Gå til innhold

Helsefagarbeider - og hater jobben min!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er utslitt! Jeg er lei av stadig nye organiseringsformer/nye «gode» innovative ideer, stort gjennomtrekk på personellsiden, underbemanning, tunge løft, tunge stell, dårlig arbeidsmiljø, og dårlig ledelse. Man blir ikke sett eller hørt i hierarkiet - kun sykepleiere har betydning. Vi er verdiløs. Fullstendig verdiløs. 
 

Vet ikke hvorfor jeg går på jobb. Hvorfor jeg går å trøster, hjelper - og prøver å gjøre andres hverdag bedre, når min egen er miserabel. Ja, dere tenker sikkert at jeg er utakknemlig, burde være glad jeg har en jobb - glad noen orker å ha meg ansatt. Men jeg har så lyst å slutte!
Holder på med en bachelorgrad innen IT (deltid) men finner ingen jobber som er relevant for meg per dd. De krever mer utdanning og erfaring.
 

Jeg er redd jeg møter veggen snart. Kan ikke gå ned i stillingsprosent.. Tips til.. noe?

Anonymkode: 03374...00e

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

føler den. jobber i barnehage og vil slutte. skrikende barn hele tiden, alltid styr og mye å gjøre, rett og slett lei. men trenger pengene for å overleve ;/ trenger tips selv så følger.

Anonymkode: 80ead...a62

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler det samme som deg og jeg er sykepleier. Her er det legene som troner og vi som slaver og må ta imot alle møkk og drit fra legene. Bytter jobb i høst så må bare holde ut et par måneder til. 

Bytte jobb? Hos oss står spl og hjelpepleiere sammen som stål. Kan ha noe med miljø å gjøre. 

Anonymkode: b8c12...4d5

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er selv hjelpepleier, og nå vil jeg ikke lenger anbefale andre til å jobbe i helsevesenet. Det er altfor mye og tung jobb i forhold til lønnen, og man sliter seg ut og får ingen takk når kroppen ikke klarer lenger. For ikke å snakke om arbeidstiden. Man må jobbe røde dager - som julaften, påsken, 17 mai, pinse osv. Selvsagt må man ikke jobbe alle helligdagene gjennom et helt år, men tar man det ikke det ene året så må man ta det neste år. 

Har ikke noen råd å komme med, men for min egen del så skal ikke jeg tilbake til helsevesenet, men åper å ende opp med uføretrygd. Er ikke så langt unna pensjonsalder, så har ikke så mange yrkesaktive år igjen.

Anonymkode: 5c0b3...b13

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt sant. Man sliter seg ut, - står på pinne for andre, og ingen bryr seg om vår helse. Eller anerkjenner oss på andre måter. Vi er «arbeidsmaur». Kan ikke huske at jeg har fått et takk noen gang; uansett hva vi gjør - går takken - og anerkjennelsen til sykepleierne (eller vakthavende sykepleier). 
 

Skjønner godt du aldri går tilbake, jeg  også bort. Lykke til med «siste innspurt» i helsevesenet b13. 

Anonymkode: 03374...00e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er helt sant. Man sliter seg ut, - står på pinne for andre, og ingen bryr seg om vår helse. Eller anerkjenner oss på andre måter. Vi er «arbeidsmaur». Kan ikke huske at jeg har fått et takk noen gang; uansett hva vi gjør - går takken - og anerkjennelsen til sykepleierne (eller vakthavende sykepleier). 
 

Skjønner godt du aldri går tilbake, jeg  også bort. Lykke til med «siste innspurt» i helsevesenet b13. 

Anonymkode: 03374...00e

Vil bare si at på min arbeidsplass så er det like hardt og tungt for sykepleierne, hvis ikke tyngre. Som på natt f.eks, så kan det være en sykepleier på et helt helsehus med borti 80 beboere. Sykepleierne har et enormt ansvar. Vi får takk, men det er fra beboerne og deres pårørende, men ingen takk fra ledelsen, å lønna er elendig i forhold til jobben vi gjør. Men samvittigheten sier at vi ikke kan tillate oss og ikke rekke over alle arbeidsoppgavene, for da er det beboerne/ pasientene det går utover, og det har vi ikke hjerte til skal skje.

Vi trenger dyktige folk i helsevesenet, men hvem vil vel søke seg til helsevesenet nå for tiden? Hadde jeg vært yngre og kunne tatt et valg ang yre idag, så hadde jeg ikke valgt helsevesenet.

