Gå til innhold

Fauna hundefôr

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har to hunder (en bordercollie blanding og en miniatyrhund) og begge har alltid vært småspiste og slanke i fasongen. Aktive hunder som er med på det meste. Har prøvd en rekke fôrtyper uten større hell og har endt opp med å bruke annenhver sekk fra Hills og Royal Canin. 

Nå skulle vi på hytta på ferie og i pakkekaoset så glemte jeg hundematen hjemme. Jeg har alltid lært at man skal holde seg unna butikkfôr, men med lang vei til nærmeste dyrebutikk så endte vi opp med den «lettvinne» løsningen. Vi kjøpte en sekk med Fauna hundefôr og hundene elsker det!

For omtrent første gang spiser de med god appetitt, de spiser posjonen sin og de maser etter mer. Det har aldri før skjedd (med mindre de har fått boksemat). På en uke har begge lagt på seg til tross for mye mosjon og aktivitet. Den ene var litt for tynn og nå ser den fin ut!

Har noen erfaring med dette fôret og kan si noe om kvaliteten over tid? Når jeg endelig har funnet noe de virkelig liker så er det jo fristende og fortsette på det når vi kommer hjem. 

Anonymkode: dc9bd...5a0

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har lest endel om det, faktisk ser også innholdsfortegnelsen ganske bra ut. Mer kjøtt enn mange andre og lite ubrukelige ting som hvete, mais +++ Var også på valpekurs og ble anbefalt dette foret av kursleder.

Anonymkode: 14336...325

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har lest endel om det, faktisk ser også innholdsfortegnelsen ganske bra ut. Mer kjøtt enn mange andre og lite ubrukelige ting som hvete, mais +++ Var også på valpekurs og ble anbefalt dette foret av kursleder.

Takk :) Ja, syntes ikke innholdsfortegnelsen ser helt gal ut, men jeg har ikke nok kunnskaper om det føler jeg. 

Jeg har virkelig prøvd det meste av fôr og dette virker det som om de liker begge to. Den ene har tidvis vært for tynn fordi den er så kresen så kunne dette vært bra nok hadde det jo vært fantastisk.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tenker at det beste er å prøve dem på det over en periode og se om du er fornøyd med hvordan hundene funker på det. Alt fra pels, vekt,  energi og mengde avføring. 

Jeg er egentlig ganske opptatt av hva jeg gir hundene mine, men det siste året har de vært såååå matlei og småspist  at vi har prøvde både på hills, specific, royal canin og Eukanuba  at jeg i desperasjon kjøpte en sekk fra XXL. Den fra XXL spiser de nå med iver, så lar de gjøre det 😅

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenker at det beste er å prøve dem på det over en periode og se om du er fornøyd med hvordan hundene funker på det. Alt fra pels, vekt,  energi og mengde avføring. 

Jeg er egentlig ganske opptatt av hva jeg gir hundene mine, men det siste året har de vært såååå matlei og småspist  at vi har prøvde både på hills, specific, royal canin og Eukanuba  at jeg i desperasjon kjøpte en sekk fra XXL. Den fra XXL spiser de nå med iver, så lar de gjøre det 😅

Ja, enn så lenge virker det lovende, men det er jo for kort tid til å se hvordan det egentlig funker 🤔

Ja, mine er heller ikke supergira på mat 😢 Har prøvd det aller meste føler jeg - utenom butikkfôr med varierende hell. Og spesielt den ene blir tynn og det er så kjedelig!

Skrevet

Kan være at de spiser litt ekstra fordi det er nytt også forresten. Er en del hunder som blir litt matlei når de får samme maten dag inn og dag ut i flere år, så da er det jo klart de kaster seg over det når det er noe nytt. 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Durinur skrev:

Kan være at de spiser litt ekstra fordi det er nytt også forresten. Er en del hunder som blir litt matlei når de får samme maten dag inn og dag ut i flere år, så da er det jo klart de kaster seg over det når det er noe nytt. 

De bruker ikke å kaste seg over nye ting. Har prøvd mye forskjellig, men aldri opplevd en sånn appetitt :) Men så klart, man skal aldri si aldri.

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...