Gjest Violetta Skrevet 14. juli 2005 #1 Skrevet 14. juli 2005 Hva setter du størst pris på ved ferien? Jeg selv har hatt to typer ferie nå, en med og en uten min datter (hun er på ferie med sin far). I ferien sammen med min datter reiste hadde vi vår første ferie sammen der vi faktisk reiste bort, og det var fantastisk å oppleve nye ting sammen med henne og se nye ting gjennom hennes øyne, samtidig som vi hadde mye tid sammen. I min aleneferie som er nå, er det utrolig deilig med sjokoladekjeks og cola til frokost , bestemme helt over min egen tid og lange turer i skog og mark med hunden min.
Gjest Emera Skrevet 14. juli 2005 #2 Skrevet 14. juli 2005 Hva setter du størst pris på ved ferien? Jeg selv har hatt to typer ferie nå, en med og en uten min datter (hun er på ferie med sin far). I ferien sammen med min datter reiste hadde vi vår første ferie sammen der vi faktisk reiste bort, og det var fantastisk å oppleve nye ting sammen med henne og se nye ting gjennom hennes øyne, samtidig som vi hadde mye tid sammen. I min aleneferie som er nå, er det utrolig deilig med sjokoladekjeks og cola til frokost , bestemme helt over min egen tid og lange turer i skog og mark med hunden min. ← Det du beskriver er veldig likt slik som jeg har det! Bortsett fra at jeg ikke har hund... Jeg reiser på en liten ferie med datteren min nå i morgen (Liseberg). Da jeg var barn, var vi på Liseberg flere ganger, og det skal bli gøy å være sammen med henne der! Når hun så reiser videre med faren sin, skal jeg kose meg og bare være voksen. Blir godt det, og. Gjøre akkurat hva jeg vil, komme og gå som det passer meg. Kunne ønsket meg litt romatikk, kanskje, men det ser dårlig ut så langt... Men, hvem vet..?
Gjest Bhsiltsk Skrevet 14. juli 2005 #3 Skrevet 14. juli 2005 Det beste med ferie er å være sammen med samboer 24/7. Så er det å være på hytta og sole meg naken. Og slippe å sette klokka til vekking hver kveld. -Selv om jeg er VELDIG glad for å ha fast jobb, altså Kunne gå turer med hunden FØR klokka fire om ettermiddagen.
Malou Skrevet 14. juli 2005 #4 Skrevet 14. juli 2005 Det beste med ferien for meg er helt klart å slippe å tenke på klokka hele tiden, og istedet falle inn i en mer naturlig rytme. Stå opp når man har lyst, legge seg når man lyst, spise når man har lyst. Slippe å sitte på jobben og ha lyst til å gjøre noe helt annet, samt slippe å stå i kø på veien til og fra jobb. Frihet til virkelig å nyte livet! Også er det en gyllen mulighet til å reise! Om 3½ uke er det min tur!
Tusseline Skrevet 14. juli 2005 #5 Skrevet 14. juli 2005 Det beste med ferien er helt klart at jeg slipper skolearbeidet. Være sammen med venner, reise, tjene penger osv. er også befriende.
Arkana Skrevet 14. juli 2005 #6 Skrevet 14. juli 2005 Det beste med ferien er å kunne gjøre som man vil. Sove lenge om morgenen, være med samboeren min hele dagen, fylle dagen med akkurat det som passer deg, grilling og annen god sommermat. Både jeg og samboeren min har 7 uker sommerferie i år, og vi nyyyyyyter det!
Gjest Embla s Skrevet 14. juli 2005 #7 Skrevet 14. juli 2005 Det beste med min ferie, er at den er såpass lang at jeg rekker både badeferie, småturer med overnatting, norgesferie. Får også gjort unna en mengde forefallende ting hjemme (rydde/kaste fra loft og kjeller, papirarbeid, små oppussingsprosjekter osv) og ikke minst så kan jeg ta noen dager hvor jeg kan tillate meg å sitte og surfe dagen lang, sitte med venner på verandaen og nyte mat og vin til langt på kveld - midt i uka! osv. Dvs: Ferieturer, totalt useriøst slarafenliv, tid til å gjøre prosjekter jeg ikke rekker til vanlig! Ferie er fantastisk! (også syns jeg ferien gir ny drive og pågangsmot i fht dagliglivet, enten det er jobb, skole eller studier. På slutten av ferien er det alltid koselig å begynne på hverdagen igjen!)
