Gå til innhold

Datingråd: HJELP!

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ok, da skal jeg kaste meg ut i det! Jeg har aldri datet noen fra internett, så jeg vet egentlig svært lite om hvordan det fungerer.

Jeg er en dame som nærmer meg 40 (uten barn). Jeg er ute etter et langvarig, seriøs forhold med en mann som enten er omtrent på min egen aldren, men han kan også være eldre enn meg. Jeg er ikke ute etter menn som er yngre enn meg.

Kan noen med litt mer erfaring i forhold til dating være så snille å svare på mine spørsmål?

1. Hvilken datingsider bør jeg registerer meg på? 

2. Jeg vet at det er flere datingsider (Tinder, Sukker og Match) som single bruker. Er det noen jeg skal holde meg unna pga alderen min eller pga useriøse brukere?

3. Er det "lov" eller lurt å registere seg flere steder eller blir det sett på som noe negativt?

4. DETTE ER SVÆRT VIKTIG: Foreldrene mine har sørget for at jeg har fått et ganske unikt navn. Jeg har altså et navn som èn annen personen i dette landet har. Hvordan skal jeg gå frem? Blir litt merkelig hvis jeg skal hemmeliggjøre navnet mitt, samtidig ønsker jeg ikke å dele "privatlivet" med en mann jeg knapt kjenner.  Jeg har aldri hatt et kallenavn, det blir derfor veldig uvant hvis jeg skal begynne å kalle meg selv for noe annet enn det jeg faktisk heter.

5. Hva er kjennetegn på en typisk mann som kun er ute etter sex? Vil gjerne slippe å bruke tid på slike.

Setter pris på alle svar.

Anonymkode: 59475...1e7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

1. De vanligste og største er Møteplassen eller Sukker, men det er jo mange andre også. Tinder er vel mer en sjekkeapp, den har jeg aldri prøvd. 

2. Tinder regnes som mer useriøs side. Jeg vil også fraråde sider som Badoo og Twoo. Når det er sagt så har alle datingsider dessverre mange useriøse brukere. De er overalt.

3. Ja, det er lov å registrere seg på flere sider og veldig mange gjør det. Vet at endel ikke gjør det også da, så er opp til deg. Kan være lurt å bare starte med en side i første omgang hvertfall. 

4. Du oppretter jo en profil med et nick, et kallenavn du selv velger. Du opplyser ikke om hva du egentlig heter før du føler deg trygg på å gjøre det. Viktig å holde identiteten skjult til du kjenner mannen godt og har møtt han.

5. Denne er vanskelig for de mennene finnes overalt på datingsider. Det viktigste kjennetegnet er at de starter med å prate om sex eller begynner å prate om det tidlig i chatten. De blir fort uinteressert hvis du ikke er med på å prate om sex. 

Anonymkode: 134fb...334

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

1. De vanligste og største er Møteplassen eller Sukker, men det er jo mange andre også. Tinder er vel mer en sjekkeapp, den har jeg aldri prøvd. 

2. Tinder regnes som mer useriøs side. Jeg vil også fraråde sider som Badoo og Twoo. Når det er sagt så har alle datingsider dessverre mange useriøse brukere. De er overalt.

3. Ja, det er lov å registrere seg på flere sider og veldig mange gjør det. Vet at endel ikke gjør det også da, så er opp til deg. Kan være lurt å bare starte med en side i første omgang hvertfall. 

4. Du oppretter jo en profil med et nick, et kallenavn du selv velger. Du opplyser ikke om hva du egentlig heter før du føler deg trygg på å gjøre det. Viktig å holde identiteten skjult til du kjenner mannen godt og har møtt han.

5. Denne er vanskelig for de mennene finnes overalt på datingsider. Det viktigste kjennetegnet er at de starter med å prate om sex eller begynner å prate om det tidlig i chatten. De blir fort uinteressert hvis du ikke er med på å prate om sex. 

Anonymkode: 134fb...334

Takk for utfyllende svar på mine spørsmål. Når det kommer til punkt 4: Blir det for dumt hvis jeg møter han 2-3 ganger før jeg forteller han hva jeg heter? Hvordan skal jeg gjøre det uten å virke sær eller paranoid? "jeg er ikke klar for å fortelle deg hva jeg heter" kan jo virke litt rart på de fleste?

