Gå til innhold

Outlander PHEV - bråker den som en traktor?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi er ute etter ny bil. Har sett på Skoda Karoq og falt pladask, men jeg er skeptisk til bakseteplassen+den er dyr også brukt siden den enda er så ny. Nå dukket Mitsubishi Outlander PHEV opp, ser riktig nok på en 2016modell siden den er innenfor prisklassen vi ser på (maks 300k), men lurer på om prisen vises i kjørekomfort- og løsninger. Min mor hadde en Toyota RAV4 før og den kjentes billig ut å kjøre + føltes som en traktor, veldig bråkete... Så, noen erfaringer? 

Anonymkode: b2c7c...29e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenker ikke på selve motorduren, mtp hybrid delen, men f.eks lyddemping fra utsiden etc

Anonymkode: b2c7c...29e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både svigers og egen far har hatt denne bilen og den lager så utrolig mye lyd! Det er så mange varsellyder, at det føles som Mitsubishi har laget sitt eget orkester. Som f.eks kommer det varsellyder hvis du starter bilen før du tar på deg sikkerhetsbelte (hos de aller fleste andre produsenter, så blir du først varslet etter at du har begynt å kjøre uten belte). 

Min samboer kunne tenke seg denne, men alle de plagsomme lydene gjør at den var no-go for meg. 

Så jeg syns det absolutt er en bil som bråker mye. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en del pling-plong før man begynner å kjøre, ja, men selve motoren er ikke bråkete. Når den bare kjører på batteri, er den helt lydløs.

Anonymkode: 1a3c9...e87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitsubishi har sendt ut konkursvarsel i europa så lykke til med garantisaker i framtiden.

Anonymkode: 11b59...35b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Mitsubishi har sendt ut konkursvarsel i europa så lykke til med garantisaker i framtiden.

Anonymkode: 11b59...35b

Ikke konkursvarsel nei. De trekker seg fra det europeiske markedet. Det er to forskjellige ting.

Anonymkode: 57170...4bf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Outlanderen er praktisk talt antikk. Du finner jo mye, mye bedre biler hos konkurrentene. Sjekk ut Kia, Hyundai og Honda f.eks.

Anonymkode: 7b261...aa3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Outlanderen er praktisk talt antikk. Du finner jo mye, mye bedre biler hos konkurrentene. Sjekk ut Kia, Hyundai og Honda f.eks.

Anonymkode: 7b261...aa3

Tips til ladbar hybrid, helst suv, med godt bagasjerom- og bakseteplass? 

Anonymkode: b2c7c...29e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tips til ladbar hybrid, helst suv, med godt bagasjerom- og bakseteplass? 

Anonymkode: b2c7c...29e

Og innenfor prisklassen. Tenker mer rundt 300k enn max 300k, jeg ordla meg feil i HI.  

Anonymkode: b2c7c...29e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tips til ladbar hybrid, helst suv, med godt bagasjerom- og bakseteplass? 

Anonymkode: b2c7c...29e

Den aller beste ladbare hybriden du kan kjøpe for pengene dine er en slik som denne:

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=186572573

Utmerket kvalitet, lavt forbruk, masse plass, super pris, fortsatt 5 år garanti. Du burde minimum prøvekjøre en Optima stasjonsvogn og sammenlikne med hva du går glipp av om du kjøper en stor SUV med mindre plass og billigere, enklere teknologi. 

Du får nyere bil om du går et hakk ned i størrelse:

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=184983462

Kjenner flere som har kjøpt denne både ny og brukt. Fin familiebil det.

Anonymkode: 7b261...aa3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Den aller beste ladbare hybriden du kan kjøpe for pengene dine er en slik som denne:

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=186572573

Utmerket kvalitet, lavt forbruk, masse plass, super pris, fortsatt 5 år garanti. Du burde minimum prøvekjøre en Optima stasjonsvogn og sammenlikne med hva du går glipp av om du kjøper en stor SUV med mindre plass og billigere, enklere teknologi. 

Du får nyere bil om du går et hakk ned i størrelse:

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=184983462

Kjenner flere som har kjøpt denne både ny og brukt. Fin familiebil det.

Anonymkode: 7b261...aa3

Kjekk den siste der, men det var ikke ladbar hybrid. Vi har Skoda Superb nå og vil ha en høyere bil, derfor ikke stasjonsvogn så den første utgår også. 

Det er ikke så lett dette. Samboer vil ha Skoda Karoq og ikke hybridbil, men den fås ikke til vårt budsjett. 

Anonymkode: b2c7c...29e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, ser den. Men hvorfor hybrid og hvorfor ladbar? Det er én ting å spare litt penger på drivstoff, men det kjøper man jo ikke SUV for. Og de fleste ladbare hybrider har ganske små batteripakker, i hvert fall i din prisklasse. Ved en så stor investering ville jeg virkelig ha prøvd å gå behovet etter i sømmene. Mitsubishi holder seg ikke så godt i verdi og har som regel litt diverse småfeil også.

Anonymkode: 7b261...aa3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ok, ser den. Men hvorfor hybrid og hvorfor ladbar? Det er én ting å spare litt penger på drivstoff, men det kjøper man jo ikke SUV for. Og de fleste ladbare hybrider har ganske små batteripakker, i hvert fall i din prisklasse. Ved en så stor investering ville jeg virkelig ha prøvd å gå behovet etter i sømmene. Mitsubishi holder seg ikke så godt i verdi og har som regel litt diverse småfeil også.

Anonymkode: 7b261...aa3

Vi ønsker en høyere bil, derfor SUV, men Karoq som vi har tittet på er utenfor vår prisklasse. Vinteren er er lang og uforutsigbar her vi bor. Outlanderen dukket da opp som en bil med veldig god plass, hybrid delen er bare en pluss ettersom jeg ikke ønsker veldig støyete bil og siden vi ikke kjører langt uansett 🤷🏼‍♀️  Ladbar har lengre rekkevidde på batteri, og vi kjører typ maks 2 mil om dagen, derfor ladbar kontra ikke ladbar. 

Det er vel ikke mange biler som holder seg merkbart godt i verdi? Men så klart, om det er en problembil så styrer vi unna. Vi er veldig fornøyd med Skoda nå, det er gode biler! 

Anonymkode: b2c7c...29e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vi ønsker en høyere bil, derfor SUV, men Karoq som vi har tittet på er utenfor vår prisklasse. Vinteren er er lang og uforutsigbar her vi bor. Outlanderen dukket da opp som en bil med veldig god plass, hybrid delen er bare en pluss ettersom jeg ikke ønsker veldig støyete bil og siden vi ikke kjører langt uansett 🤷🏼‍♀️  Ladbar har lengre rekkevidde på batteri, og vi kjører typ maks 2 mil om dagen, derfor ladbar kontra ikke ladbar. 

Det er vel ikke mange biler som holder seg merkbart godt i verdi? Men så klart, om det er en problembil så styrer vi unna. Vi er veldig fornøyd med Skoda nå, det er gode biler! 

Anonymkode: b2c7c...29e

Bare vær obs på èn ting, den er ikke en fullverdig 4-hjulstrekker. Bakhjulene er eldrevet, og har du ikke ladet bstteriet har du kun trekk foran. Kjenner som har en slik.

Anonymkode: 940a5...17d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...