Gå til innhold

Flytte til annen kommune, beholde bhg plass privat?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mini går i privat barnehage ved jobben min. Jeg lurer på å flytte til nabokommunen pga boligpriser. Jeg må jo likevel pendle, kan mini gå i samme barnehage?

Anonymkode: 7a441...4bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Barn har rett til barnehageplass i egen kommune. Ditt barn kommer med andre ord aller sist i køen og får evt plass om alle barna som bor i kommunen har fått plass. Mange kommuner tillater ikke at barn går i barnehage om de ikke også bor i samme kommune. Dette må du sjekke med den kommunen det gjelder.

Anonymkode: e3c2f...7d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Barn har rett til barnehageplass i egen kommune. Ditt barn kommer med andre ord aller sist i køen og får evt plass om alle barna som bor i kommunen har fått plass. Mange kommuner tillater ikke at barn går i barnehage om de ikke også bor i samme kommune. Dette må du sjekke med den kommunen det gjelder.

Anonymkode: e3c2f...7d9

Han har jo allerede plass i den barnehagen og håpet på å fullføre der før skolestart her. 

Anonymkode: 7a441...4bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Barn har rett til barnehageplass i egen kommune. Ditt barn kommer med andre ord aller sist i køen og får evt plass om alle barna som bor i kommunen har fått plass. Mange kommuner tillater ikke at barn går i barnehage om de ikke også bor i samme kommune. Dette må du sjekke med den kommunen det gjelder.

Anonymkode: e3c2f...7d9

Her er det forskjell mellom private og kommunale barnehager. Men ts er nødt til å sjekke med sin barnehage, da private barnehager har egne vedtekter og forskjellige regler på dette. 

Ved kommunale barnehager kan man ikke beholde barnehageplassen om man får bostedsadr i ny kommune, men en del private tillater det. 

Anonymkode: 1b04c...14d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de sosiale båndene ville jeg ha byttet til en bhg innen skolekretsen barnet hører til i.

Anonymkode: c6519...c49

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For de sosiale båndene ville jeg ha byttet til en bhg innen skolekretsen barnet hører til i.

Anonymkode: c6519...c49

Det sies at barn er tryggere om de får fullføre i en barnehage uten bytte midt i. 

Anonymkode: 7a441...4bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi flyttet til en annen kommune 1/12, og fikk lov å beholde den kommunale bhgplassen til sommeren pga at det var siste året før skolestart. Hadde han hatt flere år igjen hadde han mistet plassen etter en mnd. 

Du må nesten høre med bhg du har, om de tillater at dere beholder plassen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...