Gå til innhold

Hvorfor finnes homofobi?

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det? Da er det rart at du rakker ned på andre som ikke følger Bibelen slavisk. 

Anonymkode: 4361c...342

Unnskyld!

Endret av Banankaka04
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, Banankaka04 skrev:

Jo, det er svaret mitt, og jeg kommer ikke til å si noe mer om det...

Du sier at du er imot homofili fordi det står i bibelen, men vet du noe om hvorfor bibelen sier at det er synd? Bibelen kaster ut en påstand, men begrunner den ikke. Synes du man skal sluke alt som står i bibelen rått uten å stille spørsmål?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Selv om jeg er heterofil, tolererer og støtter jeg helhjertet opp om at folk må få leve ut sin homofile legning uten å bli diskriminert eller marginalisert. Det synes jeg er en helt opplagt sak. Den ekshibisjonistiske/navlebeskuende kulturen som preger et fåtall aktivister i homobevegelsen, og som tildels ødelegger ellers fine markeringer (som Pride), kan jeg imidlertid styre min begeistring for.

Anonymkode: 1e021...bc8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Banankaka04 skrev:

Sorry, da, for at jeg har «rakket ned» på andre som ikke følger Bibelen...

Den unnskyldningen der var sikker reell. Er det ikke synd å lyve? 

Det er forøvrig ikke meg du skal be om unnskyldning til. 

Skrevet

Kjære TS

Det er ok å være homofil. Du kan elske hvem du vil. Din gud vil støtte deg i den kjærligheten du velger/føler - også om det er en av ditt eget kjønn. Lev godt med det og jeg er sikker på at du får din guds velsignelse for ditt valg ❤️ 

• Liker 2
Skrevet (endret)
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den unnskyldningen der var sikker reell. Er det ikke synd å lyve? 

Det er forøvrig ikke meg du skal be om unnskyldning til. 

Takk for at du tok deg tid til å skrive den kommentaren... Det setter jeg stor pris på...

Endret av Banankaka04
AnonymBruker
Skrevet
57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en godt voksen venn som ble utsatt for tilnærmelser fra en mann da han var 13-14 år og han hadde en veldig vanskelig periode i livet sitt. Dette satte dype spor hos ham og han har rett og slett fått homofobi. Han klarer ikke å se på menn kysse på tv f eks, han får en skikkelig ubehagelig følelse inni seg og føler seg dårlig av det. Han har ingen fordommer og mener at alle skal elske den de elsker, men han takler rett og slett ikke å få homofile menn for tett innpå seg. Det gjelder bare menn, ikke lesbiske damer.

Anonymkode: aee8b...875

Og hvor mange jenter i 13-14årsalderen tror du har blitt utsatt for uønskede tilnærmelser, og verre, fra menn? Rart at vi ikke har fått mannefobi. 

Anonymkode: b2eb8...5cf

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo aldri så mye vold og drap som i religioner. Kristendommen er jo en av de verste i så måte. Synes det er rart at det fortsatt er noen, som i vår moderne verden, tror på noe som har gjort så mye skade og så mange vondt. 

Mange mennesker trenger å tro på noe større enn seg selv, og det er greit. Men hvem ønsker å tro på noen som skal være selve bildet av godhet, men dømmer deg utifra hvem du er glad i. 

Nei, tror ganske sikkert at verden hadde vært et bedre sted uten religion. 

Anonymkode: f525f...921

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, Banankaka04 skrev:

Takk for at du tok deg tid til å skrive den kommentaren... Det setter jeg stor pris på...

Jeg forstår at for deg er dette bare gøy. Men for mange er det ikke det. Det å skulle bli rakket ned på grunnet legningen sin, noe man ikke kan noe for, er for mange fryktelig tungt. Videre er det nok helt sikkert ikke kjekt å få slengt i trynet at man ikke er kristen nok fordi man tror litt annerledes enn deg. Likevel setter du din tro høyere enn andres, og det til tross for at du ikke følger Bibelen slavisk. 

• Liker 5
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår at for deg er dette bare gøy. Men for mange er det ikke det. Det å skulle bli rakket ned på grunnet legningen sin, noe man ikke kan noe for, er for mange fryktelig tungt. Videre er det nok helt sikkert ikke kjekt å få slengt i trynet at man ikke er kristen nok fordi man tror litt annerledes enn deg. Likevel setter du din tro høyere enn andres, og det til tross for at du ikke følger Bibelen slavisk. 

Ok, helt enig... Kunne ikke vært mer enig... God natt!

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Banankaka04 skrev:

Ok, helt enig... Kunne ikke vært mer enig... God natt!

Håper du drømmer vondt. 

Skrevet

Håper du drømmer vondt. 

Du er visst ikke noe bedre selv, ditt nett-troll!

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Banankaka04 skrev:

Du er visst ikke noe bedre selv, ditt nett-troll!

Tenkte å synke ned til ditt nivå. Ville kjenne litt på hvordan det var. Litt sånn omvendt homofobi eller hva man skal kalle det. Trykke ned andre litt. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har egentlig ikke noe imot homser, men synes homofil sex er motbydelig. Så lenge jeg slipper å høre om sånt så er det greit for meg.

Anonymkode: 6ddab...ae0

Skrevet

Har egentlig ikke noe imot homser, men synes homofil sex er motbydelig. Så lenge jeg slipper å høre om sånt så er det greit for meg.

Hva er så motbydelig med det?

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenkte å synke ned til ditt nivå. Ville kjenne litt på hvordan det var. Litt sånn omvendt homofobi eller hva man skal kalle det. Trykke ned andre litt. 

Så fint for deg, da... Jeg orker ikke å bry meg... Nå har jeg sagt «unnskyld» til alle... Hva mer krever du, liksom?

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Banankaka04 skrev:

Så fint for deg, da... Jeg orker ikke å bry meg... Nå har jeg sagt «unnskyld» til alle... Hva mer krever du, liksom?

At du tenker litt over egne holdninger. Ikke rakk ned på andre for noe du ikke klarer å overholde selv. Argumentere. 

• Liker 4
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

At du tenker litt over egne holdninger. Ikke rakk ned på andre for noe du ikke klarer å overholde selv. Argumentere. 

Amen!

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det alltid de som er mot homofili som er mest sexfiksert?

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Fra naturens side har man sex for å forplante seg, mao så er det naturlige at man har sex med det motsatte kjønn. Sex mellom samme kjønn er unaturlig, og ikke noe jeg annerkjenner som normalt.

Anonymkode: 37ca9...eab

Du er klar over at det er vanlig med sex mellom samme kjønn i dyreverden? Er dette også noe du ikke anerkjenner som normalt? 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...