Solrun Skrevet 2. september 2020 Forfatter #21 Del Skrevet 2. september 2020 14 timer siden, The Kavorka skrev: Men hvorfor bryr du deg? Og hvorfor gidder du å følge denne personen om du syns denne er slitsom? Det virker ikke veldig logisk om du bare irriterer deg over det. Kutt ut a! Hvis du ikke har noe vesentlig å komme med, så hvorfor kommenterer du? Jeg spurte om andre var enige i min påstand ang dialekt. Der har ikke du noen egen mening, neivel, da har jeg ikke behov for å høre fra deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solrun Skrevet 2. september 2020 Forfatter #22 Del Skrevet 2. september 2020 På 31.8.2020 den 17.36, Monica1312 skrev: Jeg er faktisk helt enig med deg! Det ER utrolig teit å plutselig legge fullstendig om dialekten sin bare fordi man flytter, og spesielt med dem som gjør det over natten. Jeg kommer selv ifra Vestlandet og her er en spesiell dialekt, og det forundrer meg stadig når mennesker herfra drar til Oslo, og plutselig snakker østlandsk over natten. Det blir for teit i mine ører, og jeg er ikke redd for å si det heller Ikke sant! Når dialektskifte virker påtatt og kunstig, da blir det veldig rart. Å skifte dialekt annenhver setning, gjør noe med troverdigheten. 🤷♀️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 2. september 2020 #23 Del Skrevet 2. september 2020 Det er vel temmelig vanlig at dialekten blir avslepet når man flytter fra bygd til by og at en slår over når en kommer hjem igjen. For meg er det mer unaturlig at en utflyttet bergenser som bor i Oslo sier "jeg" og "ikke" enn at vedkommende endrer tilbake til "eg" og "ikkje" når han passer fylkesgrensen igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
youcancallmejune Skrevet 2. september 2020 #24 Del Skrevet 2. september 2020 Siden hun har bodd der som barn ligger dialekten rett under overflaten og kommer lett fram når hun er tilbake. Det er da helt naturlig? De som kjente henne i Trøndelag synes sikkert det er rart å høre henne snakke østandsdialekt. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Butternut Skrevet 3. september 2020 #25 Del Skrevet 3. september 2020 Jeg reagerer mer på at denne personen overeksponerer barna sine til de grader. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol Rampelyset Skrevet 3. september 2020 #26 Del Skrevet 3. september 2020 Tråden er ryddet for avsporinger. Sol, admin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol Rampelyset Skrevet 23. september 2020 #27 Del Skrevet 23. september 2020 Tråden er ryddet for innlegg skrevet på dialekt og svar til dette. Sol. admin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Misanthropis Skrevet 23. september 2020 #28 Del Skrevet 23. september 2020 Ja det er bare teit å høre på, men ikke i nærheten så provoserende Og messende som det Nuskin driten hun skal selge og mase om. Jeg får generelt Ståpels og kvalmende følelse av alt sånn. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fortauet Skrevet 9. oktober 2020 #29 Del Skrevet 9. oktober 2020 Samme med Kevin Vågenes. Han er kav stril, men har slått om til oslosk 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 21. oktober 2020 #30 Del Skrevet 21. oktober 2020 Klarer ikke å ta deg på alvor. Hu og a hører ikke til i norsk skriftsspråk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå