Gå til innhold

Fri fra jobb ivf


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal igang med mitt første ivf forsøk. Vi skal ha uttak på tirsdag og jeg spurte sjefen min med engang jeg fikk datoen fra klinikken om jeg kunne få fri fra mandag ogi en uke fremover ( jeg må reise til oslo dagen før uttak og blir i oslo til innsettet er over)

Problemet er at sjefen min nekter meg fri. 

Jeg har ikke fortalt sjefen akkurat hva vi går gjennom, men har forklart at det er noe veldig viktig vi går gjennom.

 

Hva skal jeg gjøre?

Å fortelle sjefen hva dette gjelder er uaktuelt da sjefen tidligere har brutt taushetsplikten sin ovenfor meg

Anonymkode: a5c15...e34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enten må du søke om velferdspermisjon, skal du ha med lønn må du nok legge ved innkalling som dokumentasjon, eller så må du gå over sjefen din til hens sjef igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Neutral90 skrev:

Enten må du søke om velferdspermisjon, skal du ha med lønn må du nok legge ved innkalling som dokumentasjon, eller så må du gå over sjefen din til hens sjef igjen. 

Har man krav på velferdspermisjon over så mange dager når det er dager innimellom der som man ikke har time på sykehus? Ivf er jo også noe man gjør frivillig så vet ikke om det inngår i velferdspermiskon?

Anonymkode: a5c15...e34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tenker at det beste er å være der fra uttak til innsettet er ferdig, og vi vet jo ikke enda om det settes inn på dag 2, 3 eller 5

Anonymkode: a5c15...e34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får sykemelding i 3 dager fra klinikken, uttak-dagen i mellom-innsett. Det bør holde selv ved Oslo-reise. Du kan reise kvelden før, eller morgenen, for uttak. Og tilbake rett etter innsett. 

Fastlegen gir lengre sykemelding om det er behov for det. 

Alternativet er å fortelle leder. Jeg hadde veldig god erfaring med dette, og åpen kommunikasjon førte til fleksibilitet begge veier. Men ser jo at dette ikke gjelder på alle arbeidsplasser. 

Anonymkode: 56ec9...596

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

45 minutter siden, Pillowtalk skrev:

https://lovdata.no/dokument/NL/lov/1997-02-28-19/KAPITTEL_5-4#§8-1
 

les paragraf: 8-4 h.

Du har rett til å være borte fra jobb. Tror sykehuset gir deg 3 dagers sykemelding for uttak. Trenger dere en hel uke tror du? 
 

Lykke til🌼

 

Den paragrafen handler om rett til sykepenger, som forutsetter sykemelding fra lege. Det er ikke bare å gå til sjefen og si at man skal ha fri.

Anonymkode: 6a80e...e42

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den paragrafen handler om rett til sykepenger, som forutsetter sykemelding fra lege. Det er ikke bare å gå til sjefen og si at man skal ha fri.

Anonymkode: 6a80e...e42

Da kan man kanskje ta en tur til fastlegen da😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal igang med mitt første ivf forsøk. Vi skal ha uttak på tirsdag og jeg spurte sjefen min med engang jeg fikk datoen fra klinikken om jeg kunne få fri fra mandag ogi en uke fremover ( jeg må reise til oslo dagen før uttak og blir i oslo til innsettet er over)

Problemet er at sjefen min nekter meg fri. 

Jeg har ikke fortalt sjefen akkurat hva vi går gjennom, men har forklart at det er noe veldig viktig vi går gjennom.

 

Hva skal jeg gjøre?

Å fortelle sjefen hva dette gjelder er uaktuelt da sjefen tidligere har brutt taushetsplikten sin ovenfor meg

Anonymkode: a5c15...e34

Jeg ble sykmeldt. Jeg fortalte grunnen til sjefen og han brøt taushetsplikten og så ringte en kollega og sa at alle visste det. Så støtter deg i å holde det hemmelig. 
Ta kontakt med fastlegen. Evt ferie?

Anonymkode: d7f4c...52f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg skal igang med mitt første ivf forsøk. Vi skal ha uttak på tirsdag og jeg spurte sjefen min med engang jeg fikk datoen fra klinikken om jeg kunne få fri fra mandag ogi en uke fremover ( jeg må reise til oslo dagen før uttak og blir i oslo til innsettet er over)

Problemet er at sjefen min nekter meg fri. 

Jeg har ikke fortalt sjefen akkurat hva vi går gjennom, men har forklart at det er noe veldig viktig vi går gjennom.

 

Hva skal jeg gjøre?

Å fortelle sjefen hva dette gjelder er uaktuelt da sjefen tidligere har brutt taushetsplikten sin ovenfor meg

Anonymkode: a5c15...e34

Man har vel krav på sykepenger når man får behandling for barnløshet? Ring sykehuset/klinikken og spør om de kan gi deg sykemelding. 

Så sier du til sjefen at du skal til Oslo for helsehjelp og forteller hvilke dager du kommer til å være sykemeldt.

Anonymkode: a23c1...b59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...