Gå til innhold

Spleis.no. Sett noen rare eller unødvendige spleis?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg synes spleis til den bikkja som satt fast på ei fjellhylle var drøyt. Ikke fordi det ikke var en god sak, for bikkja kunne strengt tatt ikke stå der og dø, men spleisen ble opprettet uten å sjekke om eieren hadde økonomi til å få ned sin egen hund. Og da bikkja var nede var det plutselig spleis til karene som fikk den ned. De hadde heller ikke bedt om noe. Hvor blir det av denne givergleden når det kommer til dyr som virkelig trenger det? Diverse katteorganisasjoner osv, som driver for knapper og glansbilder fordi folk ikke klarer å kastrere og merke kattene sine. De drukner i katter som holder på å fryse i hjel...

Anonymkode: f2774...507

Den hundespleisen kunne jeg godt ha støttet. Men alle disse katteredderne som på død og liv skal berge alt som kan krype og gå, til tross for at det ikke finnes nok gode hjem, synes jeg bare er tull.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Imsdalen skrev (9 minutter siden):

Den hundespleisen kunne jeg godt ha støttet. Men alle disse katteredderne som på død og liv skal berge alt som kan krype og gå, til tross for at det ikke finnes nok gode hjem, synes jeg bare er tull.

Du vet at vi kattereddere også steriliserer og kastrerer slik at det ikke skal fødes katter det ikke er gode hjem til? Nå er det faktisk katter som har hatt det vondt som virkelig fortjener gode hjem. Ville gjerne støttet en slik spleis

  • Liker 32
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topsi skrev (1 time siden):

Du vet at vi kattereddere også steriliserer og kastrerer slik at det ikke skal fødes katter det ikke er gode hjem til? Nå er det faktisk katter som har hatt det vondt som virkelig fortjener gode hjem. Ville gjerne støttet en slik spleis

Klart de fortjener gode hjem, det er ikke det jeg sier, problemet er at det ikke finnes nok gode hjem. Det finnes ikke nok halvgode hjem engang. 

Anonymkode: e1ef7...b84

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Klart de fortjener gode hjem, det er ikke det jeg sier, problemet er at det ikke finnes nok gode hjem. Det finnes ikke nok halvgode hjem engang. 

Anonymkode: e1ef7...b84

Derfor er det veldig viktig at noen samler inn forplantningsdyktige individer og får de kastrert og vekk fra gata. Og så kan man diskutere hvor matnyttig det er å forsøke å omplassere en pus som har levd som vill i x antall år og har en haug med utfordringer. Akkurat der synes jeg de kunne vært mer realistiske. Men at frivillige organisasjoner gjør en utrolig viktig jobb for å begrense bestanden av katter, er det ingen tvil om. 

Anonymkode: f2774...507

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som "trenger" penger til husleie, aktiviteter for barn, ferie eller ditt og datt, fordi "nav er teite" osv. Har man ikke råd til ferie, har man ikke råd til ferie. Har man ikke sikker økonomi, sikker jobb, nattverk og buffer, ikke avl på deg 10 unger i hytt og pine, og aktiviteter kan være gratis.

Anonymkode: 2cbfd...af6

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spleis.no kan gå til mye bra men ser også at det ligger mål om 5000kr og opp til 15000 for en fremmeds person bursdag😳 synes slikt er kleint. Eller at de ønsker og kjøpe seg en «nintendo switch» og tigger penger til fremmede i nettet

leste også en der en datter ønsker og kjøpe en gave til sin mor og målet på spleisen var 10000kr😳 makan, kommer bare opp at folk er skeptisk til den spleisen og det er jo helt forståelig. Eller der se har valgt å skaffe seg hund og trenger opp til 20.000 for hunden sin operasjon😳 synes er litt sykt om hva folk tigger seg til i spleis.

jeg skal ikke si hva fremmed ønsker og gjøre og bruke pengene sine til men helt kleint og tigge penger på spleis på slikt

Anonymkode: c2169...987

  • Liker 18
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja.. Det er rart.

Jeg greier ikke en gang å spørre noen som helst om å få låne penger.  Jeg greier meg selv om jeg så må spise ris i en uke. Jeg spør absolutt ingen. Aldri. Og så sitter disse folka og åpenlyst spør om å få penger. Jeg forstår det ikke jeg. 

