Gå til innhold

Venninne som roter bort tingene mine


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

 Jeg har en venninne(Nina) som i en periode trengte et sted å bo, så hun fikk bo hos meg. Hun jobber i Nordsjøen så hun er borte et par uker i slengen, og det passer meg fint. 

Nina har en uvane synes jeg, og det er at hun tar seg til rette når jeg ikke er hjemme, og låner med seg ting fra meg når hun reiser ut på arbeid.

Bøker hun låner glemmer hun igjen på Gullfaks A, og neste gang hun skal ut på jobb igjen er hun på en annen plattform, og da er bøkene selvfølgelig borte. 

Et skjerf som hun likte lånte hun, og det ble liggende igjen på flyplassen. Hun skriver alltid lapper og legger på kjøkkenbordet om at hun har lånt med seg ting, men når hun kommer tilbake uten tingene, sier hun aldri unnskyld,

Jeg tenker at et voksent menneske som er utdannet ingeniør og tjener meget gode penger, må ha sosiale antenner og gjøre opp for seg. Når hun har merket at jeg har vært lei meg og sur for at hun låner med seg ting, så går hun og kjøper masse deilig mat og tror at det skal veie opp for det hun har rotet bort for meg. 

For et par helger siden toppet det seg fullstendig da hun ville låne min kule Vintage skinnjakke fra 70-tallet, som jeg har arvet fra min mor.

Jakken er spesiell og en annen venninne maser også om å låne den når vi skal ut på byen. Jeg sier alltid nei, men denne kvelden var jeg full og i godt humør, så jeg sa ja til Nina og tenkte at det gikk bra siden vi var på samme utested. 

På slutten av kvelden satt vi rundt et bord og Nina hadde hengt skinnjakken på stolen. Jeg skulle på do og når jeg kom ut fra do etter 15 min, hadde de andre jentene gått sin vei og skinnjakken var borte fra stolen, så jeg tenkte hun hadde tatt den med seg på nachspiel. 

 Jeg våknet neste morgen av at Nina kom hjem uten skinnjakken på.  Jeg spurte hvor jakken var hen, og hun sa hun hadde glemt den på utestedet men at hun nå var så fyllesyk og dårlig så hun måtte bare måtte legge seg.

Jeg sa hun måtte ringe utestedet eller gå ned dit og se om de hadde funnet jakken,men det orket hun ikke så bakfull som hun var. Jeg gikk ned til utestedet, men de hadde ikke sett noen jakke. 

Jeg ble veldig forbannet og lei meg, og hjemme igjen sa jeg til Nina at jakken var borte og at det ikke var mulig å erstatte den.

Uffda det var dumt, sa hun og fortsatte å sove. 

Jeg gikk ut i raseri og når jeg kom hjem om kvelden hadde hun flyttet ut. 

Jeg har blitt litt konfliktsky, fordi de gangene jeg har satt foten ned og sagt ifra til venner, så har de ikke forstått hvorfor jeg har sagt ifra, for de har jo ikke gjort noe galt og det er bare jeg som overreagerer. 

Nina gidder jeg ikke ha kontakt med mer, selv om vi har mange felles venner. 

 

Anonymkode: dd3b9...c70

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Utrolig dårlig venninne. En ting er å miste ting, det kan ingen noe for. Men hun må gjøre opp for seg. Den skinnjakken synes jeg oppriktig du skal sende vippskrav på. Man kan ikke bare gjøre sånn. 

Anonymkode: 9b645...ca2

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Utrolig dårlig venninne. En ting er å miste ting, det kan ingen noe for. Men hun må gjøre opp for seg. Den skinnjakken synes jeg oppriktig du skal sende vippskrav på. Man kan ikke bare gjøre sånn. 

Anonymkode: 9b645...ca2

Den jakken har affeksjonsverdi for meg så den kan jeg ikke sette en pris på, men hun kunne gitt meg noen tusenlapper, men det tror jeg ikke jeg kommer til å få. 

Jeg blir så forundret over sånne mennesker, for jeg er ikke sånn selv. 

Ts

Anonymkode: dd3b9...c70

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sikker på at hun ikke har stjålet disse tingene hun har 'mistet'? 

Uansett, høres ut som om hun egentlig ikke liker deg, siden hun ikke prøver å gjøre opp for seg når hun 'mister' ting. Og, venninne dine hadde gått mens du var på do? Hvilke venninner er det du egentlig har? 

Anonymkode: f9ca3...763

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg ut bilde av jakken på Facebook. Kontakt lokalavisen. Den er jo der ute et sted! 