Hilsen hjelpepleier. 

Anonymkode: 5c0b3...b13

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke for alle. Bytt jobb om du ikke takler det, pasientene dine merker nok at du er drittlei. Jeg merker det på andre helsefagarbeidere og sykepleiere når de er drittleie også. Kan bli lei selv i blant, men jeg er i utgangspunktet veldig glad i jobben min og føler jeg er til nytte. Slitsomt, ja, men jeg overlever. Hilsen snart sykepleierstudent som har jobbet som pleieassistent i snart 10 år.. 

Anonymkode: a3ff0...9f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er utslitt! Jeg er lei av stadig nye organiseringsformer/nye «gode» innovative ideer, stort gjennomtrekk på personellsiden, underbemanning, tunge løft, tunge stell, dårlig arbeidsmiljø, og dårlig ledelse. Man blir ikke sett eller hørt i hierarkiet - kun sykepleiere har betydning. Vi er verdiløs. Fullstendig verdiløs. 
 

Vet ikke hvorfor jeg går på jobb. Hvorfor jeg går å trøster, hjelper - og prøver å gjøre andres hverdag bedre, når min egen er miserabel. Ja, dere tenker sikkert at jeg er utakknemlig, burde være glad jeg har en jobb - glad noen orker å ha meg ansatt. Men jeg har så lyst å slutte!
Holder på med en bachelorgrad innen IT (deltid) men finner ingen jobber som er relevant for meg per dd. De krever mer utdanning og erfaring.
 

Jeg er redd jeg møter veggen snart. Kan ikke gå ned i stillingsprosent.. Tips til.. noe?

Anonymkode: 03374...00e

Helt enig og jeg jobber som ufaglært, men studerer master på UiO😂

Grusomt med det hierarkiet. Jeg er jo helt på bunn så du er ikke verdiløs- det er meg. Enda jeg kan mer enn de fleste som jobber der fordi jeg har lang erfaring😎

Du har jo fått svaret: de ønsker mer utdanning og erfaring. Du har ingen erfaring og du holder på med utdanning. Du må være tålmodig.

Lag en livsplan. Begynn å researche firmaer du kunne tenke deg å jobbe for. Se hva slags arbeidsoppgaver de ansatte har. Se hva de søker etter og hvilke kvalifikasjoner som er ettertraktet. La det være din jobb akkurat nå.

Når du er nærmere målet med bachelorgraden din så vet du hva du vil, og hva du står ovenfor av muligheter. Ikke gi opp. Tenk på dette som en begrenset periode av ditt liv. Du er på vei mot målet ditt!

Du kan helsefagarbeiderjobben ut og inn. Det er også bra for da kan du konsentrere deg om skolen og få bra karakterer. Fokuser på det. Og den dagen du slutter i helsefagarbeiderjobben kommer du til å se tilbake på en periode i ditt liv hvor du jobbet som f, ga jernet og nå endelig jobber med noe du virkelig får energi av. Du vet hva hardt arbeid er, og det er også en innsikt du kan få god bruk for senere i arbeidslivet.💪

 

 

Anonymkode: d3098...cd4

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke for alle. Bytt jobb om du ikke takler det, pasientene dine merker nok at du er drittlei. Jeg merker det på andre helsefagarbeidere og sykepleiere når de er drittleie også. Kan bli lei selv i blant, men jeg er i utgangspunktet veldig glad i jobben min og føler jeg er til nytte. Slitsomt, ja, men jeg overlever. Hilsen snart sykepleierstudent som har jobbet som pleieassistent i snart 10 år.. 

Anonymkode: a3ff0...9f6

Du er snart sykepleierstudent? Gled deg til ansvaret. Så får vi se om 10 år. 

Anonymkode: 56779...570

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er utslitt! Jeg er lei av stadig nye organiseringsformer/nye «gode» innovative ideer, stort gjennomtrekk på personellsiden, underbemanning, tunge løft, tunge stell, dårlig arbeidsmiljø, og dårlig ledelse. Man blir ikke sett eller hørt i hierarkiet - kun sykepleiere har betydning. Vi er verdiløs. Fullstendig verdiløs. 
 