Anonymkode: 49de8...ec0

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som ber om støtte til en sak som  feks kreftforskning istedenfor gaver til sin bursdag har jeg gitt penger. Jeg støtter ikke fremmede som ber om penger  til gaver eller lignende . Jeg vet jo heller ikke om operasjon til hund er sant . Har støttet ukjent  som trengte operasjon i utlandet, kjente da til sykdommen og  var trygg på at dette stemte. 

Anonymkode: 9bf92...502

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig underholdende å lese en del av kravene der da :) 

 

Anonymkode: b4294...dea

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ja.. Det er rart.

Jeg greier ikke en gang å spørre noen som helst om å få låne penger.  Jeg greier meg selv om jeg så må spise ris i en uke. Jeg spør absolutt ingen. Aldri. Og så sitter disse folka og åpenlyst spør om å få penger. Jeg forstår det ikke jeg. 

Anonymkode: 49de8...ec0

Helt enig med deg.

Skjønner ikke at folk faktisk gir penger til disse menneskene. Hvorfor ikke støtte en spleis hvor pengene går til en god sak?

Anonymkode: 0555e...7fa

  • Liker 13
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mindre det er barnet ditt, eller annet familiemedlem av deg, som har lagt ut spleisen så tenker jeg at det bare er å skrolle forbi. Du kommer til å få et vanskelig liv om du skal reagere på ting fremmede mennesker gjør som ikke går ut over deg og dine. Det finnes mange rare folk der ute. Folk som piller seg i nesen i all offentlighet. Bare å overse!

Anonymkode: eb4ba...0cf

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker vel at det er de som kjenner vedkommende som gir i de spleisene der? 

Anonymkode: 8d8a7...0ce

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke helt sammenligningen med operasjon av hund, men hundene som lever lengst kan bli over 20 år. Jeg er selvsagt 100% tilhenger av at man må ha økonomi til å ha det, men tenker man ikke at ens økonomiske situasjon kan endres i løpet av 20 år? Hva skal du gjøre liksom? Avlivning er jo fort nærmere 10.000 kr det også, og man avliver jo ikke unge, ellers friske hunder hvis ikke det er særlig gode grunner til det. Da er alternativet isåfall å omplassere, men det er jo ikke gjort med et knips. Det er jo hunder som ligger til omplassering i flere år... Skal den bare gå rundt og lide til eierne får de pengene da?

Anonymkode: ea0fe...a8c

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt fjernt. Greit å legge ut bursdagsspleis som går til dyrebeskyttelsen, kreftforeningen eller sånn, men hjelp til kredittkortgjeld? Haha, ja, da har du tapt.

Anonymkode: dfb69...937

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat operasjon til hund kan jeg forstå, men det andre er tøv. Det er forskjell på helt nødvendige helseutgifter til mennesker og dyr, og på ting ingen strengt tatt trenger som en gave til 15.000kr.

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

On 4/24/2023 at 10:36 PM, AnonymBruker said:

Spleis.no kan gå til mye bra men ser også at det ligger mål om 5000kr og opp til 15000 for en fremmeds person bursdag😳 synes slikt er kleint. Eller at de ønsker og kjøpe seg en «nintendo switch» og tigger penger til fremmede i nettet

Anonymkode: c2169...987

Helt absurd. Men vi har det godt materielt sett i Norge når folk tror at det er synd på dem fordi de ikke har råd til å gi gave til 15 000 kroner. 

Anonymkode: da2a8...bd7

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig med flere her, og synes at det er en stor forskjell på spleis til operasjon av hund versus Playstation, sydenturer til barna, o.l. 

Anonymkode: 83f13...e24

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig kleint. Tipper det er de samme folkene som legger ut tiggeinnlegg på Finn.no i jula, der kun det dyreste er godt nok.

Anonymkode: 3f950...911

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kanskje litt rart, men hvorfor bry seg. Det som legges ut på facebook tar jeg å bare scroller forbi, uten å gi det en ekstra tanke. Og jeg går aldri selv inn på spleis for å se hva som ligger ute.

 

Anonymkode: 1dfbb...f2c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...