Gå til innhold

Hvorfor finnes homofobi?

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det fordi du selv ikke følger Bibelen slavisk, men stiller spørsmål ved hvor kristen en annen bruker er fordi vedkommende ikke mener at homofili er synd? 

Anonymkode: 4361c...342

Unnskyld!

Endret av Banankaka04
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Homofili er synd hvis vi ser i Bibelen (eller Koranen). Men hver og én av oss kan mene noe annet enn det, slik den moderne norske kirken har gjort. Kirken har tolket Bibelen annerledes, mer "inn i vår tid". Ikke alle er enige. Det er også de som misliker homofili av grunner som ikke er religiøse. Dette skyldes kultur, oppdragelse m.v. Alle kjenner til dette. 

Verre er det ikke.

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og det du dømmer andre for skal du selv bli dømt for.. Sier dette uten å dømme, kun sitat, som du burde kunne fra før, som kristen mener jeg . :)

Anonymkode: eddf3...dc0

Takk for at du deler et nydelig sitat med oss!

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Banankaka04 skrev:

Da har du nok misforstått!

Så du følger Bibelen slavisk? 

Skrevet (endret)
54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei nei. Nå må du stå i skammen. 

Anonymkode: a6d33...535

Ja, jeg skammer meg som bare det, jeg!

Endret av Banankaka04
Skrevet (endret)
52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så du følger Bibelen slavisk? 

Endret av Banankaka04
AnonymBruker
Skrevet

Fra naturens side har man sex for å forplante seg, mao så er det naturlige at man har sex med det motsatte kjønn. Sex mellom samme kjønn er unaturlig, og ikke noe jeg annerkjenner som normalt.

Anonymkode: 37ca9...eab

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Banankaka04 skrev:

Hvorfor bryr du deg om jeg følger Bibelen slavisk eller ikke?

Fordi du bryr deg om andre følger Bibelen slavisk eller ikke. Hvor kristen er du? 

• Liker 1
Skrevet (endret)
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi du bryr deg om andre følger Bibelen slavisk eller ikke. Hvor kristen er du? 

Unnskyld!

Endret av Banankaka04
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Fra naturens side har man sex for å forplante seg, mao så er det naturlige at man har sex med det motsatte kjønn. Sex mellom samme kjønn er unaturlig, og ikke noe jeg annerkjenner som normalt.

Er du også imot onani ?

Anonymkode: 6b6c9...374

• Liker 6
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 31.7.2020 den 22.15):

Det har ikke noe å si eller. 😁

https://www.aftenposten.no/meninger/sid/i/9dbw/riktig-aa-si-nei-til-homofilt-ekteskap 

Anonymkode: a6d33...535

Jeg leste kronikken nå, og kjenner jeg blir oppgitt. Jeg vet veldig godt hva bibelen sier om homofili, men jeg føler bibelen bare si at det er synd uten å komme med noen gode argumenter på hvorfor det skal være så galt. 

Nei, TS: Elsk den du vil. Ingen har noe de skulle ha sagt på det. Drit i homofobe og lev det livet du vil. Ingen kan nekte deg det, heldigvis. :)

Endret av Tvillingsjel
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Banankaka04 skrev:

Takk for at du deler et nydelig sitat med oss!

Jeg er såååååå snill 🤣 

Anonymkode: eddf3...dc0

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med de som ikke vil ha barn, bør få barn eller er ufrivillig barnløse? Bør de avstå fra sex fordi de ikke formerer seg?

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Banankaka04 skrev:

Veldig kristen... Plager det deg?

Men ikke kristen nok til å følge alt i Bibelen? 

Ja, det plager meg at folk som velger å tro, bruker det som et argument mot homofili. Det plager meg også at man setter seg på sine høye hest og stiller spørsmål ved hvor kristen andre er, men så er man såpass dobbeltmoralsk at man selv egentlig ikke følger Bibelen slavisk. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

1500 dyrearter som praktiserer homofil sex

Anonymkode: eb93d...ab6

• Liker 7
Skrevet (endret)
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men ikke kristen nok til å følge alt i Bibelen? 

Ja, det plager meg at folk som velger å tro, bruker det som et argument mot homofili. Det plager meg også at man setter seg på sine høye hest og stiller spørsmål ved hvor kristen andre er, men så er man såpass dobbeltmoralsk at man selv egentlig ikke følger Bibelen slavisk. 

Unnskyld!

Endret av Banankaka04
Skrevet
16 minutter siden, Banankaka04 skrev:

Ja vel? Mange av mine kristne venner er også imot homofili, selv om de ikke tilhører noen kristen minioritet, så nei, det trenger faktisk ikke å bety det...

Beklager men jo det gjør dere.

I 1972 ble lov som kriminaliserer homofili i Norge avskaffet
I 2009 ble likekjønnet ekteskap tillat i Norge
Likekjønnete kan gifte seg i Norge i dag. 

Mange av dine kristne forbundsfeller støtter dette - jeg forstår at du ikke er der, ergo er du en minoritet. At du ønsker å fortsette diskusjonen om denne såkalte synden gjennom å påføre dine medmennesker skam og sorg, det sier mer om deg enn om noen andre. Fortsett gjerne denne diskusjonen - jeg skal uten problemer mobilisere mitt nettverk. Forbered deg på en lang og utmattende diskusjon. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Banankaka04 skrev:

Tro det eller ei, men det er faktisk litt vanskelig å følge absolutt alt som står i Bibelen til enhver tid... Jeg følger likevel det meste som står i Bibelen... Utrolig leit å høre at det plager deg!

Er det? Da er det rart at du rakker ned på andre som ikke følger Bibelen slavisk. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
50 minutter siden, Banankaka04 skrev:

Er kristen...

Du har fortsatt ikke svart på spørsmålet... 

Anonymkode: f525f...921

Skrevet (endret)
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har fortsatt ikke svart på spørsmålet... 

Anonymkode: f525f...921

Unnskyld!

Endret av Banankaka04

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...