Vet ikke hvorfor jeg går på jobb. Hvorfor jeg går å trøster, hjelper - og prøver å gjøre andres hverdag bedre, når min egen er miserabel. Ja, dere tenker sikkert at jeg er utakknemlig, burde være glad jeg har en jobb - glad noen orker å ha meg ansatt. Men jeg har så lyst å slutte!
Holder på med en bachelorgrad innen IT (deltid) men finner ingen jobber som er relevant for meg per dd. De krever mer utdanning og erfaring.
 

Jeg er redd jeg møter veggen snart. Kan ikke gå ned i stillingsprosent.. Tips til.. noe?

Anonymkode: 03374...00e

Gjør mer research før du bestemmer deg for yrke, Ts. Alt det du ramser opp er velkjente sannheter om ditt første yrkesvalg. Men det er også velkjente sannheter om ditt andre yrkesvalg. Du kan ikke jobbe innen it om du ikke liker å bli bølla rundt. I så fall må du bli noe annet. 

Spør folk som har yrket du tenker skaffe deg. Ta vurderinger, velg på nytt. I mellomtiden: stå i det. Det er tøft å være voksen. kommer til å være tøft fremover også. Og når du blir eldre blir det kjempetøft å være voksen. 

Anonymkode: 3c044...304

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

føler den. jobber i barnehage og vil slutte. skrikende barn hele tiden, alltid styr og mye å gjøre, rett og slett lei. men trenger pengene for å overleve ;/ trenger tips selv så følger.

Anonymkode: 80ead...a62

Samme situasjon 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er utslitt! Jeg er lei av stadig nye organiseringsformer/nye «gode» innovative ideer, stort gjennomtrekk på personellsiden, underbemanning, tunge løft, tunge stell, dårlig arbeidsmiljø, og dårlig ledelse. Man blir ikke sett eller hørt i hierarkiet - kun sykepleiere har betydning. Vi er verdiløs. Fullstendig verdiløs. 
 

Vet ikke hvorfor jeg går på jobb. Hvorfor jeg går å trøster, hjelper - og prøver å gjøre andres hverdag bedre, når min egen er miserabel. Ja, dere tenker sikkert at jeg er utakknemlig, burde være glad jeg har en jobb - glad noen orker å ha meg ansatt. Men jeg har så lyst å slutte!
Holder på med en bachelorgrad innen IT (deltid) men finner ingen jobber som er relevant for meg per dd. De krever mer utdanning og erfaring.
 

Jeg er redd jeg møter veggen snart. Kan ikke gå ned i stillingsprosent.. Tips til.. noe?

Anonymkode: 03374...00e

Du kunne programmering for å kunne få jobb innenfor IT.

Anonymkode: 9f566...e57

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke for alle. Bytt jobb om du ikke takler det, pasientene dine merker nok at du er drittlei. Jeg merker det på andre helsefagarbeidere og sykepleiere når de er drittleie også. Kan bli lei selv i blant, men jeg er i utgangspunktet veldig glad i jobben min og føler jeg er til nytte. Slitsomt, ja, men jeg overlever. Hilsen snart sykepleierstudent som har jobbet som pleieassistent i snart 10 år.. 

Anonymkode: a3ff0...9f6

Men det er problemet! Jeg får ingen annen jobb! 😓 Jeg skulle så gjerne, tro meg.. 

 

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig og jeg jobber som ufaglært, men studerer master på UiO😂

Grusomt med det hierarkiet. Jeg er jo helt på bunn så du er ikke verdiløs- det er meg. Enda jeg kan mer enn de fleste som jobber der fordi jeg har lang erfaring😎

Du har jo fått svaret: de ønsker mer utdanning og erfaring. Du har ingen erfaring og du holder på med utdanning. Du må være tålmodig.

Lag en livsplan. Begynn å researche firmaer du kunne tenke deg å jobbe for. Se hva slags arbeidsoppgaver de ansatte har. Se hva de søker etter og hvilke kvalifikasjoner som er ettertraktet. La det være din jobb akkurat nå.

Når du er nærmere målet med bachelorgraden din så vet du hva du vil, og hva du står ovenfor av muligheter. Ikke gi opp. Tenk på dette som en begrenset periode av ditt liv. Du er på vei mot målet ditt!

Du kan helsefagarbeiderjobben ut og inn. Det er også bra for da kan du konsentrere deg om skolen og få bra karakterer. Fokuser på det. Og den dagen du slutter i helsefagarbeiderjobben kommer du til å se tilbake på en periode i ditt liv hvor du jobbet som f, ga jernet og nå endelig jobber med noe du virkelig får energi av. Du vet hva hardt arbeid er, og det er også en innsikt du kan få god bruk for senere i arbeidslivet.💪

 

 

Anonymkode: d3098...cd4

Tusen hjertelig takk for fine og motiverende ord! 🙏🏻💐

Anonymkode: 03374...00e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Føler det samme som deg og jeg er sykepleier. Her er det legene som troner og vi som slaver og må ta imot alle møkk og drit fra legene. Bytter jobb i høst så må bare holde ut et par måneder til. 

Bytte jobb? Hos oss står spl og hjelpepleiere sammen som stål. Kan ha noe med miljø å gjøre. 

Anonymkode: b8c12...4d5

Men i all verden .. hvilket sted jobber du ? Ved vår klinikk ser vi oss selv som et team ..synd å høre at du opplever slikt på jobb

Anonymkode: ccf82...e24

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men i all verden .. hvilket sted jobber du ? Ved vår klinikk ser vi oss selv som et team ..synd å høre at du opplever slikt på jobb

Anonymkode: ccf82...e24

Et sted med mye kvinnelige LIS leger som er veldig hormonelle. Slitsomt. 

Anonymkode: b8c12...4d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å jobbe i et bofellesskap for lettere til moderat psykiske utviklingshemmede i? Jeg er helsefagarbeider og opplever lite stress,  tungt stell eller hiarki. Vi drar på kino,  baker sammen, gjør husarbeid sammen og går turer. Selvsagt er det stell, dusj  og matlaging og enkelte dager er mer stressende enn andre,  en gang i blandt utagering men ikke uutholdelig. Jeg hadde heller aldri klart masse stress og det er derfor jeg er så fornøyd med jobben min i bofellesskap 

Anonymkode: 59034...dec

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er utslitt! Jeg er lei av stadig nye organiseringsformer/nye «gode» innovative ideer, stort gjennomtrekk på personellsiden, underbemanning, tunge løft, tunge stell, dårlig arbeidsmiljø, og dårlig ledelse. Man blir ikke sett eller hørt i hierarkiet - kun sykepleiere har betydning. Vi er verdiløs. Fullstendig verdiløs. 
 

Vet ikke hvorfor jeg går på jobb. Hvorfor jeg går å trøster, hjelper - og prøver å gjøre andres hverdag bedre, når min egen er miserabel. Ja, dere tenker sikkert at jeg er utakknemlig, burde være glad jeg har en jobb - glad noen orker å ha meg ansatt. Men jeg har så lyst å slutte!
Holder på med en bachelorgrad innen IT (deltid) men finner ingen jobber som er relevant for meg per dd. De krever mer utdanning og erfaring.
 

Jeg er redd jeg møter veggen snart. Kan ikke gå ned i stillingsprosent.. Tips til.. noe?

Anonymkode: 03374...00e

Du får jo jobb når du er ferdig du? Er du kvinne i tillegg har du mange muligheter. Akkurat nå ville jeg nok valgt å jobbe nattevakter i helgene isteden. Mindre jobb, roligere pasienter og bedre betalt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du er snart sykepleierstudent? Gled deg til ansvaret. Så får vi se om 10 år. 

Anonymkode: 56779...570

Jeg gleder meg og vet hva jeg går til, ettersom jeg har jobbet med mange dyktige, inspirerende sykepleiere. Har kun møtt et fåtall som hater jobben sin. :) 

Anonymkode: a3ff0...9f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud for noen sutrekjerringer.  Dere skulle prøvd å være arbeidsledige over tid, eller å leve av uføretrygd som er ca. 2/3 av lønnen dere har nå. Det er så mye syting i dette samfunnet, at det er til å bli sprø av. Ta dere sammen.

Anonymkode: 8fc60...491

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Jeg begynner å se hvor utrolig godt vi har det på sykehjemmet jeg jobber. Rundt 40 ansatte (kun kvinner), en god blanding av sykepleiere, hjelpepleiere/helsefagarbeidere, assisenter og sykepleierstudenter, og vi fungerer som en eneste stor enhet og har det utrolig morsomt på jobb. Vi har selvfølgelig enkelte av og til som synes alt er dumt og fælt, men det er også de som gjerne er negativ/kranglete/surmaga som person.

Det blir jo veldig hva man gjør det til. 

Anonymkode: 76f83...3bf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...