Ts

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for utfyllende svar på mine spørsmål. Når det kommer til punkt 4: Blir det for dumt hvis jeg møter han 2-3 ganger før jeg forteller han hva jeg heter? Hvordan skal jeg gjøre det uten å virke sær eller paranoid? "jeg er ikke klar for å fortelle deg hva jeg heter" kan jo virke litt rart på de fleste?

Ts

Det blir helt feil ja! Det er slikt jeg forteller etter å chattet litt. Du kan ikke vente med å fortelle hva du heter til dere har datet flere ganger :) Da vil alle du møter tro at du ikke er helt i lodd! Skjemmes du over navnet ditt så få det et nytt :)  Dessuten navnet skjemmer ingen :)  Stoler du ikke på de du snakker med så bør du heller ikke date de. Jeg forteller navnet mitt etter at vi har chattet litt de gangene jeg har datet på nettet.

Anonymkode: 189e7...379

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville prøvd Tinder. Det er der det enorme flertallet av brukere er.

Anonymkode: 23f42...b5f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det blir helt feil ja! Det er slikt jeg forteller etter å chattet litt. Du kan ikke vente med å fortelle hva du heter til dere har datet flere ganger :) Da vil alle du møter tro at du ikke er helt i lodd! Skjemmes du over navnet ditt så få det et nytt :)  Dessuten navnet skjemmer ingen :)  Stoler du ikke på de du snakker med så bør du heller ikke date de. Jeg forteller navnet mitt etter at vi har chattet litt de gangene jeg har datet på nettet.

Anonymkode: 189e7...379

Jeg skjemmes ikke over navnet mitt, men det er bare jeg og en annen person i hele Norge med dette navnet 😊 Hadde selvfølgelig ikke vært et tema hvis navnet mitt var et helt ordinært navn. Det jeg mener er at jeg vil slippe å utlevere meg til alle som jeg blir kjent med, før jeg føler at vi har noe på gang. Skjønner at jeg virker helt paranoid, det er derfor jeg spør om råd.

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville prøvd Tinder. Det er der det enorme flertallet av brukere er.

Er menn seriøse der? Jeg har hørt litt av hvert om Tinder, mest at det er stedet for ONS. Noe som er helt utelukket for min del.

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Er menn seriøse der? Jeg har hørt litt av hvert om Tinder, mest at det er stedet for ONS. Noe som er helt utelukket for min del.

Menn er like seriøse og useriøse overalt. Alle som er på Sukker og Møteplassen, er også på Tinder, men mange som er på Tinder, er ingen andre steder.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Menn er like seriøse og useriøse overalt. Alle som er på Sukker og Møteplassen, er også på Tinder, men mange som er på Tinder, er ingen andre steder.

Takk, da skal jeg prøve meg der😊

AnonymBruker
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

5. Hva er kjennetegn på en typisk mann som kun er ute etter sex? Vil gjerne slippe å bruke tid på slike.

Hvis du har vært her på KG i mer enn to dager,  så vil du skjønne at slik informasjon er noe du kunne blitt veldig rik på. Du kan ikke gardere deg mot å gå på noen smeller.  

Ha følerne ute, og gjør det som føles rett.  En kvinne som har guarden oppe, og piggene ut hele tiden,  er ikke fristende å date. Det seksuelle vil være en viktig del av samlivet videre, for de aller fleste. M51

Anonymkode: c382b...3ca

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du har vært her på KG i mer enn to dager,  så vil du skjønne at slik informasjon er noe du kunne blitt veldig rik på. Du kan ikke gardere deg mot å gå på noen smeller.  

Ha følerne ute, og gjør det som føles rett.  En kvinne som har guarden oppe, og piggene ut hele tiden,  er ikke fristende å date. Det seksuelle vil være en viktig del av samlivet videre, for de aller fleste. M51

Anonymkode: c382b...3ca

😁Du har helt rett!

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette hadde jeg ikke fått med meg. Takk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...