AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #1 Skrevet 31. juli 2020 Hvordan påvirker viruset dere? Hvor mye tenker dere på det? Er det bare meg som føler det legger en liten demper på veldig mye og egentlig har forandret oss litt for alltid? Jeg kan i enkelte øyeblikk bli veldig trist over hele greia . . Føler vi har mistet mye... Anonymkode: 8cbb7...132 4
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #2 Skrevet 31. juli 2020 Hvis folk hadde sluttet være så jævla egoister ved å dra til utlandet og så dra med seg masse smitte hit, så hadde vi kanskje fått normalen fortere tilbake. 🙄 Anonymkode: 6d2a1...574 22
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #3 Skrevet 31. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvis folk hadde sluttet være så jævla egoister ved å dra til utlandet og så dra med seg masse smitte hit, så hadde vi kanskje fått normalen fortere tilbake. 🙄 Anonymkode: 6d2a1...574 Synes du det er ego å dra til f.eks grønne områder i Sverige på ei hytte? Anonymkode: 8cbb7...132
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #4 Skrevet 31. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvis folk hadde sluttet være så jævla egoister ved å dra til utlandet og så dra med seg masse smitte hit, så hadde vi kanskje fått normalen fortere tilbake. 🙄 Anonymkode: 6d2a1...574 Det er vist ikke de som reiser som er problemet. Det er vist vi som sier hva var de vi sa, som får skylda. Anonymkode: 16a85...da5 4
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #5 Skrevet 31. juli 2020 Har ikke vært noe smitte i mitt område, så har ikke merket så mye til det. Tenker lite på det for folk snakker ikke noe særlig om det lenger. Anonymkode: 8ccfc...7e8 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #6 Skrevet 31. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Synes du det er ego å dra til f.eks grønne områder i Sverige på ei hytte? Anonymkode: 8cbb7...132 Du må vel nødvendigvis gjennom røde områder, da... Anonymkode: 6d2a1...574
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #7 Skrevet 31. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du må vel nødvendigvis gjennom røde områder, da... Anonymkode: 6d2a1...574 Ja kjøre gjennom uten stans Anonymkode: 8cbb7...132 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #8 Skrevet 31. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du må vel nødvendigvis gjennom røde områder, da... Anonymkode: 6d2a1...574 Jaha? Så nordmenn har ikke hytte i f.eks Värmland? Man må dessuten ikke kjøre gjennom røde områder for å nå et hvilket som helst grønt område i Sverige. Anonymkode: 55ac5...988 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #9 Skrevet 31. juli 2020 Jeg er mest lei hvordan det påvirker folk. Synes folk faktisk taklet det bedre i starten, nå er det bare bitching og shaming alle veier. Anonymkode: 0e665...131 4
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #10 Skrevet 31. juli 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jaha? Så nordmenn har ikke hytte i f.eks Värmland? Man må dessuten ikke kjøre gjennom røde områder for å nå et hvilket som helst grønt område i Sverige. Anonymkode: 55ac5...988 Men er det svikefullt mot andre nordmenn å i det hele tatt dra inn i Sverige? Selv om det er grønt. Sikkert mange fra Gøteborg og Stockholm i disse områdene? De er vel potensielle smittebærere? Årsaken til at jeg spør er at min samboer vil vi skal dra på en hytte i grønt område med hans familie fra Gøteborg . Alle skal da møtes på den hytta.Jeg er da utrolig skeptisk, tenker de muligens bærer smitten. De har små barn. Han ble drittsur på meg da jeg sa dette. Jeg jobber i barnehage og har kollegaer i risikosonen. Føler meg så skviset mellom to ting her. Anonymkode: 8cbb7...132 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #11 Skrevet 31. juli 2020 Jeg hadde akkurat begynt å slappe litt av tidligere i sommer. Følte tiltakene i mars hadde en effekt, og samfunnet åpnet opp. Heldige vi, tenkte jeg, som har myndigheter som tar dette på alvor. Da kan kanskje folk få behandlingen sin for andre ting på sykehuset, eller få beholde jobbene sine. Så ble det ferie, og man fikk se hvor mange selvsentrerte duster det finnes i landet. Anonymkode: 4f5df...e2c 12
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #12 Skrevet 31. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Men er det svikefullt mot andre nordmenn å i det hele tatt dra inn i Sverige? Selv om det er grønt. Sikkert mange fra Gøteborg og Stockholm i disse områdene? De er vel potensielle smittebærere? Årsaken til at jeg spør er at min samboer vil vi skal dra på en hytte i grønt område med hans familie fra Gøteborg . Alle skal da møtes på den hytta.Jeg er da utrolig skeptisk, tenker de muligens bærer smitten. De har små barn. Han ble drittsur på meg da jeg sa dette. Jeg jobber i barnehage og har kollegaer i risikosonen. Føler meg så skviset mellom to ting her. Anonymkode: 8cbb7...132 Jeg forstår deg. Men jeg syns ikke vi med hytter/familie i grønn områder skal holde oss hjemme. Vet ikke hvor i gtb dere har hytte, men jeg ville faktisk ha reist. Om du kjører til hytta og ikke handler på rødt så bør det jo gå. Familie er kjempeviktig. Eventuelt så får du reise og ta karantenen. Jeg forstår at du syns det er vanskelig altså. Anonymkode: 33a2c...2ad
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #13 Skrevet 31. juli 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men er det svikefullt mot andre nordmenn å i det hele tatt dra inn i Sverige? Selv om det er grønt. Sikkert mange fra Gøteborg og Stockholm i disse områdene? De er vel potensielle smittebærere? Årsaken til at jeg spør er at min samboer vil vi skal dra på en hytte i grønt område med hans familie fra Gøteborg . Alle skal da møtes på den hytta.Jeg er da utrolig skeptisk, tenker de muligens bærer smitten. De har små barn. Han ble drittsur på meg da jeg sa dette. Jeg jobber i barnehage og har kollegaer i risikosonen. Føler meg så skviset mellom to ting her. Anonymkode: 8cbb7...132 Jeg ville ikke dratt. Av respekt for de du nevner som er i risikosonen. Anonymkode: 4f5df...e2c 6
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #14 Skrevet 31. juli 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville ikke dratt. Av respekt for de du nevner som er i risikosonen. Anonymkode: 4f5df...e2c Jeg synes da det er viktigere å tenke på folks liv enn å dra på en hytte 2-3 dager. Men ble kjefter huden full og ledd av både av samboer og familie. Gjorde narr av meg og sa jeg var hysterisk. Men folk fra Gøteborg er vel potensielt aktive smittebærere, slik Sverige har lagt det opp??? De har jo gitt blaffen, og Gøteborg er vel en av verstingene? Så får man beskyldninger om at man ser på familiemedlemmer som parasitter. Men er det ikke rimelig risky å bo under samme tak som folk fra Gøteborg? Jeg bare spør jeg. De kan vel bære smitten uten å ha hatt noe særlig symptomer? Hva tror dere? Jeg gidder ikke bli kjeftet på fordi jeg tenker på folks liv Anonymkode: 8cbb7...132
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #15 Skrevet 31. juli 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg forstår deg. Men jeg syns ikke vi med hytter/familie i grønn områder skal holde oss hjemme. Vet ikke hvor i gtb dere har hytte, men jeg ville faktisk ha reist. Om du kjører til hytta og ikke handler på rødt så bør det jo gå. Familie er kjempeviktig. Eventuelt så får du reise og ta karantenen. Jeg forstår at du syns det er vanskelig altså. Anonymkode: 33a2c...2ad Ja familie er viktig, men folks liv er viktigere. Anonymkode: 8cbb7...132 4
Munti Skrevet 31. juli 2020 #16 Skrevet 31. juli 2020 Jeg synes det er deilig, rent bortsett fra selve viruset så klart. Deilig å jobbe hjemmefra, og nydelig å ha litt pause fra en hektisk hverdag med reising, jobb og sosialt liv. Håper det varer lenge. 1
godfisk Skrevet 31. juli 2020 #17 Skrevet 31. juli 2020 Joa, er såklart lei, og fikk avlyst en helt spesiell utenlandsferie jeg skulle på, og har i likhet med de fleste andre vært veldig lite sosial de siste månedene. Men jeg er også veldig klar over at vi er blant de heldigste i verden, som både har et samfunn som er godt tilrettelagt for å klare å holde god avstand til hverandre og gjøre andre smitteverntiltak, og vi har gode sykehus hvis vi får bruk for det. Dessuten hjelper det ikke om jeg er lei, vi må bare forholde oss til virkeligheten. Jeg håper ting blir mer normalisert om et par år. 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #18 Skrevet 31. juli 2020 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis folk hadde sluttet være så jævla egoister ved å dra til utlandet og så dra med seg masse smitte hit, så hadde vi kanskje fått normalen fortere tilbake. 🙄 Anonymkode: 6d2a1...574 Hva med alle som får komme inn i landet? Liten vits i å stenge oss inne hvis det er åpent andre veien. Anonymkode: d47bf...50e 2
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #19 Skrevet 31. juli 2020 Har det som deg. Livredd og syns alt har blitt rart og vanskelig Anonymkode: 413e3...54a 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #20 Skrevet 31. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Har det som deg. Livredd og syns alt har blitt rart og vanskelig Anonymkode: 413e3...54a Jeg er ikke livredd. Bare lei meg. Alt er så forandret. Det ligger der i bakhodet liksom. En demper. Besøkte foreldre. Da var jeg livredd i to uker for å se om de ble syke. Jeg bor i Oslo og føler jeg er spesielt "farlig" for folk utenfor byen. Anonymkode: 8cbb7...132
Anbefalte innlegg