AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #1 Skrevet 31. juli 2020 Jeg er veldig nysgjerrig på hva dere andre tenker om dette? Tror dere vi må belage oss på en ny situasjon av mars/april? Hjemmeskole, stengte barnehager, samme husstand, ikke bevege seg ut blant andre med mindre det er nødvendig? Anonymkode: 22d3e...cae
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #2 Skrevet 31. juli 2020 Ja, men ikke nasjonalt, det blir for dyrt. Regioner eller kommuner kan fort måtte stenge ned på nytt dersom smitten går ut av kontroll. Denne gangen stenger de ikke ned Kirkenes fordi smitten eksploderer i Oslo. Anonymkode: a8975...c6e
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #3 Skrevet 31. juli 2020 Jaaaaa. Og så kan alle "told you so" folka her inne gni seg på ballene sine og juble. Anonymkode: 85beb...35d
kjøkkenkar Skrevet 31. juli 2020 #4 Skrevet 31. juli 2020 Nope, det er for kostbart å stenge ned igjen. Vi kommer til å akseptere mye høyere smittetall denne gangen. 1
tussi84 Skrevet 31. juli 2020 #5 Skrevet 31. juli 2020 Tror ikke det blir noen ny stenging slik det er nå. Skulle det derimot bli fare for at kapasiteten på norske sykehus (noe vi er langt unna foreløbig) så stenger de nok bare der det er størst problemer. Norge har ikke råd til å holde samfunnet stengt, og det er ikke nødvendig heller med mindre det overnevnte skulle være få problemer. 2
Buldre Skrevet 31. juli 2020 #6 Skrevet 31. juli 2020 Nei, vi får håpe de har tatt til vett denne gangen. 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #7 Skrevet 31. juli 2020 Jeg tror ikke skoler og barnehager stenger igjen på samme måte som i vår, men lokale nedstenginger en periode kan nok være lurt hvis man ser økning i smitte i et område. Ellers tenker jeg at folk flest må være fornuftige og ta hensyn når det er nødvendig. Ikke være mer ute blant folk enn man må. Mange har dessverre hatt tungt for dette nå i sommer, og det begynner vi å se litt konsekvenser av nå. Jeg er fortsatt der at jeg unngår å oppsøke steder der det blir ansamling av folk. Ikke fordi jeg er så redd for å bli smittet for min egen del, men fordi jeg ikke ønsker å bidra til økning i smitte. Vi har bl a ikke reist noen steder på ferie. Er hjemme og tar dagsturer i eget fylke. Ungene syns det er litt stusslig, men sånn ble det i år. Anonymkode: facfe...9ac 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #8 Skrevet 31. juli 2020 3 minutter siden, kjøkkenkar skrev: Nope, det er for kostbart å stenge ned igjen. Vi kommer til å akseptere mye høyere smittetall denne gangen. Noen av oss kommer til å akseptere det. Andre kommer til å hyle og vræle her inne om hvordan alle andre sender mennesker i døden. Anonymkode: 85beb...35d 3
kjøkkenkar Skrevet 31. juli 2020 #9 Skrevet 31. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Noen av oss kommer til å akseptere det. Andre kommer til å hyle og vræle her inne om hvordan alle andre sender mennesker i døden. Anonymkode: 85beb...35d Hva var hensikten med å skrive dette? Hvis du tror aksept for høye smittetall fordi du er svak og har behvo for å være rundt andre gjør deg mindre patetisk enn de hysteriske, så tar du feil. 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #10 Skrevet 31. juli 2020 Nei det blir ikke stengt på samme måte. Forrige gang ble det stengt av frykt for at helsevesen ikke skulle klare å hjelpe alle siden de ikke var forberedt. Nå har de fått tid og utstyr så helsevesen kan tåle større antall innlagte. Men jeg tror det blir oppfordret til å jobbe hjemmefra, mere digital undervisning på universitet, og lokale nedstengninger, men ikke hele landet. Tror jeg ihvertfall Anonymkode: bff6c...e18 2
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #11 Skrevet 31. juli 2020 Jeg håper på en ny runde med hjemmekontor 😊 Anonymkode: 47817...36c 2
