Gå til innhold

Frekk eldre dame kaldte meg overvektig


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vet at jeg er litt overvektig. Veier nok 15 kg over det jeg egentlig skulle veid i forhold til høyden min. I dag ble jeg helt satt ut. Jeg var på kafe, gikk ut for å ta meg en røyk da en eldre dame satt på bordet ved siden av meg. Hun satt å stirret på meg, så sa hun at jeg hadde en smule på haken. Jeg ble litt flau å sa høflig Takk for at du sier ifra og lo litt. Da rister hun på hodet og sukker. Jeg ignorerte henne, helt til hun kom bort til mitt bord og begynte prate med meg. Midt i samtalen sier hun at jeg må tenke på helsen min og begynner anbefale meg greterodekurs. Hun ødela hele dagen min. Vi ble sittende og snakke om greterodekurt i sikkert 30 minutter. Når jeg kom hjem drev jeg å tenkte på hva jeg kunne svart og hvordan jeg kunne latt situasjonen bli anderledes. Og dette irriterer meg nå. Hva er galt med slike eldre frekke damer? Hva får dem til å holde på sånn der? Jeg har fortalt det til veninnen min og hun sier det er frekt, og at dette var en eldre dame som var skravlesyk og alene. 

Anonymkode: f6c56...fa7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det var frekt.

Hun har vel kommet i den alderen at hun gir faen. Hun tror vel det er bedre for henne å gi utløp for hva hun tenker, enn å holde det inne. Hun syntes nok du var overvektig og at du burde stumpe røyken. 

Skjønner at situasjonen var ubehagelig, men prøv å slipp det. Tenk heller hvor stakkarslig hun er som lar sin bitterhet gå utover en fremmed på den måten. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste gang ber du vedkommende om å gå tilbake til sitt eget bord. Du trenger ikke godta at noen kommer til ditt bord som du ikke kjenner eller er interessert i å prate med. Det er din dag og du skal slippe å prate om ubehagelige ting med fremmede. 

Anonymkode: fb3b4...977

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig spesielt ja, når det i tillegg er en helt fremmed person som du ikke kjenner. Er du 15 kg for mye så er du jo langt fra den mest overvektige her ute, men kanskje observerte hun matvanene dine og var rett og slett ikke enig i dem. 

Anonymkode: 63553...4db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, kjøkkenkar skrev:

Hvorfor ikke bare stumpe røyken å prøve. Sparer penger og får bedre helse.

Det er ikke poenget. 

Anonymkode: c901e...924

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hun ødela hele dagen min. Vi ble sittende og snakke om greterodekurt i sikkert 30 minutter.

Hvorfor i alle dager snakket du med henne i 30 minutter? Nå mener jeg ikke å sparke deg når du ligger nede, men kjære deg, er jo bare å be henne reise ditt sola går ned når hun kommer med uønskede kommentarer som dette. HVOR er ryggraden .... 

Anonymkode: 35171...47c

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke poenget. 

Anonymkode: c901e...924

Hvis poenget er å slippe mas, så er det bare å si at du vet hva du burde gjøre, og er uinteressert i å høre om det. Hvis du har en røyk, så er det jo bare å blåse den i trynet på den som forstyrrer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, kjøkkenkar skrev:

Hvorfor ikke bare stumpe røyken å prøve. Sparer penger og får bedre helse.

Det er ett godt poeng!

Anonymkode: b74b4...7ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje hun er senil eller har noen utfordringer? Utrolig uhøflig. Skjønner TS når hun ikke klarer å be henne om å pelle seg bort, jeg hadde blitt så satt ut! 😄 ikke tenk på det 😊 

Anonymkode: c901e...924

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Neste gang ber du vedkommende om å gå tilbake til sitt eget bord. Du trenger ikke godta at noen kommer til ditt bord som du ikke kjenner eller er interessert i å prate med. Det er din dag og du skal slippe å prate om ubehagelige ting med fremmede. 

Anonymkode: fb3b4...977

Tusen takk for rådet, men sånn er ikke jeg. Det ville ikke fallt meg naturlig og jeg ville fått dårlig samvittighet etterpå. Ts

Anonymkode: f6c56...fa7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Rant skrev:

Ja, det var frekt.

Hun har vel kommet i den alderen at hun gir faen. Hun tror vel det er bedre for henne å gi utløp for hva hun tenker, enn å holde det inne. Hun syntes nok du var overvektig og at du burde stumpe røyken. 

Skjønner at situasjonen var ubehagelig, men prøv å slipp det. Tenk heller hvor stakkarslig hun er som lar sin bitterhet gå utover en fremmed på den måten. 

Jeg skal prøve å ikke tenke på det, men merket at dette satt et spor i meg. Ts

Anonymkode: f6c56...fa7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andre kvinnfolk har en skikkelig utrivelig tendens til å plumse ut om kroppen til andre kvinner. Jeg er også ca 15 kg for mye. En kollega spurte meg om jeg var gravid. Nei jeg har bare blitt tjukk sa jeg for å få henne litt flau. Men tok hun hintet? Ja jeg ser det svarte hun. Du hadde jo ikke mage før.  🤡 Sånne sosialt tilbakestående mennesker må man bare tenke at ikke har mye å si eller gjøre på. Kjærringer som har fastnet i et tankemønster får du ikke endret uansett.  Tenk bare at de ikke er verdt din tid og energi 

Anonymkode: d3240...88b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, kjøkkenkar skrev:

Hvorfor ikke bare stumpe røyken å prøve. Sparer penger og får bedre helse.

Jeg kommer ikke til å slutte å røyke, kanskje senere en gang i livet, men det er ikke noe jeg har lyst til nå. Men poenget er at hun eldre damen kaldte meg for overvektig. Ts

Anonymkode: f6c56...fa7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er veldig spesielt ja, når det i tillegg er en helt fremmed person som du ikke kjenner. Er du 15 kg for mye så er du jo langt fra den mest overvektige her ute, men kanskje observerte hun matvanene dine og var rett og slett ikke enig i dem. 

Anonymkode: 63553...4db

Tusen takk, du gjør humøret mitt bedre 💖 Ts

Anonymkode: f6c56...fa7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor i alle dager snakket du med henne i 30 minutter? Nå mener jeg ikke å sparke deg når du ligger nede, men kjære deg, er jo bare å be henne reise ditt sola går ned når hun kommer med uønskede kommentarer som dette. HVOR er ryggraden .... 

Anonymkode: 35171...47c

Jeg ble satt ut og jeg syntes synd på henne. Jeg er alltid snill mot folk. Ville ikke fallt meg naturlig å svare henne frekt som andre kanskje ville gjort. Ts

Anonymkode: f6c56...fa7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje hun er senil eller har noen utfordringer? Utrolig uhøflig. Skjønner TS når hun ikke klarer å be henne om å pelle seg bort, jeg hadde blitt så satt ut! 😄 ikke tenk på det 😊 

Anonymkode: c901e...924

Tusen takk 💗 Ts

Anonymkode: f6c56...fa7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man bør vaske sine egne hender før man peker på andre. Jeg tror ikke hennes egne hender er så veldig rene for å si det slik. Ikke bry deg om hva et stakkarslig menneske poengterer. Det er ditt liv og du bestemmer helt selv hvordan du vil leve det. Ingen har rett til å bestemme over det. 

Og om du noen gang skal gå ned i vekt eller slutte å røyke, så skal du gjøre det for deg selv og INGEN andre. Du må ALDRI la slike kommentarer bestemme over deg! Og du bestemmer HELT SELV hva du ønsker og ikke ønsker!

Klem💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ble satt ut og jeg syntes synd på henne. Jeg er alltid snill mot folk. Ville ikke fallt meg naturlig å svare henne frekt som andre kanskje ville gjort. Ts

Anonymkode: f6c56...fa7

Du er ikke frekk om du sier at du er klar over ting du kan gjøre for helsen din og er uinteressert i å høre mer om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eldre damer er ofte de frekkeste og mest kravstore menneskene man kan møte. Har opplevd noe av det samme. Skulle noe lignende skje igjen får du ta igjen. Det har jeg gjort opptil flere ganger (har jobbet en del i servicebransjen ved siden av studier), og jeg kan love deg at de fleste holder kjeft.

Forslag til neste gang: Lat som om du tror vedkommende er dement. Spør hvor pleieassistenten er eller om hun vet hvor hun bor. Hva enn vedkommende svarer, kan du si at du trodde hun var dement siden hun tydeligvis har glemt hvordan man oppfører seg blandt folk. 

 

Anonymkode: b3c9d...2b5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...