Anonymkode: ee17f...5f3

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du sikker på at hun ikke har stjålet disse tingene hun har 'mistet'? 

Uansett, høres ut som om hun egentlig ikke liker deg, siden hun ikke prøver å gjøre opp for seg når hun 'mister' ting. Og, venninne dine hadde gått mens du var på do? Hvilke venninner er det du egentlig har? 

Anonymkode: f9ca3...763

 Jeg tror ikke at hun ikke likte meg, men hun er bare uansvarlig og egoistisk.

Vi var veldig fulle den kvelden og det var snakk om at vi skulle bli med noen på nachspiel, og så blir jeg veldig lenge på do fordi jeg blir stående å kakle med noen i dokø.

Da jeg kom ut av doen hadde utestedet stengt og de holdt på å få folk ut. To av venninnene mine stod ute på gaten men Nina var borte. Jeg var så full så jeg ville bare hjem og legge meg. 

Ts

Anonymkode: dd3b9...c70

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker ikke denne Nina i det hele tatt. Dette er ikke innafor. Jeg hadde sendt vippskrav, og skrevet at dersom eiendelen mine ikke blir erstattet, anmeldes hun for tyveri. Men jeg er ikke konfliktsky, og hadde ikke ønsker å ha dette mennesket i livet videre. Hvor hardt du skal gå til verks er opp til deg. 

Anonymkode: 104f9...313

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Legg ut bilde av jakken på Facebook. Kontakt lokalavisen. Den er jo der ute et sted! 

Anonymkode: ee17f...5f3

Har ikke bilde av jakken dessverre 😐

Ts

Anonymkode: dd3b9...c70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid vært konfliktsky. Kanskje du kan skrive en melding/mail til henne? Da får du sagt alt du vil si på en gjennomtenkt måte og slippe (umiddelbar) konfrontasjon. Det er jo ikke sikkert det hjelper. Hun var nå veldig rask til å flytte ut da du ble sint for at jakken var borte. Virker som hun er ganske konfliktsky også,og/eller driter i å stå til ansvar for det hun gjør. Hva sier de andre venninnene dine?

Endret av burgut
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg liker ikke denne Nina i det hele tatt. Dette er ikke innafor. Jeg hadde sendt vippskrav, og skrevet at dersom eiendelen mine ikke blir erstattet, anmeldes hun for tyveri. Men jeg er ikke konfliktsky, og hadde ikke ønsker å ha dette mennesket i livet videre. Hvor hardt du skal gå til verks er opp til deg. 

Anonymkode: 104f9...313

 Det er nok det jeg bør gjøre, men hun sier at hun gjorde det ikke med vilje så da kan hun ikke lastes for det. 

Jeg har mast om denne jakken i 3 uker og jeg merker at venninnene rundt oss sier jeg må slappe av, og at det er jo bare en jakke og blablabla.

Nina er veldig populær og jeg tror de fleste ser opp til henne.. For meg er hun luft. 

Ts

Anonymkode: dd3b9...c70

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, burgut skrev:

Jeg har alltid vært konfliktsky. Kanskje du kan skrive en melding/mail til henne? Da får du sagt alt du vil si på en gjennomtenkt måte og slippe (umiddelbar) konfrontasjon. Det er jo ikke sikkert det hjelper. Hun var nå veldig rask til å flytte ut da du ble sint for at jakken var borte. Virker som hun er ganske konfliktsky også,og/eller driter i å stå til ansvar for det hun gjør. 

Hun er ikke konfliktsky for hun kan eksplodere, men jeg tror hun ikke gidder å stå til ansvar.  Hun flyttet inn til en fuckfriend... 

Ts

Anonymkode: dd3b9...c70

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

 Det er nok det jeg bør gjøre, men hun sier at hun gjorde det ikke med vilje så da kan hun ikke lastes for det. 

Jeg har mast om denne jakken i 3 uker og jeg merker at venninnene rundt oss sier jeg må slappe av, og at det er jo bare en jakke og blablabla.

Nina er veldig populær og jeg tror de fleste ser opp til henne.. For meg er hun luft. 

Ts

Anonymkode: dd3b9...c70

Ja, og han i traileren som drepte venninna til søstra mi på sykkel mente heller ikke å gjøre det. Men det bringer ikke henne tilbake til livet. Intensjon er ikke det samme som at det ikke skjedde. Jeg holder Nina ansvarlig for det som skjedde. Når hun låner dine ting, skal de levers tilbake. Har hun mistet dem, må hun erstatte dem. 