Morea Skrevet 14. juli 2005 #8 Skrevet 14. juli 2005 Mye å glede seg til med ferie (Dersom jeg hadde hatt ferie i år da...). Kunne ta alt i sitt eget tempo, være sammen med sambo og gode venner. Sitte i parken og grille i stedet for å stå foran stekovnen, og drikke vin til langt på kvelden for så å gå hjem, og det er fremdeles varmt og masse mennesker ute. Det liker jeg. Men det jeg liker aller best er egentlig å glede meg til ferien. Det er en god følelse det!
Quinden Skrevet 14. juli 2005 #9 Skrevet 14. juli 2005 Slippe klokken, spise, sove når en har lyst. Være sammen med min høyt elskede mann og mine unger, reise til utlandet og nyte varmen og hverandre... slippe stress og kav som vi har i hverdagen. Ferie er fantastisk.... men også godt å begynne på han igjen når ukene er over...
Gjest gjest1 Skrevet 14. juli 2005 #10 Skrevet 14. juli 2005 Har ikke ferie i år jeg, helt ny i jobben. Sitter på kontoret og ser på sola ute, og ønsker NESTEN at det hadde regnet slik at jeg ikke gikk glipp av flotte utedager med venner, strand og utepils ... Men jeg unner dere andre å ha ferie.
Gjest Darcy Skrevet 14. juli 2005 #11 Skrevet 14. juli 2005 Helt klart å kunne legge meg når det passer meg uten å måtte tenke på at jeg må tidlig opp !
Grooo Skrevet 14. juli 2005 #12 Skrevet 14. juli 2005 Det beste med ferie fra den vanlige "kontor-jobben" er at jeg kan jobbe så mye jeg vil med de andre små-jobbene mine, sove lenge en dag, stå opp tidlig den neste.. Grille til frokost... Bare ta ting akkurat som de kommer Jeg jobber i skolen og har sju uker fri derfra i sommer, men har noen andre små jobber som skal gjøres. Men ingen bestemmer NÅR de skal gjøres, så bare det blir gjort er jeg helt fri til å velge når. Laptop i sola på verandaen er helt greit for meg
Klips Skrevet 14. juli 2005 #13 Skrevet 14. juli 2005 Å samle opplevelser og stemninger til å tenke på resten av året. Aller helst på reise (til storby eller annet interessant sted, helst ikke "Syden") Og gjerne sammen datter, selv om det ikke blir noe slaraffenliv og langsoving er det mye viktigere å være sammen med henne. Nå blir det ikke noen reise denne sommeren (vi var utenlands i april, så jeg får ikke klage), men opplevelser skal vi samle likevel. Mrk.: det trenger ikke være så voldsomt, bare det å se toåringen i badering for første gang er noe jeg kommer til å huske (og har på film )
^me^ Skrevet 15. juli 2005 #14 Skrevet 15. juli 2005 og sove lenge, slippe og gå på jobb (eller og bli oppringt av sjefen og få beskjed om at de trenger meg på jobb, pga sykdom e.l på fridager!) oppleve masse sammen med min samboer, reise langt sammen, sitte ute og grille og kose oss med drikke og gå og legge oss når det passer oss uten og tenke på at vi skal på jobb tidlig neste morgen. lure på hva vi skal finne på dagen etter og bare ha meningløse dager der man spiser chips og brus til frokost, sitte mange timer på pc'en og se på tv i altfor mange timer. jeg får kansje min første tur til syden i år!!!gleder meg!
Gjest Gjesta Skrevet 15. juli 2005 #15 Skrevet 15. juli 2005 Det aller, aller beste med ferien er selve forventningene, syns jeg! Og det å ikke ha noe over seg - det å kunne sitte oppe så lenge man vil om kvelden, stå opp når man vil... Jeg er nesten avhengig av å reise bort for å nyte ferien til fulle - for det er først da jeg slapper helt av og kobler ut. Elsker å lese i timesvis, løse 100 kryssord, høre på radioen og bare nyte tilværelsen. Deilig å oppleve ting med min kjære, gjøre ting uavhengig av klokke, ta ting på sparket. Men som sagt - ferien er nesten best på forhånd!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå