Gå til innhold

Klamydia hjelp


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal begynne å ta Doxylin. Ettersom jeg forstår må disse ta med et måltid, men uten kalium og jern. 
hva kan jeg spise da? Det er jo melk i både brød og knekkebrød for eksempel.

Anonymkode: f57ab...9d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk bare beskjed om å ikke drikke melk eller spise ost og yoghurt til måltidet. Jeg tar multivitaminer som inneholder både jern og kalsium og disse var ikke noe problem.

Anonymkode: 19998...8d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk bare beskjed om å ikke drikke melk eller spise ost og yoghurt til måltidet. Jeg tar multivitaminer som inneholder både jern og kalsium og disse var ikke noe problem.

Anonymkode: 19998...8d9

Tok du test etterpå for å sjekke om det var borte også?

Anonymkode: f57ab...9d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en som har melkeallergi. De fleste brød og knekkebrød inneholder ikke melk. Smør uten melk er lett tilgjengelig på alle matvarebutikker. Står da gjerne «UTEN MELK» på smørboksene. 

Du kan fint spise «normalt».

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skal begynne å ta Doxylin. Ettersom jeg forstår må disse ta med et måltid, men uten kalium og jern. 
hva kan jeg spise da? Det er jo melk i både brød og knekkebrød for eksempel.

Anonymkode: f57ab...9d8

Det er så små mengder kalsium i brød og knekkebrød så det trenger du ikke å tenke på. Ikke spis eller drikk typiske melkeprodukter bare.

Du vet at du lett kunne fått svar på dette spørsmålet uten å opplyse om Klamydiaen ikke sant? Det gjør ikke noe å si det, for all del, jeg har selv vært i samme båt så jeg dømmer ingen. Men egentlig ikke relevant for spørsmålet ditt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tok du test etterpå for å sjekke om det var borte også?

Anonymkode: f57ab...9d8

Ja, var kvitt det etter kuren :)

Anonymkode: 19998...8d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På brevet står det at jeg bare skal ta på ny hvis jeg har symtomer. Noe jeg ikke har nå en gang. Føler meg ikke trygg uten å sjekke på ny egentlig.

Anonymkode: f57ab...9d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

På brevet står det at jeg bare skal ta på ny hvis jeg har symtomer. Noe jeg ikke har nå en gang. Føler meg ikke trygg uten å sjekke på ny egentlig.

Anonymkode: f57ab...9d8

Jeg fikk beskjed om å sjekke på nytt etter noen uker nettopp fordi symptomene er så vage. Har problemer med rygg så har ikke tenkt over at det kunne være symptomer på klamydia engang de plagene jeg har hatt, men noe overlappet jo så ja.

Anonymkode: 19998...8d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...