Anonymkode: 104f9...313

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke bilde av jakken dessverre 😐

Ts

Anonymkode: dd3b9...c70

Veldig merkelig hvis du ikke har et bilde av deg med jakken på i disse selfie-tider. Eller så er det vel store muligheter for at noen av venninnene dine har et bilde av deg i den?

Anonymkode: ee17f...5f3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Veldig merkelig hvis du ikke har et bilde av deg med jakken på i disse selfie-tider. Eller så er det vel store muligheter for at noen av venninnene dine har et bilde av deg i den?

Anonymkode: ee17f...5f3

Jeg har bilder der jeg har jakken på meg men ikke hele jakken vises, da er det kun kragen og litt av ermet. Jeg skal sjekke rundt omkring om noen har bilder av meg med hele jakken på. 

Takk for tipset👌

Ts

Anonymkode: dd3b9...c70

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker said:

 Det er nok det jeg bør gjøre, men hun sier at hun gjorde det ikke med vilje så da kan hun ikke lastes for det. 

Jeg har mast om denne jakken i 3 uker og jeg merker at venninnene rundt oss sier jeg må slappe av, og at det er jo bare en jakke og blablabla.

Nina er veldig populær og jeg tror de fleste ser opp til henne.. For meg er hun luft. 

Ts

Anonymkode: dd3b9...c70

Sykt irriterende at andre veninner blander seg ved å si at det bare er en jakke, nei det er faktisk ikke det, det er er noe du har arvet. Var dere ute med denne andre veninnen samme kveld? En ting er sikkert, ingen i denne gjengen kan bruke denne jakken/ta bilder av den på sosiale medier uten å bli avslørt.

Hvis du forresten skulle komme over denne jakken ett sted hos noen andre er det bare å ta den. De kan jo vertfall ikke etterlyse noe som ikke er deres

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Morten1 skrev:

Sykt irriterende at andre veninner blander seg ved å si at det bare er en jakke, nei det er faktisk ikke det, det er er noe du har arvet. Var dere ute med denne andre veninnen samme kveld? En ting er sikkert, ingen i denne gjengen kan bruke denne jakken/ta bilder av den på sosiale medier uten å bli avslørt.

Hvis du forresten skulle komme over denne jakken ett sted hos noen andre er det bare å ta den. De kan jo vertfall ikke etterlyse noe som ikke er deres

Jeg tror de som tok jakken er ukjente. 

Ts

Anonymkode: dd3b9...c70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg tror de som tok jakken er ukjente. 

Ts

Anonymkode: dd3b9...c70

Hvis du søker opp diverse # på instagram som fks #vintage #retro #Skiwear #afterski så kan det hende du finner ett bilde av noen med den, hvis noen i ditt nærområde plutselig skulle ha en helt lik en så er det nok din

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 Det er nok det jeg bør gjøre, men hun sier at hun gjorde det ikke med vilje så da kan hun ikke lastes for det. 

Jeg har mast om denne jakken i 3 uker og jeg merker at venninnene rundt oss sier jeg må slappe av, og at det er jo bare en jakke og blablabla.

Nina er veldig populær og jeg tror de fleste ser opp til henne.. For meg er hun luft. 

Ts

Anonymkode: dd3b9...c70

Nina virker kjip. Skjønner ikke hvorfor hun er populær. De som ser sånn opp til henne,virker kjipe også. Håper du har noen bedre venner også.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, burgut skrev:

Nina virker kjip. Skjønner ikke hvorfor hun er populær. De som ser sånn opp til henne,virker kjipe også. Håper du har noen bedre venner også.

 Jeg tror det er tilfeldig at det var meg hun lånte ting av, det var nok kun fordi hun bodde hos meg. Våre felles  venninner har nok ikke hatt henne boende hos seg, eller så har de ikke ting hun ønsker å låne. 

Ts 

Anonymkode: dd3b9...c70

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

 Det er nok det jeg bør gjøre, men hun sier at hun gjorde det ikke med vilje så da kan hun ikke lastes for det. 

Jeg har mast om denne jakken i 3 uker og jeg merker at venninnene rundt oss sier jeg må slappe av, og at det er jo bare en jakke og blablabla.

Nina er veldig populær og jeg tror de fleste ser opp til henne.. For meg er hun luft. 

Ts

Anonymkode: dd3b9...c70

Er hun populær, eller er vennegjengen litt redd for henne? Slike energityver pleier å ha en merkelig makt i venninnegjenger....
 

Kjipt i alle fall!!!

Anonymkode: 6a2fa...8d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...