil forstå bekymringen til mor om de blir forklart hvorfor. De vil sikkert også være med på å beskytte sitt søsken på tre år, samt forstå at foreldrenes yrker krever litt ekstra varsomhet.

Jeg ville forklart dem situasjonen, og ventet litt.

Som sagt, viruset har virkelig splittet hele samfunnet, inkludert kjernefamilier. "Du er ikke velkommen i ditt eget hjem". Kult. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Som sagt, viruset har virkelig splittet hele samfunnet, inkludert kjernefamilier. "Du er ikke velkommen i ditt eget hjem". Kult. 

Tror faktisk ikke de store barna vil føle det sånn i det hele tatt. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror faktisk ikke de store barna vil føle det sånn i det hele tatt. 

Selvfølgelig ikke, de vil bare være glad å være noen ekstra dager hos familie som ikke behandler dem som pestbefengte virusspredere. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig ikke, de vil bare være glad å være noen ekstra dager hos familie som ikke behandler dem som pestbefengte virusspredere. 

Jeg er uenig med deg. De er store nok til å forstå at det ikke handler om at de ikke er ønsket. De skjønner at det må tas hensyn utover det som er normalt. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ganske skvetten i disse tider, men dette ble for drøyt for meg. Med mindre de har vært i det berømte bryllupet hvor det faktisk var utbrudd så synes jeg det er langt ute bare å vurdere å stenge ungene ute fra hjemmet sitt.

Anonymkode: b7871...6f3

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er uenig med deg. De er store nok til å forstå at det ikke handler om at de ikke er ønsket. De skjønner at det må tas hensyn utover det som er normalt. 

Det er ikke ulovlig eller imot retningslinjer å delta i familieselskap i Norge. De må verken i karantene eller annet. Så her vil ikke mor ha på besøk barn som ikke har brutt noen retningslinjer eller anbefalinger. Helt uforståelig for meg. 

AnonymBruker
Skrevet

Hadde aldri nektet mine barn å kommer hjem !  Virus el ei! Aldri !

Anonymkode: d6d2d...ae6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hadde aldri nektet mine barn å kommer hjem !  Virus el ei! Aldri !

Anonymkode: d6d2d...ae6

Jeg tenker - hva gjorde alle foreldre som fikk hjem sine studentbarn da universitetene stengte i mars og studentene ble bedt om å dra hjem? Lot dem sove på gata i 14 dager?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan jo ikke kreve at mine sykepleiere skal leve sine liv på privaten slik eller sånn, men jeg håper jo veldig at de tar så lite risiko som mulig.

- Pasient i risikogruppe

Anonymkode: 1acf7...d03

• Opprett ny...