Gå til innhold

Når sette på negler?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til dere som skal sette på falske negler - når setter dere på disse? Og er det noen som vet sånn ca hvor mye det koster?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Pris vet jeg ikke, men jeg gjorde dette torsdag før bryllupet vårt (vi giftet oss en lørdag). Dette var ypperlig tidspunkt.

I 2002 tror jeg at jeg betalte 700 kr, men den prisen har nok forandret seg. :)

Endret av Augustbrud02
Skrevet

Jeg satt på mine på onsdag, det var også ypperlig. Jeg er ikke vant med lange negler så da fikk jeg tid til å venne meg til det.

Prisen husker jeg ikke :)

Skrevet

Prisen varier veldig. Alt etter som hvilken salong en bruker, men er vanlig at det ligger på ca.700 kr

Det finnes jo endel hjemme salonger som gjør dette billig. Jeg gikk til en som bare skulle ha 450. ( de som har salong hjemme slipper jo å betale leie)

Skrevet

ok, prisen var vel som ventet, men går det greit å sette dem på en uke før, altså lørdagen før jeg gifter meg? Er alene på jobb, og nesten umulig å få fri til noe den siste uka!! Hvor lenge sitter neglene på?

Skrevet

Klart det går an å sette dem på en uke før. Bare husk på å reparere dem litt før den store dagen. Fersk neglelakk o.l

Vær forsiktig med såpevann o.l slik at du ikke skader dem unødvendig, men det blir vel ikke så mye husarbeid den uken :ler2:

Neglene sitter på til du fjerner dem, ( med aseton som en kjøper på apoteket. Negle damen informerer om dette.) Eneste er at de vokser ut, og hvis du skal fortsette å ha dem må du inn til etterfylling.

Skrevet

Jeg er heldigvis velsignet med sterke negler, men fikk satt på en gang av en venninne som skulle øve seg. Mine negler vokser veldig fort, og etter en uke vistes det tydelig ordentlig negl mellom neglebånd og fake negl. Så jeg ville ikke gjort det en uke før, det er ikke pent med sånn kant!

Gjest Gjest_brudzilla_*
Skrevet

jeg la neglene en dag før, altså fredagen. betalte 650 kr, og neglene holdt veldig lenge. var veldig fornøyd.. :)

Skrevet

Jeg legger negler selv, så jeg har litt erfaring med dette. Det er veldig forskjellig fra person til person hvor fort neglene vokser, men jeg ville nok ikke tatt sjansen på å sette på neglene en uke før, på de fleste så vil det da vises en kant innerst ved neglen etter en uke siden dine ekte vokser under. Det er ikke særlig pent.

Kanskje vil ikke de fleste se det, men jeg kan nesten garantere at du selv kommer til å irritere deg over at neglene dine ikke er perfekte på den store dagen.

Hvis du aldri har hatt negler før, så bør du nok legge dem på torsdag om du skal gifte deg lørdag - slik at du får et par dager å venne deg til dem på men samtidig rekker de ikke vokse så mye.

Hvis du har hatt lange negler før, ville jeg ventet til fredag med å legge dem på.

Jeg kommer til å legge på mine på torsdag siden jeg gifter meg på fredag. Om jeg ikke legger dem på tidlig på morgenen på bryllupsdagen også - det tar bare en times tid, så hvis du gifter deg i 15-16 tiden kan det hende du får tid til det da.

Du vet at de fleste designerne har muligheten til å gjøre det fram til ca. kl. 20-21 om kvelden? Det er bare å ringe og si grunnen, så er de fleste greie med å la deg komme sent på kvelden siden du skal gifte deg.

Hvis du skal ha neglelakk og ikke fransk manikyr så vil jeg anbefale å legge den på på bryllupsdagen og la forloveren din e.l. legge den på deg så du er sikker på den blir pen og jevn - og at du ikke rekker å rispe av noe kvelden før når du driver med siste stress-forberedelser.

Det verste jeg ser er ustelte negler, hehe.. :perfeksjonist:

Prisene varierer veldig, men hos de som ikke gjør det hjemme ligger prisene på rundt 700-750kr, gjerne rundt 50-100kr ekstra om du skal ha tofarget (altså fransk manikyr). Dessuten varierer det litt på om du legger med gelè, silke eller akryl.

Jeg vil iallfall anbefale deg til å ikke gå til en som ikke er proff når du skal gjøre det til bryllupet, du vil sikkert ha så vellykket som mulig.

Et billigere alternativ om du skal ha neglene kun til bryllupsdagen; kjøp på Cubus for ca. 80kr - de har både tofargede og ensfargede. Hvis du passer på at det ikke kommer luftbobler imellom, så sitter de godt nok for en dag! Vil anbefale merket Depend - med rosa lim. Hvis det er vanskelig å legge på selv, så få ei venninne til å hjelpe deg!

Jeg bruker disse selv innimellom hvis jeg ikke har tid til å støpe på meg selv, og de holder i godt over en uke for meg - men da må jeg ta dem av pga den ekte som vokser under.

Lykke til!

Skrevet

Også glemte jeg en viktig ting; Bruk acetonfri neglelakkfjerner! (Designeren vil sikkert si fra om dette, men sånn i tilfelle.)

Skrevet

Tusen takk Lassie!!! Da tror jeg at jeg går for de depend neglene, og setter de på dagen før, det er jo tuusen ting å gjøre i uka før bryllupet, samtidig som jeg må jobbe 8,5 t hver dag:)

Skrevet

Jeg satt på dagen før. Tror jeg var lurt. For mine negler vokser også veldig fort! Så etter en uke syntes det godt at det ikke var ekte negeler for å si det sånn! =) Betalte 400 kr.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...