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #12 Skrevet 31. juli 2020 44 minutter siden, kjøkkenkar skrev: Hva var hensikten med å skrive dette? Hvis du tror aksept for høye smittetall fordi du er svak og har behvo for å være rundt andre gjør deg mindre patetisk enn de hysteriske, så tar du feil. Har ikke behov for å være rundt andre folk jeg. Det går an å følge retningslinjene uten å fordømme absolutt alle andre. Anonymkode: 85beb...35d 1
Den Sagnomsuste Skrevet 31. juli 2020 #13 Skrevet 31. juli 2020 (endret) 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er veldig nysgjerrig på hva dere andre tenker om dette? Tror dere vi må belage oss på en ny situasjon av mars/april? Hjemmeskole, stengte barnehager, samme husstand, ikke bevege seg ut blant andre med mindre det er nødvendig? Anonymkode: 22d3e...cae Kan hende dersom politikerne får panikk! Tror imidlertid i likhet med de fleste andre i denne tråden at vi vil se lokale, - og muligens regionale restriksjoner. Lokalt kan tiltakende bli svært inngripende ved behov for den store "slegga", dvs portforbud osv. Samfunnet vil uansett gå i stå dersom for mange smittes på for kort tid. Folk vil ikke tørre å gå noe sted, og økonomien vil være nærmere full lockdown enn hva man skulle tro. Vi så dette i Sverige. Politikerne blir gjort til narr dersom de tillater fri spredning nå etter alt vi har ofret i våres. Dersom de sikter seg inn på gjenvalg er dette politisk selvmord! Endret 31. juli 2020 av Den Sagnsomsuste
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #14 Skrevet 31. juli 2020 3 timer siden, Buldre skrev: Nei, vi får håpe de har tatt til vett denne gangen. Vett ? Hvis de hadde hatt noe som helst vett så hadde de ikke åpnet grensene til noen land. Med 10 dagers karantene så frister det ikke for mange å dra og det vil være mindre sjanse for at de få som drar tar med seg noe hjem, og de skal jo rett i karantene uansett. Anonymkode: f9217...033 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #15 Skrevet 31. juli 2020 Jeg tror det blir mer nedstegninger, men ikke i alle sammen samtidig slik det ble i mars. Jeg har skikkelig klump i magen over dette, jeg tror denne runden blir en heidudranes opplegg fordi mange ikke tar dette seriøst og smitter MANGE før positiv test. "Vi" må vel bare lære på den harde måten... Fremtiden blir å latterliggjøre oss. Anonymkode: c62db...fcc
Buldre Skrevet 1. august 2020 #16 Skrevet 1. august 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Vett ? Hvis de hadde hatt noe som helst vett så hadde de ikke åpnet grensene til noen land. Med 10 dagers karantene så frister det ikke for mange å dra og det vil være mindre sjanse for at de få som drar tar med seg noe hjem, og de skal jo rett i karantene uansett. Anonymkode: f9217...033 Ja, vett. Vi burde gjort som Sverige. 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2020 #17 Skrevet 1. august 2020 Håper de stenger grensene igjen. og jeg håper de innfører søringkarantene i nordnorge igjen🙈 Anonymkode: a496d...43f
AnonymBruker Skrevet 1. august 2020 #18 Skrevet 1. august 2020 Nei. Tror ikke det vil bli samme nedstenging som sist. Mulig det vil bli stengt der helsevesen får problemer med å ta unna? Håper det blir flere lokale varianter. Oslo, Bergen og Hasvik trenger kanskje ikke samme regler og retningslinjer Anonymkode: ada0c...f29
AnonymBruker Skrevet 1. august 2020 #19 Skrevet 1. august 2020 12 hours ago, tussi84 said: Tror ikke det blir noen ny stenging slik det er nå. Skulle det derimot bli fare for at kapasiteten på norske sykehus (noe vi er langt unna foreløbig) så stenger de nok bare der det er størst problemer. Norge har ikke råd til å holde samfunnet stengt, og det er ikke nødvendig heller med mindre det overnevnte skulle være få problemer. Vi bruker ikke den svenske strategien, så det er feil. Ting vil bli stengt ned lenge før det er fare for kapasitetsproblemer. Anonymkode: 60b21...f76
Anbefalte innlegg