Gjest Rhoswen Skrevet 18. juli 2005 #21 Skrevet 18. juli 2005 Man tar av seg hansker når man hilser. Og så presenterer man den yngre for den eldre først, tror jeg; den som er "over" den andre i alder eller posisjon skal få info om den andre først, hvis jeg ikke husker helt feil. Fullstendig enig i at det med bordskikk er undervurdert - folk SNAKKER faktisk med mat i munnen! Fytterakkern... Man sier selvsagt Værsågod når man gir bort noe, det er like uhøflig å la være å si det som det er å droppe å si takk når man har mottatt noe. Noe mange gjør, som jeg også synes er innmari respektløst, er å avbryte andre midt i en setning. Noen er helt drøye der; og utrolig slitsomme å snakke med. Jeg pleier å trekke meg ut av samtaler der jeg må heve stemmen for å bli hørt i det hele tatt; det burde ikke være nødvendig. Når det gjelder avtaler, synes jeg det er utrolig ufint å komme for sent. Vi har vel alle noen vi vet om som er fysisk ute av stand til å holde en avtale - om de kommer et kvarter eller en time for sent, spiller liksom ingen rolle. Hva tror de at der er? Tror de vi andre ikke har et liv utenom, og gladelig kaster bort tiden på deres manglende evne til å følge klokka?? Det er andres itd - du må gjerne kaste bort din egen tid hvis du vil, men du kaster ikke bort andres... Ellers er det jo masse bøker om emnet på biblioteket selvsagt, en må plukke litt her og der for å se hva som er relevant. Men om man har hatt oppegående foreldre og besteforeldre, vet man vel det meste fra før.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå