AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #21 Skrevet 31. juli 2020 5 minutter siden, Banankaka04 skrev: Homofili er synd ifølge Bibelen Ifølge Bibelen (Rom 1,24-27) skaper ikke Gud mennesker med homofile begjær, men folk blir homofile på grunn av synd og valgene de tar. Du er kristen, men bryr deg ikke om det som står i Bibelen? Hvor kristen er du? Følger du bibelen til punkt og prikke eller? Anonymkode: 12477...b3c 4
Silva Pluvialis Skrevet 31. juli 2020 #22 Skrevet 31. juli 2020 5 minutter siden, Banankaka04 skrev: Homofili er synd ifølge Bibelen Ifølge Bibelen (Rom 1,24-27) skaper ikke Gud mennesker med homofile begjær, men folk blir homofile på grunn av synd og valgene de tar. Du er kristen, men bryr deg ikke om det som står i Bibelen? Hvor kristen er du? Og et spørsmål - hvordan kan kjærlighet være synd? Gud oppfordrer oss til å leve i kjærlighet. Hvorfor har det noe å si hvilken kjønn man elsker? 3
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #23 Skrevet 31. juli 2020 Akkurat nå, Banankaka04 skrev: Tro hva du vil! I bibelen står det og at Gud elsker alle også de som synder. Du motsier deg selv. Dere velger ut litt av teksten og utelater resten. Ergo, dere er uærlige. Løgn er synd. Anonymkode: a6d33...535 4
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #24 Skrevet 31. juli 2020 6 minutter siden, Banankaka04 skrev: Homofili er synd ifølge Bibelen Ifølge Bibelen (Rom 1,24-27) skaper ikke Gud mennesker med homofile begjær, men folk blir homofile på grunn av synd og valgene de tar. Du er kristen, men bryr deg ikke om det som står i Bibelen? Hvor kristen er du? Støtter du steining også? 5 Then shalt thou bring forth that man or that woman, which have committed that wicked thing, unto thy gates, even that man or that woman, and shalt stone them with stones, till they die. (Deuteronomy 17:5) Anonymkode: 32e2f...508 6
Banankaka04 Skrevet 31. juli 2020 #25 Skrevet 31. juli 2020 (endret) 1 time siden, Uatskillelig skrev: Og et spørsmål - hvordan kan kjærlighet være synd? Gud oppfordrer oss til å leve i kjærlighet. Hvorfor har det noe å si hvilken kjønn man elsker? Unnskyld! Endret 31. juli 2020 av Banankaka04
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #26 Skrevet 31. juli 2020 Akkurat nå, Uatskillelig skrev: Og et spørsmål - hvordan kan kjærlighet være synd? Gud oppfordrer oss til å leve i kjærlighet. Hvorfor har det noe å si hvilken kjønn man elsker? Det har ikke noe å si eller. 😁 https://www.aftenposten.no/meninger/sid/i/9dbw/riktig-aa-si-nei-til-homofilt-ekteskap Anonymkode: a6d33...535 1
Banankaka04 Skrevet 31. juli 2020 #27 Skrevet 31. juli 2020 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Følger du bibelen til punkt og prikke eller? Anonymkode: 12477...b3c Unnskyld! Endret 31. juli 2020 av Banankaka04
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #28 Skrevet 31. juli 2020 Akkurat nå, Banankaka04 skrev: Det får du spørre Gud om... Gud velger ikke å være på diskusjonsforum. Du gjør, dine ord, du må svare. Anonymkode: a6d33...535 4
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #29 Skrevet 31. juli 2020 Akkurat nå, Banankaka04 skrev: Har ikke sagt det heller... Hvorfor gjør du ikke det? Anonymkode: 4361c...342 2
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #30 Skrevet 31. juli 2020 Akkurat nå, Banankaka04 skrev: Har ikke sagt det heller... Da er du på lik linje som en homo. Anonymkode: a6d33...535 1
Silva Pluvialis Skrevet 31. juli 2020 #31 Skrevet 31. juli 2020 (endret) 6 minutter siden, Banankaka04 skrev: Det får du spørre Gud om... Man kan ikke akseptere at noe bare er sånn fordi noen sier det. Det må ha en grunn og det må gi mening. At homofili skal være synd gir jo ingen mening. Det kan ikke sammenlignes med andre ting bibelen sier er synd som f.eks., løgn, vold, drap, voldtekt og utroskap. Alt det skader jo andre, og er galt å bedrive - men homofili er jo kun å elske samme kjønn. Det skader ingen, så hvorfor det skulle være ’’synd’’ er fullstendig uforståelig og ikke noe jeg kan akseptere. Endret 31. juli 2020 av Uatskillelig 3
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #32 Skrevet 31. juli 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei Jeg er en gutt på 18 år, og jeg anser meg selv som homofil. Jeg har vært sikker på sikker på at jeg har likt gutter siden jeg var ca 10, men klarte ikke å erkjenne før nå nylig at jeg faktisk er homofil, og ser for meg en fremtid med en person av samme kjønn. Før dette skjer, vil det være naturlig at jeg kommer ut av skapet til venner og familie. Dette har jeg tenkt på mye i det siste, men det er en spesiell ting som holder meg igjen, nemlig homofobi. Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor det at jeg liker gutter/menn er et problem for enkelte mennesker. Det påvirker jo på ingen måte noen andre enn meg. Derfor vil jeg ha noen kommentarer (gjerne fra dere som ikke er så stor 'fan' av homofili) på hvorfor er det så ille at enkelte mennesker ikke er heterofil? Anonymkode: 8917b...d6e Jeg liker mennesker av motsatt kjønn, har ingenting imot homofile, det er jo bare en legning. Tror folk ofte er imot det pga religion og påvirkning av nære mennesker i livet sitt og manglende evner til å se at kjærlighet er kjærlighet uansett, mangel på intelligens og evne til å tenke selv rett og slett. Rop så høyt du vil ❤️ Klem Anonymkode: eddf3...dc0 5
Nooni Skrevet 31. juli 2020 #33 Skrevet 31. juli 2020 For å svare på spørsmålet til TS: Hovedårsaken til at det finnes homofobi er (etter min mening) 1. Religiøse årsaker 2. Personlige årsaker. Folk forstår ikke det man ikke kjenner (gjennom venner, bekjente eller andre) eller har erfaring med. Man må snakke med folk og skaffe seg kunnskap for at man skal nyansere sin oppfatning. Det er ikke alle som er villig til eller ønsker det. De holder på sine fordommer og ser det ikke som vits å reflektere over annet. Noen forstår ikke at man kan elske noen av det samme kjønn, det eneste de "ser" når dette tema kommer opp er homofile menn er analsex, ikke kjærlighet. Da blir det fort sånn ... "ææææsj" for de som er "lengst unna". Derfor trenger vi flere filmer som viser kjærlighet på tvers av kjønn og at denne kjærligheten er like komplisert, vanskelig og vakker som andre - uavhengig av kjønn. Så svaret til deg TS er: Jeg vet ikke, men jeg har et håp om at homofobien minker med tiden når de eldste dør. Litt makabert å si det, men jeg gleder meg til det 5
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #34 Skrevet 31. juli 2020 Det står så mye avleggs i bibelen! Kristne har ikke noen problem med å spise reker, men det er jo ikke lov ifl bibelen. Her er det bare velg og vrag fra urgamle, utgåtte nedskrivinger. 9 Dette kan dere spise av alt det som lever i vannet: Alt som lever i vannet, enten det er i havet eller i elver, og som har finner og skjell, kan dere spise. 10 Men alt som finnes i havet og elvene, alt som myldrer i vannet, alt som lever der og ikke har finner og skjell, det skal være en styggedom for dere. 11 En styggedom skal de være for dere. Kjøttet av dem skal dere ikke spise, og deres døde kropper skal dere ha avsky for. 12 Alt i vannet som ikke har finner og skjell, skal være en styggedom for dere. 3 Mos 11:9-12 Anonymkode: eb93d...ab6 6
Nooni Skrevet 31. juli 2020 #35 Skrevet 31. juli 2020 9 minutter siden, Banankaka04 skrev: Ja vel? Mange av mine kristne venner er også imot homofili, selv om de ikke tilhører noen kristen minioritet, så nei, det trenger faktisk ikke å bety det... Den norske kirker er ikke i mot homofile. Ergo tilhører du en minioritet. 2
Banankaka04 Skrevet 31. juli 2020 #36 Skrevet 31. juli 2020 (endret) Da sier vi at vi er enige om at homofili ikke er en synd, og så avslutter vi diskusjonen her og nå! Endret 31. juli 2020 av Banankaka04 2
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #37 Skrevet 31. juli 2020 29 minutter siden, Banankaka04 skrev: Er kristen... Og det du dømmer andre for skal du selv bli dømt for.. Sier dette uten å dømme, kun sitat, som du burde kunne fra før, som kristen mener jeg . Anonymkode: eddf3...dc0 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #38 Skrevet 31. juli 2020 1 minutt siden, Banankaka04 skrev: Da sier vi at vi er enige om at homofili ikke er en synd, og så avslutter vi diskusjonen her og nå! Er det fordi du selv ikke følger Bibelen slavisk, men stiller spørsmål ved hvor kristen en annen bruker er fordi vedkommende ikke mener at homofili er synd? Anonymkode: 4361c...342 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #39 Skrevet 31. juli 2020 3 minutter siden, Banankaka04 skrev: Da sier vi at vi er enige om at homofili ikke er en synd, og så avslutter vi diskusjonen her og nå! Nei nei. Nå må du stå i skammen. Anonymkode: a6d33...535 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #40 Skrevet 31. juli 2020 Jeg har ingen fordommer mot voksne samtykkende mennesker som forelsker seg i hverandre eller har sex med hverandre. Jeg klarer helt ærlig ikke å begripe hvorfor folk skal bry seg med hva andre voksne mennesker gjør med sine liv. La nå folk få elske andre voksne mennesker sånn som føles riktig for dem. Det er 2020. Anonymkode: 7b865...b00 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå